Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Zkrivaren - 24 januari 2009 23:01

Nu kommer jag ihåg vad uttrycket sliten innebär. För nu är jag det, två kapitel senare, med en zkriverska i famnen massmejl, nåt jag inte har nåt emot. Även andra mejl strömmade in, som någon lossat proppen. Sedan kom andra av bara farten, och alla mådde inte bra, så lasset blev tungt, men slutet gott. Krafterna räcker ännu och det kan jag tacka en o annan för.

Skrivandet går bra och kommer att bli en succé...hoppas jag.

Kanske skall lägga in lite av zkriverskans godis också?


Nu nattar jag bloggen, sedan blir det en hel natt av...nåt.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 24 januari 2009 21:39

Är lättare än bestiga... molnen. Något vi alla vill göra ibland, ja... dansa på bordet då... Sköt om er...:-)

Av Zkrivaren - 24 januari 2009 18:28

Tänk vad saker kan sammanfalla och få mig att gå på ett litet vitt moln däruppe i en blå himmel.

Det gjorde jag för ett halvår sedan, Östersund var målet, men sedan blåste det kraftig motvind så jag kraschlandade.


Nu har ett samtal fört mig upp i himlen igen, vart det bär vet jag ej, men jag tvekar inte att följa med och se vad som händer.

Att sedan mejl kommer av det mest osannolika innehåll, gör mig gladare ändå. Nu vill jag göra allt på en gång, i ren glädjeyra. Till och med vänta på en irish, om nu en zkriverska hittar hit nån gång.


Nu skall det skrivas...som aldrig förr. Yabadabadooooooo.


//Zkrivaren på höga höjder

Av Zkrivaren - 24 januari 2009 16:17

Denna string passar lika bra för femal som male...

Om jag skulle bli sugen skulle jag nog föredra detta godis... Alla vet väl vad sockersött gör... Gäller orka med om man skulle bli helt hjärndöd...


Ha det bra alla gottegrisar...//Zimpelz

Av Zkrivaren - 24 januari 2009 15:45

Idag är det blomplanteringsdagen, det innebär att städning skjuts framåt och blommorna planteras om.

För detta ändamål köpte jag 20 liter jord som blev tungt som fan att bära hem, och det räckte inte långt. Så idag måste jag ha ännu mera jord, sådär 20 liter till, så det räcker över söndagen också.


Då kom snilleblixten, hela jag lyste upp för en sekund. Jag tog med mig min ryggsäck, praktisk och sedan en tygkasse på det, i fall att jag kom på nåt.


I affären tog jag en av "kärringkorgarna", de med långt handtag och hjul. Lastade mina 20 liter jord och gick runt i butiken och njöt av...mycket. Skulle jag köpa av Johans prisförförare på färsen? Nä, mat har jag så det räcker.

I kassan kom jag till min snabbkassörska, denna goa tös som verkligen är på rätt plats, åtminstone när jag kommer. Fast hemma är hon inte...hos mig. Henne kan jag bjuda på...mycket.


I med blomjorden och hemåt, där planteringen tog vid och nu ser det ut aom jag har delvis stampat jordgolv. Hmmm, ska kanske plantera nåt...eller städa?

Får tänka på saken.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 24 januari 2009 15:33

Här bjuds det på godis må jag säga. Zkriverskan ser ovanligt läcker ut och ger mig vissa...problem.

Undrar om bilden döljer detta faktum?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 24 januari 2009 13:28

Tillstånd... verkar inte vara nåt för herrn här, men får nu se om det går.

Testar och ser om nån vaknar av förändringarnas vind... :-)


Morgon vännen, hopp opp!!! Hmm, kan detta få någon att vakna... mera lördagsgodis man "kan" sätta tänderna i...;-)


Hoppas ni andra lyckats bättre och svingat bena över kanten och att ni har sluppit huvudbank idag...//Zimpelz


Av Zkrivaren - 24 januari 2009 13:19

Lördag är den dag i veckan då många föräldrar i Sverige anser att deras barn kan få äta godis.

 

Lördagsgodis blev under 1950-talet ett begrepp för godis som barn bara får äta när det är lördag. Genom att barnens godisätande koncentreras till en dag i veckan vållar det inte lika omfattande kariesangrepp som dagligt småätande

 

Lördagsgodiset ursprung går att finna i experiment utförda mellan åren 1945 och 1955 på utvecklingsstörda vid sjukhemmet Vipeholm i Lund på uppdrag av Medicinalstyrelsen och Sveriges riksdag.

Försökspersonerna och deras anhöriga var omedvetna om försöken - ett klart brott mot de etiska regler som infördes internationellt 1947 som reaktion på de människoexperiment som nazisterna genomförde under andra världskriget.

Kommer mera senare... Ha en riktigt bra dag. // Zimpelz...:-)

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards