Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Zkrivaren - 7 februari 2009 21:59

Det är den stora frågan denna lördagkväll. för oss töntförklarade då...:-)) "Litet referat" om melodifetival. Lägger in regler för året, då kanske jag också hänger med!

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/melodifestivalen/artikel_2435439.svd


Kvällens melodifestival

Den årliga... förr satt man alltid och undra hur låtarna lät som inte kom med... nu får vi höra dem. Tur är väl det så svenska folket får avgöra. Fast det klart, alla tycker ju inte som mig, av naturliga skäl.


Nu till årets:

Gillade programledarens vinjett... gala, glamoröst och HUMOR. När jag sitter och skriver detta (var dum att skriva på papper under tid) fastna jag i ”Alla har glömt” men inte jag. Jag har en förmåga att stanna till...

 

Bidrag 1:

Bra låt med drag i. Tuff klädd. Sexiga killar i byxkjol? Skulle suttit fint med lite skinn på dem... kläderna då!

Bidrag 2:

Wellcome to my world, tja det vore nåt om han inte varit så ung. Nu var det ju inte det de handla om. Även om han hade glitter i ögon så är han nåt för fjortisar, jag har kommit över. Ingen vidare slagerlåt... vad nu det är

Bidrag 3:

Shirley Clamp Hjärtat fyllt av ljus. Som vanligt bra röst. Dålig låt, en riktig nattavisa. Kan inte ens säga snygga kläder. Kan ju vara jag som ingen smak har, inte ovanligt. Under låten kom ett ”vitt” ben fram i vinden... jaja, nog om det.

Bidrag 4:

Scotts. Jag tror på oss... det kan han ju göra, jag tror inte på honom/dem. Halvtöntig låt/text. Kändes som de snabbt ville komma av scen, kan det vara så illa tro? Skulle inte vilja bugga i den takten. Hade inte hunnit med i takten. Tävlingsbuggarna hade givetvis gillat den takten. Tror inte på dem

Bidrag 5:

“You my world” med Emelia. Från en “Big, big world” till denna lilla. Den andra låten passade henne bättre. Ett litet ögonblick kom Monica Zetterlund upp i hårddiskan, men försvann med refräng. Klen röst. Inget för mig. Passar bättre för den stora världen

Bidrag 6:

Alkazar. Stay the night. Fräcka kläder, kan ”uppföra” sig på scen. De var vad förväntat mig, fartig låt. Den tror jag på. Inget jag skulle bugga till... heller...:-)

Bidrag 7:

Snälla, snälla med Caroline Ugglas. Nu kan vi börja snacka gilla även om inte låten har i slager att göra. Men man kan inte annat gilla henne. Jag tror på henne och låten. Kan man hoppas det sitter några ”dogs” i publiken som tänker till. Den är som gjord för dem. Att bara se henne lockar fram ett leende.

Bidrag 8:

Disconnect me, av tidigare Teenage... hade väntat mig bättre av den gamla, hmm, unga fd teen abba tjejen. Bra röst, men jag gillar absolut inte låt.


Snabbisen var bra... den första...


Reprisen. Utan att titta på dem. Alkazar, Ugglas, även om den inte passar här. Sen är det dött lopp för mig. Antagligen för att jag inte förstår mig på...


Programledaren gillade jag... Gillar hennes humor


Sen kom Irish upp, det var ju passande då jag satt... med en, även om jag kände mig lite töntförklarad just då, har nu i skrivande stund kommit över... det hindret.


Nu är det dock klart. Alkazar gick vidare och Ugglas ska duellera mot annan. Så hon är inte ute än. Jag blev inte arg, antagligen har det med ålder och ork att göra. För visst brukar man bli ”lite” upprörd i dessa sammanhang. Eller är det så att man inte orkar pga att man vet det kommer vara uttjatat innan det kommit till slutet. Den riktiga röstningen om vem som drar.

Sen en eloge för att programledaren orka alla dessa klädbyten, gilla nunnan bäst, undra varför... ?

Nån mer som ör överraskad... Ugglas bara är, ju mer man tänker.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2439405.svd



Nu ska jag kolla in ett program från Svalbard som jag spelat in. Lite av mitt andra hem då jag varit där ett x-antal gånger...

Detta blev långt, men det är väl straffet för er och mig för att jag ”bangat” ur.


Önskar alla en fortsatt bra helg. // Zimpelz...med en andra och sista Irish i hand, vilken tur jag hade alla ingredienser hemma, hmm.

Antar nån är nöjd nu?

Lägger in en Quiz, det är lite kul innan läggdags... Jag fick bara sex , hmm. Kan det vara det beryktade ödet tro... testa dina kunskaper vetja

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/melodifestivalen/




Av Zkrivaren - 7 februari 2009 21:51

Nu har diskussionerna om rätt låt vann, kommit igång på allvar.

Shirley Clamp borta!

Alcazar skrek sig vidare.

Emilia fick killarna på fall.

Kommentarerna är många och en del kanske inte så snälla, men rösterna är lagda och ligger räknade.

Själv slutade jag att se allt för år sedan, men höra dem, de är roligare.


Lite förvånande är att utstickaren och kändisen Shirley Clamp åkte ut så tidigt. Men i år är det inte balladernas år, åtminstone inte denna gång. Eller Shirley, vars röst inte höllt riktigt.

Nina Söderqvist var fräck i sin klädsel och fick tankarna åt ett helt annat håll till rytm av hennes låt, som förtjänade bättre öde.

Alcazar, den ständiga vinnaren i början, håller de i år. För skrikigt tycker jag.

Marie Serneholt, gjorde ett gott intryck, men det finns dem som hon inte övertygade för direkt till Globen.

Emilias låt är ingen höjdare, och jag tror inte den vinner i Globen, om inte resterande bidrag är sämre förstås.


//Zkrivaren 


http://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/1.1458700/just-nu-fran-melodifestivalen


http://prod.svd.se:8080/kulturnoje/nyheter/melodifestivalen/ (Krånglar)


http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2439531.svd


http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2439405.svd


Jag lunkar vidare med min skadade magmuskel som under dagen förvärrats, samtidigt som magkatarren spökar vidare. En härlig kombnination som får Ågren att dra sig undan. Alltid nåt.

Av Zkrivaren - 7 februari 2009 16:46

För några år sedan blev han jagad av polisen, som för en kort stund tappade bort honom. När de fann honom vid en stillastående bil med förardörren öppen, och han själv stående på motsatta sidan, skyllde han ifrån sig, enligtExpressen.


En 23-årig friades från anklagelser för rattfylleri efter att ha påstått att en man vid namn Molgan kört hans bil.
Molgan ska ha varit 120-130 centimeter lång, haft långt hår till knäna, burit vita byxor och brutit på norska, enligt vad mannen berättade i förhör. 


Bristande polisarbete kan vara en orsak till en friande dom. Det borde ha funnits spår efter den försvunne, som skulle haft långt hår, vilket oftast fastnar i stolen  Varför kontrollerade inte polisen det? Fanns det andra bevis för att det var en annan person som kört?

Eller ska det vara så enkelt att komma undan OM man är skyldig?

Kanske är tingsrätten en samling människor som läser sagor?


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1458218/rattfull-skyllde-pa-molgan-friades


Zkrivaren i egen person

Av Zkrivaren - 7 februari 2009 13:50

På förmiddagen uppstod en rejäl vattenläcka, modell mycket bra på Nybrogatan, strax norr om Karlavägen. Vattnet sprutade högt upp och forsade ner och ställde till det på såväl Karlavägen som på Nybrogatan och i tunnelbanan som fick stänga av rulltrappor och hisssar. Tågen däremot rullade på. Tunnelbaneingången liksom Karlavägen fick stängas av tillfälligt, liksom vattnet till östermalmsboende personer.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=881562


//Zkrivaren - en torr sådan

Av Zkrivaren - 7 februari 2009 08:42

De drar in 100 000-tals kronor och skriver om sin lyxkonsumtion av märkesvaror.
Nu kan Expressen.se kan avslöja att en speciell avdelning inom skatteverket övervakar Sveriges mest populära bloggar för att se om de bryter mot lagen.
- Jag läser dem och tycker det är intressant att se när de har tjänat pengar, det kan röra sig om 25 till 30 stycken, säger Karin Andersson, ansvarig för bloggsatsningen på skatteverket, till Expressen.se. 


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1457852/bloggarna-overvakas-av-skatteverket


Vi som bloggar gör det av olika anledningar, skriva av sig, få kommentarer, få massa besökare osv. Men har man många besökare, blir även Skatteverket intresserade, och en av besökarna, som den skumme inte vill ha.


Att Skatteverket intresserat sig för bloggar är inget nytt i sig. Och handeln började man med å allvar redan för ett par år sedan. Det nya, enligt Expressen.se, är att nu finns det en division hos Skatteverket, som fingranskar vissa bloggar som är populära i avsikt att finna skattepengar.


Jag sitter och funderar på om jag, som inte drar in några nya kronor, varken till mig själv eller Skatteverket, måste ta upp mina kroppsliga utsläpp som jag har dagligen? För att inte tala om den oavlönade tid, sett i pengar och prylar, som jag sitter här och skriver.


Men det är inte bara Skatteverket som granskar, även bl a Arbetsförmedlingen och enligt obekräftade rykten Försäkringskassan, och det för att fånga in den lilla enskilda "smitaren", samt enskilda företag.

Jag har en kompis som har haft ett hårt liv på fel sida, som det heter. Av detta blev det en följetong i en blogg. Vid den tiden gick personen ifråga arbetslös, och skrev om sin uppväxt och liv under många år.

Senare fick hon en anställning, tills arbetsgivaren hittade bloggen, då blev det tack och adjö.


Fast jag förstår inte hur myndigheterna skall kunna skilja på inkomst och idéell verksamhet? Jag som skriver att jag plåtar t.e.x, får ju inte betalt per bild eller timme. Jag plåtar mycket för det är skoj, men fattar Skatteverket det?

Om jag är ovarsam med ord, vilket händer i bloggen, kan det se ut som ett välavlönat arbete, som egentligen är en omsvängd beskrivning av något oavlönat man gjort för att orka med livet t.e.x Ska jag straffas då för detta? För det råder fri tolkning vad jag förstår.


http://www.gnuheter.org/creeper/name/Skatteverket


//Zkrivaren - en fattig oavlönad bloggare

Av Zkrivaren - 7 februari 2009 08:26

Efter att jag kommit i säng betydligt senare, eller tidigare (fri tolkning) än jag hade tänkt mig, delvis på grund av vissa hälsobekymmer, blev sömnen kortvarig.


Redan klockan 04, kom grannen hem och inte direkt ljudlös heller. Således fick jag sova runt en timme oavbrutet. Fantastiskt!

Sedan med en sömn som stördes av granne och kyla inne, började hälsobesvären vid 06. Jag lyckades dock somna om till 08 då forsade blodet ur näsan. En snabb rusch till badrummet för målning i rött. Efter femton minuters intensiv insats fick jag kontroll över det och nu har det avstannat helt, för denna gång.

Men nu är sömnen borta.


Jag vände upp persiennerna i hopp om ljus, men ute var det lika mörkt som inne, och tvärtom. Och här sitter jag nu.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards