Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Zkrivaren - 10 januari 2009 23:13

Efter en svår start på dagen avslutas den betydligt bättre, tyvärr drabbades vissa vänner negativt av det, som kom att bli ett av de trevligaste telefonsamtalen på mycket länge, och det blev längre än jag trott. Livet känns bra mycket lättare nu, bättre och så. Från låg nivå upp till en betydligt högre nivå.

Men det finns även orosmoln som just nu far fram här så dagen kan ännu sluta illa. Men jag vet precis vad jag gör då.


Nu skall jag koppla av på ett moln någonstans, innan jag hoppar i säng, om ingen hittar mitt gömställe innan. Så skvallra inte om mitt ställe.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 10 januari 2009 14:44

Av Zkrivaren - 10 januari 2009 14:24

När jag blev lite äldre, lite tonår, fick jag höra ett uttryck jag först inte visste något om, "suga kotte".

Jag förstod inte varför alla tjejer rodnade, de var ju 14-18 år.

Senare insåg jag vilket misstag jag gjort som inte vetat vad det betydde, intimt och mysigt.

På min skogvandring stötte jag på ett antal kottar, alla låg de utslitna på marken, och jag undrar om de är utsugna kottar?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 10 januari 2009 13:17

Efter min promenad idag ibland diverse pölar, saker och mulet väder kom jag på att jag behövde köpa lite i ICA, väl inne finner jag vad jag skall ha och går till kassan. Till den kassörska som normalt är skittrevlig. Så även idag mot kunderna före och efter mig. Jag var...nåt annat.

Kanske är det dags att placera sina pengar i en annan affär?

Fast chefen säger att alla kunder skall bemötas trevligt och på samma sätt, annars bör vederbörande fundera på sitt jobb.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 10 januari 2009 12:44

Under fredags kvällen gick det vilt till här i området. Stora starka typen visade musklerna och parkerade denna cykel på en något...blötare plats.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 10 januari 2009 12:37

Pratglatt sällskap finns det även här... fast dålig på städ... denne skitnar mest ner...

Vi har det bra även om väder inte är det bästa tänkbara. Inte är jag heller det så då borde det assa mig. Men när vi kommer hem till kyla och snö tror jag vi kommer tycka det var bättre. Vi har ju trots allt sluppit Sveriges vinter en vecka.

Ha det bra och sköt er därhemma... // Zimpelz...:-)

Av Zkrivaren - 10 januari 2009 09:43

Fredagskvällen blev livad, pratmässigt. Var det inte den ena var det den andra, och de avlöste varann utan avbrott förrän sent sent, då jag bara somnade.


Efter en natt med god sömn är jag hyfsat pigg o alert, ska göra en del tråkiga saker idag. Städa är en sådan. Ibland får det gå till en nedre gräns innan jag får fart, men oftast är det den övre som gäller, och nu gäller städning.


På återhörande!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards