Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Zkrivaren - 12 februari 2009 23:21

Nu börjar gäspningarna komma, John Blund kastar sand och sängen skriker på mig, men damerna är inte här och väldigt tysta i sin frånvaro. Så jag passar på att kladda lite i bloggen under tiden.


Pirate Bay utnyttjar Googles teknik och avslöjar att mer än 100.000 användare laddar ner i USA, per minut! Kanada är god tvåa. I Sverige är det betydligt färre per minut, när jag tittade var det långt ifrån 100.000 i minuten.

Alla är de s.k fildelare, själv är jag...sängdelare ibland. Om en kvinna finns här.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 12 februari 2009 20:55

Göteborgsbacken utanför Jönköping, har varit ett stort problem vintertid då långtradarna alltid blev stillastående. Vägverket grävde ner värmeslingor i vägbanan för att detta inte skulle upprepas.

Men det upprepades, och Vägverket skyllde snabbt i från sig. Det kom för mycket snö...oväntat, för någon hade tydligen inte lyssnat på väderrapporten.

Lastbilarna blev stående, värmen kom inte igenom all snö, och plogbilarna kom inte fram. Ett resultat av ohörsamhet.


//Zkrivaren



Av Zkrivaren - 12 februari 2009 18:47

Vissa saker är gravallvarligt och är det ändå dödsroligt och man kan skratta ihjäl sig, då först får man ro, sägs det.

Nu är det bevisat, fångat på bild, att det inte är säkert att man får ro, ens som död.


En kvinna passerade bårhuset i Södertälje där en likbil hämtat upp en kund för sista resan. Då hände det. Ett ordenligt brak hördes och kvinnan gick nyfiken åt det hållet varifrån ljudet hörts.

- Jag såg en kista mitt på vägen och att den svarta likbilen backade tillbaka med bakdörren helt öppen. Det gick så himla fort. Det jag tänkte var: vilken tur att dörren gick upp här och inte när man hunnit få upp hastigheten, säger kvinnan till expressen.se.


Undrar om det inte är dags för krav på bilbälte på de avlidna?


http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1464512/har-aker-likkistan-rakt-ut-pa-vagen


//Zkrivaren


Av Zkrivaren - 12 februari 2009 18:36

I höstas lämnade en kvinna in 5000 kronor i ett kuvert som hon hittat. Hon gjorde inte anspråk på pengarna om ägaren inte hittades. Inte heller ville hon ha någon hittelön.

Detta utan att hon ens fick ett kvitto på det inlämnade godset, det vill säga pengarna.


Den polisanställde tog då själv hem pengarna. Dagen därpå anmälde han att det var hans sambo som hittat dem. Han angav också att hon ville ha pengarna om ingen ägare hörde av sig.


Dagen efter kom kvinnan in igen och ville då ha ett kvitto på pengarna vilket hon fick, men på ett lägre belopp, 500 kronor.


Samvetet kom ifatt den anställde som berättade för sin chef vad som hänt.

Den anställde erbjöds omplacering eller att säga upp sin tjänst. Han valde det senare.
Nu har han dömts för egenmäktigt förfarande och osant intygande till böter på sammanlagt 4500 kronor.


http://www.vk.se/Article.jsp?article=252813


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 12 februari 2009 14:14

Glöm regn, snö, grenar och löv. Nu regnar det satelitdelar från rymden. Detta efter att en rysk och en amerikansk satellit kolliderat i omloppsbana runt jorden, endast 40 mil från rymdstationen ISS.

De flesta delarna skall ha brunnit upp i atmosfären, uppges det.

– Vi tror att det är första gången som två satelliter har krockat i omloppsbana, konstaterar den amerikanske militärtalesmannen Les Kodlick. 


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4390560.ab


//Zkrivaren



Av Zkrivaren - 12 februari 2009 13:53

Nu med risk att ni sätter dagens skratt i halsen, har sett att jag hamnar där, så kommer jag in som en, jag vet inte vad, tromb?


Jag har ofta problem under vilken kategori jag ska lägga inlägg då de kan bli sammanflätade. Ibland kan jag lägga på barn, ibland under försäkringskassa och ibland tycker jag det är så zimpelt och då hamnar det där... särskilt då det handlar om mig som person. Dagens kommer hamna under Zimpel. för er som är inne för första gång, sök i de kategorier...

Icke att förglömma, det finns det lättsammare änmen än mina och De är läsvärda...


Jag ser ju att det har varit läsare inne och finns kanske de som undrar om jag är nån "bessewisser" i ämnen jag skriver om, det är jag inte. Jag är inte högutbildad, vilket framgår av mitt språk. Man kan säga jag bara har gått livets hårda skola, det Jag kallar högskola... Livserfarenheten. Nu till mitt Zimpla...


Minnen väller upp, allt är inte av ondo måste jag tala om. Men det som är bra behöver man inte bearbeta så därför blir det de negativa. Om man säger att jag skulle behöva hjälp med samtal, då är det ju för det svåra... ingen går till psykolog, kurator eller annan för att snacka bra saker!

 

Känslor att växa upp i ”missförhållanden” är sådana man förtränger, man lägger locket på och visar sig i hur man är idag. Man vet inget annat och världen utanför Kan ju vara värre. Visst jag rymde och sökte men med falsk trygghet visste jag att det fanns ett ”hem”, det har alltid funnits något, aven om de inte ville mig väl. 


Det dyker upp hemska tankar att jag levt med falsk identitet, har varit på maskerad, spelat teater pga att inte våga komma ut. Sen vet jag inte heller om jag vill möta den okända jag borde varit, hon kan ju vara värre. Det känns tryggt att smita in i sitt skal ska ni veta. Jag vet vad jag är, men vet inte vad jag kan/borde/önskat vara.

 

Jag har varit inne på att jag är kall, kylig många gånger, det är inget skämt... det är sant. Det är säkert något som speglat av sig på mina barn, hur jag varit mot dem. Jag ber om ursäkt för allt även om jag inte borde. Håller oftast tyst i diskussioner för jag inte vet hur jag ska utrycka mig, för det låter dumt. Sen finns det saker jag aldrig utsatt mina barn för då jag av egen erfarenhet aldrig skulle kunna... tex misshandla

 

Jag har levt med ett hårt skal för att skydda mig hela livet... när jag blir provocerad och inser att skalet inte håller längre, då rymmer jag. Vet, det inte är ett bra sätt, men jag klarar mig bättre för stunden och många stunder har det varit/är. Det får finnas väldigt bra förstående, uthålliga personer som kommer en bit innanför. Att jag kan sitta här nu och skriva om det är för ni vet inte vem jag är... ja det flesta. Att jag kan visa min bild är inte att släppa innanför och oftast är det bara kvinnsen jag öppnat för, mest för att de ser vem de skriver med.

 

Att bli så sviken av de som borde vara de som brydde sig, inte gjorde det... det är svårt. Att idag sitta och försöka förstå, ursäkta de personer, lägga skuld på sig själv... vad gjorde jag för fel? Finna en enda logisk förklaring på varför... Om man sätter det i ett mattetal, var fyra i min”familj”, då borde 2+2= 4, (ja, jag hade en bror)... nu blev 2+2= 3 och enligt facit... fel, jag var inte medräknad. Varför kan inte jag lita på vuxenvärden och då är jag i den nu, låter konstigt. Lita På... Är svårt, utom sig själv.

 

Finns säkert de som tycker jag är feg... kan man kalla det men jag kallar det försiktig. Kan säga jag är försiktig om resten av mig som finns kvar? Att jag behöver den resten för att fortsätta i mitt liv. I dåtid gjorde jag saker utan att tänka och ta konsekvensen av det och idag har jag inte tid, lust eller ork att rätta till. Kan dra ett av alla exempel om min försiktighet och vad som kan dyka upp senare med att släppa inpå livet


Nu drar "tromben" vidare. Kommer med ett exempel vad man kan träffa på senare. av ondo och godo...

Sköt om er och de era, för det är det viktigaste i livet...// Zimpel

Av Zkrivaren - 12 februari 2009 11:10

En ung vacker flicka satt en gång på en parkbänk och grät otröstligt. Då gick ortens pastor förbi.
Han tyckte så synd om flickan och ville säga några vänliga ord till henne:
- Varför sitter du här och gråter så förfärligt?Du är ju ung och söt, du har en så vacker klänning, solen skiner, fåglarna sjunger.
Men det hjälpte inte. Flickan bara fortsatte att stortjuta.
Då satte sej prästen bredvid flickan på bänken, la armen lätt runt hennes axlar och sa:
- Kan du inte säga mej varför du gråter?
- Bänken är ju nymålad!

Av Zkrivaren - 12 februari 2009 10:36

Igår tog jag i ett inlägg upp FRA-lagen, som norska jurister är mycket upprörda över. Idag läser jag i DN att under torsdagen kommer den svenska regeringen att tillsätta en utredning av FRA-lagen.
Utredningen ska enligt Riksdag & Departements nätupplaga bestå av representanter för alla riksdagspartier. På torsdagens regeringssammanträde kommer utredningen att klubbas igenom.

Enligt Riksdag & Departement ska den parlamentariska kommittén göra en uppföljning av lagen samt bedöma om det krävs ytterligare åtgärder för att skydda den personliga integriteten.

Centeruppropet på internet ska starta på nytt, rapporterar SVT Mittnytt. Uppropet bildades i somras som en protest mot signalspaningslagen, den så kallade FRA-lagen.
Initiativtagaren Erik Hultin, centerpartistisk fritidspolitiker i Härnösand, anser att partiledningen har svikit sitt eget partiprogram genom att acceptera flera integritetskränkande förslag.
- Det duger inte att knäppa händerna, säga jajamensan och se lite nådig ut, säger Hultin till TT.

Hushållen riskerar att få betala mellan 2.500 och 3.700 kronor för FRA-lagen samt en rad andra nya lagar som drabbar teleoperatörerna. För branschen kostar det 11-16,5 miljarder kronor, enligt en rapport från IT&Telekomföretagen. Dessutom tillkommer årliga kostnader på flera hundra miljoner kronor.

För teleoperatörerna var FRA-lagen bara början i en serie politiska beslut som kommer att innebära nya höga kostnader. Enligt en ännu inte publicerad rapport från branschorganisationen kommer konsumenterna att få känna på ordentliga prishöjningar när de planerade lagarna och förordningarna införs.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=883081

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=882927

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=871484

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=858196

Kostnaderna drabbar som vanligt dig och mig. Vi får inte säga vår mening om lagar och annat, vi har ingen beslutanderätt, rådgivning, eller sådant. Men vi ska betala för beslut vi inte kan rår över eller vill ha, fattade av politiker som vi har valt til riksdag och regering. Det vore på tiden att sådana beslut som dessa om FRA-lagen och övervakning av telefonsamtal, e-post etc betalades av politikerna, de har ju trots allt, var och en, en fet lön.
Det närmaste jag kommer det är en fet mage, fylld av luft för jag har inte pengar kvar att köpa mat för.

//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards