Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Zkrivaren - 12 januari 2009 23:05

Vänner och fiender, skulle rubriken också kunna vara.
Efter en skiftande dag blev datorn som jag hamnade vid, samt telefon.
Och vänskapligt samtal som gav en hel del på många olika nivåer, något som var lika intressant som glädjande. Och som det skall vara vänner emellan, som håller sina löften osv.

Det blir kort ikväll då sömnen påkallar uppmärksamhet.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 12 januari 2009 14:27

Från vindstilla till riktig vind, och tre plusgrader är inte längre så sköna. Det har jag erfarit idag.


Kom på hemvägen att minnas, jag behövde jord till växterna, det börjar ju bli den tiden nu. Så sagt och gjort in till ICA, och fastnade i växtavdelningen. Efter lite funderande, köpte jag en växt, och träffade på Johan, som är en rackare på att sälja. Vi stod och pratade storpack av olika slag. Tur det var billigt pris idag, så jag kunde slå till. Åtta dagars mat, säger jag inte nej till.


I affären träffade jag på flera bekanta varav en i kassan, en äldre dam tillika ägare av en 15-årig tax. Vi pratade några ord efter det att samma kassörska som var på konsigt humör i lördags, varit jättetrevlig idag, och  jag växlat några snabba ord.


Tack vare pratstunden, stod jag och blockerade för kassörskan, och damen jag pratade med, stack iväg ifrån sina ägg..

Jag bad om ursäkt för att jag blockerat, och åtog mig att likt en flaxande tupp, av onormal storlek tilliga utseende, springande komma ifatt damen och överlämna äggen.


När jag kom hem och tagit upp växten, kom jag själv på att jag hade glömt...jorden.

Nåja, det är en dag i morgon också.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 12 januari 2009 11:31

En patient kommer till läkaren och säger:
- Lova att inte skratta.
- Naturligtvis. Jag har jobbat som läkare i 20 år och har aldrig skrattat åt en patient.
Patienten tar då av sig byxorna och kalsongerna och visar upp det i särklass minsta könsorganet läkaren sett. Det är inte större än en kork till en kulspetspenna. Läkaren kämpar för att inte börja skratta, men kan inte hejda en fnissning som blir till en ordentlig skrattattack. I flera minuter står han dubbelvikt med tårar som sprutar innan han kommer till sans och säger:
- Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag vet inte vad som tog åt mig. Jag lovar att det inte ska hända igen. Okej, vad har du nu för problem?
- Den är svullen....



************************


Om du fjärtar oavbrutet I 6 år och 9 månader kommer du att producera tillräckligt med gas till en atombomb!(Nu börjar det likna något!)

Hjärtat producerar så pass stort tryck när det pumpar blod runt i kroppen att det kan spruta 914,40 cm!(Oh My God!)

En gris orgasm varar i 30 minuter! (I mitt nästa liv vill jag vara en gris!!)

En kackerlacka kan leva i 9 dagar utan huvud innan den dör.(Ohyggligt! Jag har fortfarande inte kommit över det där med grisen...)

Om du bankar ditt huvud in i väggen gör du av med 150 kalorier i timman.(Prova inte detta där hemma. Men kanske på arbetet...)

Hannen hos vandrande pinnar kan inte para sig när dennes huvud är fast vid kroppen. Honan tar initiativet till sex genom att slita loss hannens huvud. (Älskling, jag är hemma! Vad f...?!)

En loppa kan hoppa 350 gånger så långt som sin kroppslängd! Det motsvarar att en människa hoppar längden av en fotbollsplan.(30 minuter... Lyckliga gris...)

Havskatten har över 27000 smaklökar!(Vad kan vara så välsmakande på botten av havet?)

Några lejon parar sig över 50 gånger om dagen! (Jag vill fortfarande va en gris I mitt nästa liv - kvalitet framförkvantitet!)

Fjärilar smakar med fötterna! (Någonting jag alltid har önskat att veta!)

Den starkaste muskel i kroppen är tungan.(Hmmmmmm....)

Högerhänta människor lever i genomsnitt 9 år längre än vänsterhänta. (!)

Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa.(OK, det är nog bra...)

En katts urin lyser under svart ljus. (Svart ljus...?)

En struts öga är större än dess hjärna. (Jag känner människor med samma problem...)

Sjöstjärnor har ingen hjärna! (Sådana människor känner jag också!)

Isbjörnar är vänsterhänta. (Om dom byter, kommer de att leva längre!)

Människor och delfiner är de enda arter som har sex för lustens skull? (Men grisen då?)

Av Zkrivaren - 12 januari 2009 10:41

Klockan går, solen skiner och jag hinner knappt tänka innan dagen är slut igen.

Ingen nytt och roligt  har hänt...ännu.

Men jag har fått höra rykten om att det kommer att hända...nåt.

Jag väntar spänt, och återkommer senare.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards