Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Zkrivaren - 9 januari 2009 19:26

Det hade varit cirkus i stan och det var runt sekelskiftet 18-1900. En affisch var uppsatt vid entren, föreställande en lättklädd kvinna. Då drängen Emil bevistat föreställningen under aftonen och cirkusen skulle vidare nästa dag, så frågade han om han kunde få affischen. Det blev ett jakande svar. Nästa dags afton knackade husbonden på i drängkammaren. Då han kom in så såg han att Emil låg ovanpå affischen och juckade.
- Blir det inte lite torrt det där? frågade han.
- Nä, det är inte så farligt, svarade Emil, för jag har lagt en piga under.

Av Zkrivaren - 9 januari 2009 18:59

Tänk vad en härlig solig dag kan ge, förutom värme med sina 5 plusgrader. Bara glada människor, några kanske på fyllan, andra glada för vädret och  sedan finns det dem som alltid är positivt glada.


Men det finns ju en baksida, mörkret som nu intagit oss, därmed har det blivit betydligt kallare ute, från 5 plusgrader kl 16:00 till 3 nu och med klart väder kan det bli minus om några timmar.


Nu skall jag själv ta kvinnorna em macka, rostad sådan och relaxa. Smiter in här om en stund och bjuder på nåt kul.


//Zkrivaren med glatt humör

Av Zkrivaren - 9 januari 2009 14:38

En ljuvlig vårdag är det ute, bara att njuta för den som kan. Här hämtas nu granarna in, de som stått i parti o minut överallt.


Jag hann med en timme forskning på biblioteket idag. Naturligtvis bråkade datorn och jag fick be om hjälp av Peter. Han ilade fram och fick efter lite arbete igång den.

Sedan blev det mycket socialt med prat om bl a det finska kriget i vilket jag hade anfäder som deltog i.


Ha det gott!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 9 januari 2009 10:22

Det är så skönt, efter en natt med halvdan sömn, och kyligt inne då blåsten attackerade huset med stor kraft. Men på morgonen, redan 03, var det barmark här. Yiiippppeeee. Men snön hade inte blåst bort, utan det har även regnat bra och jag ser fram mot en fin dag, då jag kan gå säkert, från tidig morgon till sen kväll i mörker.


Nu är det fredag och snart är det helg, en normal härlig helg. Och värmen håller i sig. Jag tror Bore fick bråttom någon annanstans, kanske till nordpolen, det behövs mer kyla där.


Ha en trevlig dag!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards