Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Zkrivaren - 7 januari 2009 20:16

Första arbets- och skoldagen är över snart. Många är trötta och vill sova. Koncentration i kombination av ovana att gå upp tidigt sätter sina spår, en stund. Men snart nog, är allt sitt vanliga igen.


Som här. Sjukhuset tar fram mångdubbelt mer gips när de börjar ploga här, de vet vad som händer. Nu talas det om ishalka också, så på med skridskorna och åk.


Jag åker till sängen, trött som...jag är.


Lev väl! 


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 7 januari 2009 15:46

Jag var ute på en stärkande promenad och längtar så efter sommaren, bort med snö och kyla. Plogat och glansis på trottoaren, är vad jag får gå på. Bilarna har nästan sommarväglag.


Nyss fick jag se hur de sandar. 

Fram med traktorn vars skopa med hål under fylles med sant. Hålen under öppnad för utsläpp av föraren.

När denna kommit på plats, öppnas hålen så sand kan komma ut. Samtidigt trycker föraren gaspedalen i botten och kör för glatta livet. Det innebär 4-6 sandkorn per decimeter...och halka!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 7 januari 2009 15:38

Två poliser hittade en död man framför en Peugeot. De skulle skriva sin rapport.
- Hur stavar man till "Päschåå"? frågade den ene polisen den andre.
- Ingen aning. Vi lägger honom framför den där "Saaben" i stället.

Av Zkrivaren - 7 januari 2009 12:03

Förmiddagen har gått åt till servicearbete. Jag hann knappt vakna till liv och påbörja dagens uppgifter innan en granne knacka på och undrade om jag kunde hjälpa honom med TV-inställning. Man hade bytt kanalplats.

Jag släppte allt och gick till honom.

Väl på plats fick vi bryta oss in till kontrollenheten som satts fast med pakettejp, då en fjäder i låset gått sönder.


Sedan vidtog det något tidsödande arbetet med att lära mig hur fjärkontrollen dito inställningar fungerade då instruktionsbok saknades.


Efter lite arbete och jädrar anama, gick det bra, och hjälpen kunde avslutas i positiv grannsämja.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards