Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Zkrivaren - 16 januari 2009 23:59

Så är veckan slut, det är helg igen, en helg jag skall ta det lungt i. Till skillnad mot idag då dagen gått i 200 procent.

Sömnen är eftersatt som jag, och nu önskar jag alla en godnatt.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 16 januari 2009 21:26

Då har fredagen gått och jag har överlevt den också.

William har haft fullt upp med sin mormor, ni vet, hon på Bråkmakargatan. Dagen har gått till välling, barngröt och en burk med mat, tom fick han smaka på mormors hemlagade köttbullar... de tyckte han var mums... blöjor med både det ena och andra i... och en massa annat. Varit både skratt och gråt. För en stund sedan, efter en dusch, var sista flaskan serverad. Ja, inte till mig då...

Ett av de positiva med resan var att få umgås med mina barn och barnbarn... det kunde inget väder ta ifrån mig. De är för goa de små trots sjukdomar odyl. En av de positiva delarna var att min ”lilla” och William följde med hem, de kommer vara kvar hemma till den 1 feb så vi kommer umgås i massor. Imorgon kommer J att sticka iväg och då kommer William ha fullt upp. Hoppas han får sova ordentligt i natt så han orkar med. här kommer godingen som jag har nöjet att vara med... Mormor upp i dan...:-)

Har suttit och snurrat runt på datan lite nu på kvällen och hittade en grej som analyserar hur man är beroende på hur man skriver, får återkomma till det när jag kollat lite. En sak var att man såg hur hjärnan funkar... eller inte. Illa men den gick inte att kopiera. Här kommer en analys från ett av mina tidiga inlägg.

ESFP - Skådespelaren

 

Den underhållande och vänskapliga typen. De är särskilt uppmärksamma på njutning och skönhet och gillar att omge sig med mjuka textiler, fina färger och goda dofter. De lever i nuet och gillar inte att planera i förväg. Därför riskerar de alltid att utmatta sig själva.

De gillar arbete som ger dem möjligheten att hjälpa andra på konkreta synliga sätt. De tenderar att undvika personliga konflikter och tar sällan initiativ till en konfrontation. Det gör att de kan få det svårt i ledande positioner på arbetet eller i hemmet.

Nu ska jag fortsätta dansen... Ha en fortsatt bra kväll. Kram på er...:-)

Av Zkrivaren - 16 januari 2009 20:31

- Öhhh...hick...ser ru oschten?

- Vaaaa?

- Vilken jävla schtooor ost!

- Var?

- Du missadede...hick den.

Av Zkrivaren - 16 januari 2009 19:07

Inte hade jag en aning om att jag skulle vara så tydligt...frånvarande.

Och det har hänt saker också.

Sedan jag kommit hem har ett antal personer, i närområdet och ibland vänner, påtalat för mig sin orolighet över mitt hälsotillstånd att det är svårt att vara orörd. Speciellt för mig som inte är van vid det.

Naturligtvis är jag ödmjukt tacksam för att man bryr sig om...mig.


Och i ICA, dit jag styrde stegen idag...två gånger, såg jag att en kassörska inte bara suttit i kassan på en stol. Åtminstone inte för 4-5 månader sedan.

Nej, jag är tyvärr oskyldig!


Nu skall jag försöka varva ner, vilket inte är lätt när bl a en aktiv zkriverska envisnas med att träffa baciller och inte mig. Undrar vad de har som inte jag har.

Undrar om N är frisk, liksom ?Råttis"?


Flera frågor, få svar.  


Ha en bra kväll!


//Zkrivaren - trött, men glad o rörd

Av Zkrivaren - 16 januari 2009 14:23

Polischefen ser att en av sina underordnade verkar trött och deppig. Han går fram till denne och säger:
- Jag tycker du ska gå hem, pippa frugan och sedan komma tillbaka lite senare.
Den underordnade följer sin chefs uppmaning och försvinner. Två timmar senare återkommer han och stöter på sin chef som säger.
- Se, du ser mycket piggare ut.
Polisen svar.
- Ja, och så fint du bor...

Av Zkrivaren - 16 januari 2009 13:58

För att fortsätta och avsluta föregående inlägg (igår) fortsatte barnafödandets vakande över kattmamman, som för första gången knep ut ungar. Och efter några timmar kom det en grå lite tjej ut.

Hon hade problem att hitta maten och behövde lite hjälp med detta. Fast hon ville hellre ta där syskonen redan höllt på för fullt.


Resten av dagen, nu eftermiddag, blev rutinjobb, och för min del att sortera mer än ett hundra bilder och till detta film som tagits på bl a detta.


Nu är jag åter i skrivarboningen, saknar katterna, de fyrbenta alltså, mycket.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards