Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Zkrivaren - 27 januari 2009 20:59

Mörker ute och kallt inne, men borde det inte vara. Jag sitter och småfryser, och det varma vattnet i badkaret blev svalt innan jag kom i, på grund av telefonsamtal, som avlöste varann, bara trevliga samtal också.

Sedan väntar msn, och min säng skriker på mig...undrar vad jag skall göra?


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 27 januari 2009 16:55

Av f-k. Nu börjar det jag trodde. Idag byter vi ut soppan mot pajkastning. Ingen vill ta på sig ansvaret för krisen inom försäkringskassan. Men visst är det regeringen som lagt förslag och beslutat. Sen att de inte kan vara klara och tydliga så de mindre tjänstemännen förstår måste ju ändå vara regeringens fel.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=577&a=877510

Fick en kommentar från någon i tidigare inlägg (Mår illa) som man skulle kunna ana hade med f-k att göra. Hur tror du de på kassan känner och mår. Jag måste säga... De har ett val att börja jobba där, den sjuka har inte haft viljan bli sjuk. Må tycka jag är okänslig men... jag har empati kvar, även om den fått sig en törn, efter min behandling av dessa tjänstemän, än har de inte tagit allt.

Hade jag inte kunnat jobba med folk, då en kategori som behöver stöd/hjälp så hade jag inte tagit ett sådant jobb... hade valt ett verkstadsjobb eller städjobb.

Dyrt städa upp...

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/artikel_2379471.svd

Omorganisationerna kan man likna vid en typ ICA affär, då det kommer en ny ägare. Det ska satsas än på det ena än på det andra, till en stor kostnad som sedan kunden får betala. Byggas om och allt ska omplaceras, vilket gör att det är svårt att få kunden att hitta. Tror både politiker och fk eller vilken myndighet som helst tycker illa om.  De anställda får mer att göra genom att tala om var varan finns, då skulle mera personal behövas. Till slut blir det så dyrt att folk protesterar genom att sluta handla där och affären kanske blir en lite servicebutik eller i värsta fall lägga ner.

Nu är den stora skillnaden att det måste finnas ett försäkringssystem som kan ge den sjuke/skadade ett sätt att klara sig. En affär klarar man av, det finns fler även om längre bort. Men en försäkring som inte gäller? Som sedan kallas ”bidrag”?

En skillnad till, nog så viktig. Kunden behandlas oftast inte så illa i en Ica affär... kanske en praktik i en affär skulle sitta finns under lärotiden?

Det är det som våra skattepengar vi betalar borde byggts upp till, en garanti om något händer. Idag verkar det som att de som jobbar betalar för oss. I så fall undrar jag var pengarna där emellan tog vägen? Har allt gått till onödiga system, utredningar, nybyggnationer av flotta kontor, höga löner och för att inte snacka om fallskärmar. Eller har jag missuppfattat hela skiten.

Minister skyller på tjänstemännen, tjänstemännen skyller på beslutsfattarna, politiker skyller på osv... Ingen vill ta på sig ansvaret för förfallet...

Idag interpellationsdebatt i riksdagen. Oppositionen öppnar munnen och tycker det är befogat med en ursäkt?

Dags öppna munnen nu, det kunde gjort innan valet och då de själva började nedrustningen för de sjuka. Det den ene påbörjat avslutar de andra, med lite egna smarta idéer. Lika kålsupare hela gänget... En ursäkt och skadestånd till alla sjuka/skadade som har varit, är utsatta och kommer bli i fortsättningen sitter väl på sin plats och då från båda sidor. För man sparkar inte på den som redan ligger...

http://www.svd.se/nyheter/politik/artikel_2381925.svd


Imorgon är det äntligen onsdag och då får vi förhoppningsvis höra vad Husmark- Lender kommit fram till, eller inte?

Jag mår fortfarande illa... Sköt om er, situationen vara sjuk är inte avundsvärd...

Av Zkrivaren - 27 januari 2009 16:35

En europeisk oljemiljonär var nere i arabvärlden för att inspektera sina borrtorn.
Efter att ha bott ute i ödemarken och levt som en beduin ett bra tag, började han i alla fall känna lusten komma krypande, så han frågade en av gubbarna vad de själva brukade göra, där fanns ju inga kvinnor.
- Jo, du ser det där skjulet därborta, där står en kamel, som vi brukar ta om det blir kris! Berättade araben.
- Nää, fy fan! Då får det hellre vara, tyckte han.
Men efter flera månader blev han mer och mer desperat och började snegla mer och mer bort mot skjulet, där kamelen stod, och sent en kväll, när ingen såg honom, smög han bort, öppnade dörren och såg på kamelen som stod där bred och väldig med rumpan mot dörren och en liten stege nedanför. Så han klättrade upp för stegen, drog ner byxorna och satte igång för fullt, när plötsligt dörren öppnades och en av jobbarna tittade in.
Han kunde inte tro sina ögon och stod tyst en lång stund men sa sedan tveksamt:
- Ja...så kan man ju också göra...men vi brukar ju förstås hoppa upp på den och rida in på närmsta bordell!!!

Av Zkrivaren - 27 januari 2009 16:20

I avdelningen ögongodis, har vi nu kommit fram till dens väl avklädda bild med motiv som duger.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 27 januari 2009 15:23

Idag tog jag mig friheten, vilket jag gör då och då, att motionera lite extra. Men under dagen hade det blivit varmt och kläderna var lite väl mycket, så jag började undra om våren kommit.

Därför begav jag mig ut på jakt efter våren, skulle jag finna den någonstans?


Jakten började i skogen, inte ett djur syntes eller hördes, och skogen var som den brukar vara. Inga tecken på att våren kommit. Jag klev ut på asfalten igen, och letade, och ett möjligt vårtecken är väl all sand som ligger överallt? Jag begav mig till sjön för att se om kanadagässen, 2009 års gäng, hade kommit. De om några är ett säkert vårtecken!

Vid sjön konstaterade jag att inga gäss hade kommit hit ännu, så våren är inte nära än.


I besvikelsen, så kom jag på att jag skulle handla upp grönsaker, så jag smet in på ICA, utanför mötte jag en konsum anställd, med två välfyllda kassar...med ICA-varor! Inne fastnade jag vid blommorna. Tyvärr var de ögon jag har i nacken (som det så fint heter) lediga för dagen, varför jag missade en växt. Måtte den vara kvar imorgon.

Grönsaker och några prylar till hann det bli, samt vaktavlösning, mellan "giganterna" där Johan blev förloraren, och fick packa upp ägg. Nu får man hoppas att han inte blev uppäggad, men gärna kör med äggstrapriser .

I kassan dundrade jag fram som en ångvält, till en söt kassörska, och betalade för mina saker och gasade på med tvärstopp. Varorna följde inte med!

Kunden före var en långsam herre, så jag fick gående varor, men bara till bandets slut.


Väl halvvägs från affären upptäckte jag att en handske åter rymt från min vänstra ficka. Jag spårade bakåt och hamnade i famnen på en skönhet utanför affären, då mobilen ljöd. Allt glömdes bort, även hon som gick mot bilen. Jag skyndade mig till nästa stopp innan jag kom hem och ringde iCA.

Eva-Lena svarade och meddelade vänligt att hon fångat min förrymda handske vid grönsakerna. Antagligen trivs den lika bra som jag hos ICA, eller så är den vegetarian!

Imorgon är jag på plats igen, för att inhämta rymlingen, och se om växten är kvar, för personmalen lär vara kvar.


//Zkrivaren




Av Zkrivaren - 27 januari 2009 14:39

...kallas Willy också.

För att lätta upp stämmningen här inne efter gårdagen med mrmors tjat om f-k så skriver jag ida... Hon har inte haft det lätt. Fast hon fick hjälpa mig hitta lösen, det är bara hon som visste. eftersom jag är hård emot henne så kan detta bli det enda inälgg härifrån... Jag ska trötta ut den "gamla" ordentligt... :-)

Idag har min mamma åkt iväg tidigt för att besöka IKEA och då blir det min tur att ta hand om min mormor. Här ska levas rövare ska ni veta. Som ni ser har jag tagit på min huvudbonad och är redo. Ett av mina namn är Emil och det ska minsann levas upp till. Just nu har jag tagit över datan och dess sladdar... kul e de.

Idag har jag bestämt mig för att visa jag kan ta mig från punkt A till resten av alla lockande punkter som finns utmed mormors golv. Jag tycker hon för skylla sig själv då hon inte hunnit med i min utveckling... kan ju bero på att hon är ”gammal”... haha.

Fick sett till att sova middag så hon fick kommit sig ur sin rutiga nånting, men den ser rolig ut... som nån clowndräkt men utan glada färger då.

När jag sen vaknade tränade jag på att sätta mig upp i kärran... å vet ni vad, jag klarade det och där satt jag när jag blev upptagen, fick jag en ny blöja. Inget allvarligt hade jag gjort, jag väntade med det till den var bytt, skrek jag allt jag kunde så mormor fick göra gröt till lunch i en rasande fart. Jag har alltid undrat varför ingen annan äter ihop med mig, kan det bero på gröten... hmm

Jag passade å att göra det som luktar pest, det verkar som det är ett bra sätt att gå uppmärksamhet på... ett annat är också att tugga på blombladen. Då blir det inte bara fast... då blir det raketfart. Vänta bara till jag ska utforska resten innan jag drar hemåt till Svalbard igen. Ska nog hinna en del...

Säger bara sladdar, funderar på om jag ska bli elektriker när jag blir stor, hmm. Nu sprang mormor och hivade upp alla sladdar, haha, då lurade jag henne och reste mig upp för första gången... får säga det var lite läskigt att komma upp på den höjden, för att inte snacka om hur fallet blev... men mormor sa . Upp igen och då tog jag sikte på nästa mål... en mobilsladd. Kanske skulle jobba med mobiler istället... Fast jag undrar om jag blir något då allt tas ifrån mig... förutom smart.

Något jag gillar är att kika ut genom fönstret och kolla alla bilar... då säger alltid mormor – Ojojoj, så det har jag lärt mig nu. Sen tycker jag det är tråkigt när de alltid säger ”borta”... för allt jag ser försvinner så snabbt, tom en farbror med rullator försvann och var borta, hur nu det kunde gå till.

Nä nu får jag sluta, min mormor tycker jag suttit vid datan för länge nu. Ska jag erkänna så muta hon mig en majskrok... de e mumma det... och föresten, jag ska se till att ta slut på henne... snart ska jag vila så jag får energi att ta slut på henne så hon är trött till kvällen... jag tycker hon är uppe på tok för länge. Vad hon gör, kan jag bara gissa...

Kan lova er, hon kommer efter denna dag känna sig som hon gått igenom ett ”friskis och svettis”-program... det värsta förstås.

Hörde min mamma ringde nu, mormor snacka så kryptiskt, fast jag fatta allt... de skulle vräka i sig räkor ikväll när jag somnat... Ska vi nog bli flera om... bara å ge full hals...

Skulle det finnas stavfel så beror det på att jag bara är 9 månader om 3 dagar. För att inte snacka om va besvärligt det är med punkt och komma... Men liten man gör så gott han kan...

Ni får ha det bra därute och ta hand om mormor då jag åkt hem... Drar på freda... Kram på er och sköt om er...

Mormor hälsar visst...

Av Zkrivaren - 27 januari 2009 10:45

Var är min sömn, den jag vill ha på kvällen, bli trött av och sedan somna?

Istället ligger jag och vrider mig tills jag ser ut som en korkskruv, och på morgonen är det ett helsike att bli mormal igen.

Snart blir jag väl upphängd i ICA, till försäljning; stor korkskurv 39:90.


Förmiddagen är annars som alla förmiddagar och vädret repriseras.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards