Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Zkrivaren - 16 februari 2009 23:29


Jag ser ju vad föregående har i sänga... å vad får jag... om jag vill ha?


Inte mycket att sukta efter, men en del Är då födda med guldsked i mun... Nu dra drar jag in i min säng helt allena och hoar hela natten. Där kan han sitta och hoppas vänta...

Önskar er alla en goer natt...// Zimpelz...

Av Zkrivaren - 16 februari 2009 22:49

En sjundedel av veckan är snart slut. Kylan tränger genom väggarna och ögonlocken är tunga efter att JB, varit här och kastat sand. Jag tycker han kan kasta det på isen på gården istället, där jag höllt på att sätta mig.

Och kanske är jag så trött nu att jag ser i syne, men jag tycker att jag har en förtjusande dambloggerska i bingen..?

Bäst jag kollar närmare, får inte missa det tillfället.


Nattens musik: Jim Reeves - "Goodnight Irene"


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 16 februari 2009 19:52

En kvinna är till läkaren för sitt årliga besök
Sjuksystern frågar om grundläggande frågor.
- Hur mycket väger du?
- 65 kg svarar kvinnan
Hon ställer sig på vågen och systern antecknar
74 kg.

Sjuksköterskan frågar:
- Vad är din längd?
- 1,73 svarar kvinnan
Sjuksystern mäter och antecknar 1,66

Så tar systern blodtrycket och säjer till kvinnan
att det är mycket högt.
- Ja, vad fan förväntar du dig!
När jag gick hit var jag lång och slank!
Nu är jag liten och fet!

Av Zkrivaren - 16 februari 2009 18:44

Tystnaden från gårdagen är kvar, det är sportlov. Alla stack till värmen, kanske till Australien, där hettan är värst på många sätt.

Här hemma är det kallt, minusgrader överallt. Utom i solen mitt på dagen en liten liten stund.


Rättegången om Pirate Bay går vidare och jag kan inte låta bli att reagera på faktumet att de bakom sajten, tjänar stora annonspengar på de som laddar ner upphovsrättslyddat material. Och tanken går vidare till hur STIM, IFPI, filmbolag m fl skulle reagera om de lät en viss procent av annonsintäkterna gå till upphovsmännen. Om nu inte girigheten är för svår.


Hos min ICA-butik var den inte svår, bara glada miner och när Mona, kommer med vagnen lastad med godsaker, då aktar jag mig. Inte för att jag inte tar emot henne, men diverse grönsaker över mig vore inte så bra. Folk kan ju ta miste och tro jag är en marisan när jag har ett salladshuvud i ansiktet.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 16 februari 2009 13:21

En försäljare kom till Kinna för att ta in på hotellet som dessvärre var fullt.
Portieren föreslog honom istället att försöka på vandrarhemmet vilket ibland saknade gäster och dessutom var mycket billigare.
Försäljaren knackade på på vandrarhemmet och där öppnade en kvinna, som var känd i trakten för sina starka sexlustar.
- Jodå här finns plats, och vad är du resande i då?
- I sexhjälpmedel. Svarade försäljaren lite förläget.
- Jasså, får jag titta lite.
- Det går för sig. Svarade försäljaren.Han vecklade upp väskan och visade allt han hade.
Efter en stunds tittande undrade kvinnan:
- Kan jag inte få ta en av dina grejor istället för hyran?
- Det går bra, det är bara att välja.
- Jag tar då den där med mörk topp på. Sa hon med förtjusning.
- Nej för helvete den får du inte, det är ju min kaffetermos!

Av Zkrivaren - 16 februari 2009 12:46


...och Jag med den...
 
Låten har suttit i skallen, kan säga jag smånynnar på det sen det kom några flingor igår, kan vara risk jag stört grannar i natt med falsk stämma, känner mig lite hes. Så för att bli av med den lägger jag den här, kanske jag sen kan få en lugn stund.


Fick precis reda på att det var nån på norr som sa så här: -Var de dig jag hörde...trodde att de var ett kattaskrälle som satt fast någonstans...


En annan sa: -Så du går runt med porrig röst idag, kanske skulle testa den på stan...

Ja, vad svarar man på sånt, hmm


Har jag tur, hmm, så kan jag slinka in i duschen utan... inte skallen då, utan låten...


Grannarna har dock inte kommenterat natten än... Vet inte om jag vill veta vad de tror trodde skedde...


Om jag gillar snö? Nepp

Ha en riktig bra dag där ute... // Zimpelz...

Av Zkrivaren - 16 februari 2009 12:42

Som jag har väntat, nu kom det. Detta funkar...



Ha det bra där bakom...// Zimpelz... kommer igen!

Av Zkrivaren - 16 februari 2009 10:12

Andra halvan av februari har påbörjats, kylan vräkte in med kraft igår kväll och redan vid 23, var det 11 minusgrader utanför fönstret. Och det har inte blivit mycket varmare ännu. Bara att sticka ut stortån genom porten får mig att frysa.


Den uppmärksammade Pirate Bay-rättegången inleddes i Stockholms tingsrätt i morse.  Och den blir inte kall, snarare heta diskussioner om fildelning och upphovsrätt.

The Pirate Bay, står anklagade och skall försvara sin inställning inför sittande tingsrätt.

Idag är det Gottfrid Swartholm Warg, Fredrik Neij, Carl Lundström och Peter Sunde somnekar till brott och menar att de bara hjälpt till användarna att hitta upphovsrättsskyddat material genom att länka till det. De anser inte att de gjort det tillgängligt för nedladdning och är därför oskyldiga till anklagelserna som riktas mot dem.


Enligt åtalet har de fyra åtalade bidragit till illegal fildelning av upphovsrättsskyddat material och dessutom tjänat stora pengar på verksamheten tack vare annonsintäkter.
Åtalet gäller 20 artisters verk, nio filmer och fyra dataspel och brottsrubriceringen är förberedelse och medhjälp till brott mot upphovsrättsslagen. Håkan Roswall anser att de tilltalade begått brotten tillsammans och i samförstånd.


Tingsrätten skall även ta ställning till om skadeståndskraven på cirka 117 miljoner kronor som film- och musikbolagen krävt för förlorade intäkter.


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1467947/rattegangen-mot-the-pirate-bay-inledd


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=884228


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards