Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Zkrivaren - 30 januari 2009 22:59

Klockan har blivit 23 strax och jag har haft ett mycket trevligt samtal med en zkriverska, Zimpelz, som hälsar till alla besökare här, att hon tar en semesterdag idag och återkommer nog i morgon med nya härliga inlägg, som hon är känd för.


Själv funderar jag på sängen, om det är nåt att fundera på, kanske jag skall fundera på zkriverskor o besökare istället, eller morgonens galenskaper? Motionen står ju katten som synes för.


Lev väl!


//Zkrivaren med zkriverskor


Av Zkrivaren - 30 januari 2009 21:14

Åtminstone resonerar ÖB så, under trycket av försvarministern och regeringen, som ger mindre pengar. Om några år är värnplikten borta, och ytterligare några år senare är svensken utdöd.


Vi blir lätta byten för fienden. Andra länder är kanske vänliga nu, men vad händer om det smäller i Irak, Iran eller i Indien?


Expressen idag:

ÖB vill ha en yrkesarmé.
Lumpen föreslås fasas ut och 2012 ska den militära grundutbildningen vara helt frivillig.
Värnpliktiga ska bara tas in i nödfall, föreslår ÖB:
- Dagens pliktbaserade system, som i grunden togs fram för nationellt försvar syftande till att med begränsad ekonomi kunna mobilisera stora volymer förband, är inte förenligt med dagens och framtida krav på en flexibel insatsorganisation. Det pliktbaserade systemet kräver i realiteten att nationen befinner sig i krig för att huvuddelen av insatsorganisationens personal skall kunna användas, och då endast för försvar av svenskt territorium, skriver ÖB till försvarsministern.


Och SvD skriver också om det:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2398857.svd 


Men vad händer om det inte längre finns en värnplikt, hur skall de kunniga på vapen och dess teknologi då finnas att ta till, när yrkesfolket inte längre räcker, och vi kan inte försvara landet om 15 år med pansarfordon från i år, eller flygplan som redan från början är både gamla och dammiga?


Alla är vi vänner...hur länge?


//Zkrivarens funderingar

Av Zkrivaren - 30 januari 2009 18:19

Nu har de flesta kommit hem och ätit, fredagsbestyren tunnas ut och det börjar bli dags för nöjen av olika slag.

Och släpper inte chefen iväg dig från jobbet för att få ett och annat nöje, ge bossen baken.


Alla besökare önskas en trevlig fredagskväll och härlig helg!

Av Zkrivaren - 30 januari 2009 16:44

Dagens promenad frös inne i msn, där jag fastnade i väntan på att någon skulle höra av sig! Men inte gjorde man det, och nu är det många känslor i omlopp. Jag hann med det jag skulle göra vid sidan om i alla fall.


Jag var duktig och skrev ner allt jag skulle köpa idag hos ICA, från papper till papper på papper. Förstod du inte? Ok, toalettpapper, hushållspapper, skrivet på ett blockpapper.


Kommer in i butiken och tittar på...blommor. Med sorgsna ögon. Går vidare och får ögonen på henne, ja hon stod ju bakom, alla dessa goda semlor för en tia styck!!! Jag sålde mig så billigt, stod och pratade semlor en stund och fick mig en påse, med samma innehåll, fast jag fick gärna köpa alla semlorna, runt 100 stycken! Undrar i så fall vem som betalar i kassan, och hur i hela världen jag ser ut sedan.


Nåja, vidare in i affären till pappersavdelningen för hushåll och toalett. För vidare transport via mjölk, till kassan. Alla tre var öppna och hos "Hej hej hemskt mycket hej" var det kortast kö, och största problemen. B-laget var inne och handlade bärs och mat, men hittade inte pengarna. Efter några minuters letande kom de fram. Kassören, lika trevlig som vanligt, slog raskt in varorna. Mina ögon var dock i en o annan kassa, för bakom honom satt två söta kassörskor i var sin kassa. Suck


Nu skall det bli lite lugnare på kassörskor, men de är välkomna också att höra av sig, precis som alla vänner o bekanta.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 30 januari 2009 13:55

Men en viktig sådan är toalettpapper. Åtminstone för min egen ringa del när jag levererar avfall till leverans nån annanstans, på en åker eller så.

Hur många gånger har jag inte suttit på toaletten, lagt en prydlig hög, vilket inte är dåligt, och upptäcker bristen på toalettpapper?


Alldeles för många gånger, låt vara att jag har papper, men inte i hållaren, därför måste papper upp i hållaren, under tiden jag står med byxorna på golvet och visar baken...och villiga grannen framför.

Det borde banne mig vara minst tre hållare på varje toalett, och lik förbannat skulle de gapa tomma en dag hos mig, för jag inte fyllt på i tid.


Zkrivaren som snart skiter i papper

Av Zkrivaren - 30 januari 2009 13:32

Domaren vid skilsmässorättegången:
- Rätten har beslutat tillerkänna er hustru 15.000 kr i månatligt underhåll...
- Det var väldigt hyggligt. Då ska jag väl försöka bidra med en liten slant själv också!


------------------


- Hur tror fröken att hon ska kunna tillkalla fotgängares uppmärksamhet utan ringklocka på cykeln?
- Men konstapeln, jag har ju bikini!

Av Zkrivaren - 30 januari 2009 11:03

Det är fredag igen, ledigheten för de flesta hägrar, men även ledsamhet för de ensamma väntar, och det är också dags att betala alla januariräkningar. Kan bli svårt för det som varslats och blivit uppsagda, de som idag inte har jobb eller a-kassa. Mina tankar finns hos dem. Jag skall också betala räkningar, om än i vissa fall lite motvilligt. Trots allt vill jag ju ha dem kvar.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards