Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Sammandraget

Av Zkrivaren - 19 januari 2009 17:04

Jag har suttit fast med massor av papper idag, så när jag äntligen lättade på rumpan, var det så skönt.


En promenad och ett avslut hos ICA, där jag blev lika glad som (nästan) alltid. Men innan dess ett personligt uttag i bankomaten. Strax innan jag blev klar kom en kund ut ur banken.

När jag plockar i pengarna ser jag att det är en av ortens så kallade A-lagare. Han ställer sig occh tittar runt och slutligen gapar han över hela centrum:

- Din gris, var är du? Det var kompisen.

- Jag har pengarna, var är du, ditt helvete?

I lite mindre, men full hörbar röst säger han till sig själv:

- Visst fan, han skulle till systembolaget.


Vi kom att gå sida vid sida...nästan.

Plötsligt såg han kompisen och skriker och viftar med pengarna:

- Se här! Här är mina pengar till skulder!

Ingen i centrum missade detta, inte heller att de gick till systembolaget...för att betala skulderna?


Själv kom jag in på ICA och träffade Johan, som svettas redan...en måndag!

Det är bra pris på färsen igen. Kunderna länsar hyllorna, och jag är en av dem.

Vi kom att stå och prata en del innan en kund ville ha Johans hjälp.

Oförskämt att avbryta oss.

I kassan kom jag till kassörska "Snabb o trevlig" och jag matade omsorgsfullt den alltid så hungriga automaten, den som nästan hugger mig för att få massa mynt. Och jag kom snabbt på varför jag inte går med sned rygg längre. "Pluskan" blev ju mycket lättare!


På hemvägen blev jag omcyklad av två tonåringar, völuppfostrade, glada och trevliga som hejade glatt, om jag inte minns fel har de också hund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards