Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 23:34

Detta är en tillbakablick på året på E och tidigare inlägg "Första gången... minns vi alla"

Hur som, här sitter jag med facit i hand... Jag är kvar, jag giddrar för det mesta, killar att snacka med har faktiskt infunnit sig, en del har man kvar en del drog då de insåg de inte gick att locka mig till än det ena eller andra. Vissa uppskattade inte vara ”vän”, men de klarar man sig utan. Jag hade inte förhoppning att hitta någon livspartner

Trodde också från början att det bara var killar som skulle läsa, förstod inte var jag fick det ifrån då... Nästan mer damer än herrar, i alla fall som lägger kommentarer. Vad det beror på finns ju flera anledningar...  Några som jag tror är realistiska, man vill inte synas... för då kan de missa någon annan. De tar insidan istället och tror de klarar sig bättre... många utan att förstå, vi kvinns faktiskt snackar med varandra och att det uppdagas vilka de är. Finns säkert vise versa också, men tror inte männen har kontakt med de likasinnade och får reda på...

Sedan har det visat sig att många män inte kan läsa en profil... Jag trodde alla var läskunniga. Undrar om inte E skulle ändra på ordningen och få upp vad man söker och inte som det är nu. De kommer ju aldrig till botten... En sak till... de som sitter och vill in... i albumet, om de kommit in i blogg skulle de ju kunna hitta en och annan bild, i vilket fall, de ska ingen ha.

Nu brukar jag snäppa igen album efter ett tag, för vad ska de in där och glutta om de inte kan snacka vidare... hmm, kan bara ana.

Trodde inte heller att yngre killar var så... naiva att vi female skulle vara så desperata att få en ”dick” mellan bena att vi skulle hoppa på den förste bäste ”yngel”, vi har ju ett fantastiskt liv med massa frihet, göra vad vi vill... men inte DET...

Sen är bloggen kanske lite av ett fördärv... trot eller ej, man läser sig till och tar ståndpunkt utifrån den, TOLKA som är så bra och som de flesta säkert har erfarenhet av och vet hur fel det kan bli. Vilket också kan vara missvisande, en del förskönar... en del skrämmer. Säkert många som lagt benen på ryggen och insett, so do I... Vilken kategori jag tillhör, Tja...


Önskar er en god natt... stör lite sömnpulver så möter ni snart den "gamles" favvo... Johanna, Joan, Jane... eller vad  hon hette...  Blund var efternamn. Sköt om er... // Zimpelz...:-)

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 22:29

Han fick vara på topp, sorry vännen. Vill inte "pötta" ner dig... Du kommer säkert uppp till tidig morgon?

Jag kommer spinna lite hur det går till på daitingsajt. Här är ett samtal mellan en yngling och mig. Jag brukar ignorera men ville vara artig och önska honom en god fortsättning.

Här kommer början till slutet: 

Drömmar har jag många

- av. En härlig vill jag dela med dig, uppkrupen i en soffa, under en filt.
Med ett glas vin i handen, framför en av mina julklappar jag fick...
Kram

- Jadu vännen, då kan jag bara önska dig lycka till med dina drömmar. Hoppas du hittar dem innan det är försent. Livet går fortare än du tror, så söla inte bort det på oviktiga saker. En god fortsättning på ett förhoppningsvis vettigt bra år...

- Du verkar vara en väldigt vis kvinna och det kan jag inte annat än gilla. Vill du dela en dröm med mig?
Kram

- Nä tack... jag delar såna i min egen ålder, det ger så mycket mer... prova det du med så kommer du också att bli... vis

- Delar så ofta jag kan drömmar med folk. Uteslutande med dem i min egen ålder
Därför, när jag såg din profil, din blogg så tänkte jag våga ta det visuella steget över åldersbarriärer och gränser, riva murar och röka en fredspipa och krama sig varm.

- Jag har nog varit klar och tydlig att jag inte är intresserad av ett för mig... barn, har egna äldre än dig. Fortsätt söka. Hoppas du finner vad du söker... men det är inte mig. Mvh D

- Ursäkta min påstridighet. Ber om ursäkt.

Kram

Jag godtog ursäkten då han troligen inte visste eller ville veta bättre. Killen var 27 år. När man får såna brev undrar man om det är så illa att det finns de äldre som håller dessa yngel igång. Jag hoppas inte det.

Jag önskar inte en god natt, möjligt till den "gamle" då...:-), då jag kommer igen // Zimelz


Av Zkrivaren - 1 januari 2009 22:10

Jag måste skriva nattbloggen av två skäl.

Det är svinkallt här, 11 minus och elementen ger inte längre tillräcklig värme, så snart åker ytterkläder på.

Och snart är nog en zkriverska på gång och skriver nåt...fördelaktigt om mig...hoppas jag.


Kvällen har gått snabbt, lite nedåt, lite uppåt och lite utstående, men överlever gör jag ng ändå...hoppas jag. Sängen, den kalla, får vänta en stund.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 20:03

Miljontals sms skickades vardera jul- och nyårsafton och operatörerna är glada, det ger ju klirr i kassan. Åtminstone hos Telia och Tele 2. Men Telia må vara bra, men deras service ger jag inget för. Min mobil klarar sms och mms, men när jag skall ta emot, så fungerar det inte. Deras hemsida påstår att min telefon inte har mms! Klok och försynt påpekande sida, måste jag säga. Eftersom min mobil är inställd och klar, fabriken säger mms, det finns funktioner för detta i mobilen. Men Telia är...vad de är.

Jag blir hänvisad till 90 200, och ringer dit 17:03, för att få veta att de slutade ta emot samtal 17:00. Jag hänvisades till deras automatik, som hade svårt med refillkort, som är deras kontantkort. Så det var bara att ge upp.


Tack Telia, för er otroliga kunnighet, utan att ens sett produkten eller prata med mig. Och tack för obefintlig service och kostnader.


//Zkrivaren något irriterad

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 18:16

Kan ha sina sidor. Hur man tolkar det som kommer i posten är en sida. Detta kom idag: Överskrift Spännande sa allt...

Heej sweetie ;-)!
Spännade kvinna du är . Skulle gärna vilja få bra kontakt mde dej o få lära känna dej, skulle vara jättemysigt mmmm. Tror du har mycket o ge när du trivs med någon. Är ju oxå positivt att vi har nära till varann, då jag ju bor i Uddevalla. Hör gärna av dej om du har intresse av o lära känna en trevlig goo snäll man ;-).
Goo NyårsPuss från Tommy

Man kan tycka detta är oskyldigt, hmm, men inte jag. För det första, ordet spännande, om mig och inte vet vem jag är. Sem vadå jätemysigt mmmm, vad betyder det... antingen tror han jag är idiot... eller så handlar det om jakt, en ny trofe för person. Det ska då jag inte vara. Resten bryr jag mig inte om... Oftast svarar jag inte men ibland bara jag måste. Här nedan kommer svaret. Ibland måste man ha lite kul...:-)) 


Ja, du ... Jeg antar jeg ikke er den første idiot du møtt på her, selv om jeg er blond og gjøre, men det kan godt være to for å føle ting. Hva er så spennende for deg, jeg vet ikke. Er bundet til å være noen som gjør det men det er ikke meg. Når det er sånn ...
  når åsene der jeg er. Da har vi ikke så nær hverandre? Bare fordi jeg står i Gøteborg betyr ikke at jeg bor der. I albumet vil bare være interessert meg ut, slår det er jeg som sitter med nøkkelen. Men ønsker deg lykke til i søket her E. Hope siden du tilfeldigvis du synes er spennende. Ha en god fortsettelse av det nye året ... Vennlig hilsen D...:-)

Han har inte skickat mera... ännu.

Ha en riktigt bra kväll, idag sköter sig väl ALLA! // Zimpelz...:-)

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 16:02

För att upprätthålla vänskapen så... undrar jag om jag lagt detta förr, hoppas inte för då blir det verkligen ris i min låda... :-) 

Första gången... ja...

Handlar inte om det ni först tänkte, det håller jag också för mig själv. Borde också vara nåt man glömt.

Nä, nu ska det handla om första gång som jag bloggade började (inte här), nåt jag länge tänkt men inte hunnit, man är ju sååå upptagen. Jag är inte typen som skriver så vad det skulle bli hade jag ingen som hest aning om, inte heller om det skulle bli mer än vinjetten

Undrar, hmm...

Vad man ska skriva om, det får inte vara ärekränkande, sexuella (antar det gäller eggande också), inte hotande anspelningar, kan ju inte gälla animeringar och skämtbilder, hmm

Får inte ge och ta adresser, inga telenummer eller msnadresser...

Får heller inte uppmana/ge andra uppgifter som inte betalat för sig... nja, kan ju verka vettigt så slapp de sitta där och skicka flörtar i tid och otid, men det är ok att hålla kvar medlemmar eller få några att komma hit som betalande ...

Undrar... Vad ska man då skriva för att en karl ska nappa, det är ju det de flesta är intresserade av...

Nä, lägger ner detta lika fort som jag kom på att skriva... ingen kommer vara intresserad av vad jag gör på mina dagar... skulle vara nätterna då...

NÅGON kanske kan ge förslag i kommentarer, vi kan kalla det Ide-sprutan... Sen kan man ju ha en tävling och vinnaren får en dajt med mig... hu, hemska tanke, kommer inte bli någon som skriver i min Ide-låda då...:(

Sen står det på ett ställe att det är ENKELT att börja blogga, hujedamej :)

Ja killar... jag kommer då inte på något ;)

 Antagligen ingen som fattar vad jag suttit här och giddrat om... eller?

Nu finns det nog någon analytiker som kommer säga vad och vem jag var då... antagligen samma som idag...  forts. följer... Med risk för långa ränder... sköt om er... // Zimpelz :-)

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 15:39

I New-York har det öppnat en butik som säljer äkta män. Dit kan kvinnor gå för att finna sig en man. Vid ingången står följande instruktion;
"Du kan endast besöka denna butik en gång. Det är sex våningar med stigande pris på produkterna för varje våning. Du kan välja en produkt från en våning, eller så kan du välja att gå upp en trappa. Dock får du aldrig gå tillbaka ner en våning, bortsett från att lämna butiken."

En kvinna går till butiken för att finna sig en man. På första våningen läser hon på en skylt:
- Första våningen: Dessa män har fast jobb.
Hon är intresserad, men fortsätter uppåt.
- Andra våningen: Dessa män har fast jobb och älskar barn.
Det är bra, tänker hon, men jag vill ha mer än så. Hon fortsätter uppåt.
- Tredje våningen: Dessa män har fast jobb och älskar barn samt har ett extremt bra utseende.
Jösses! tänker hon, men fortsätter uppåt.
- Fjärde våningen: Dessa män har fast jobb, älskar barn och ser sinnessjukt bra ut. Samt hjälper till med hushållsarbetet.
- Åååh! Underbart! Vad ska jag göra?! tänker hon, men går vidare uppåt.
- Femte våningen: Dessa män har fast jobb, älskar barn, ser sinnessjukt bra ut, hjälper till med hushållsarbetet och är mycket romantiska.
Hon är såååå frestad men väljer att fortsätta till sista våningen.
- Sjätte våningen: Du är besökande nummer 31.456.012 på denna våning. Det finns inga män på denna våning. Den existerar bara för att bevisa att det aldrig går att tillfredsställa kvinnor. Tack för besöket. För att undgå att bli beskylld för könsdiskriminering har butiksägaren öppnat en ny hustrubutik tvärs över gatan. Första våningen har kvinnor som älskar sex. Andra våningen har kvinnor som älskar sex, har pengar och tycker om öl. Våning tre fyra, fem och sex har aldrig haft några besökare.

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 15:23

Vad gör jag inte för den underbara Zimpelz, låter henne härja fritt i några timmar...här på bloggen alltså. Kanske dags att åka över och säga något...trevligt. Vill inte såra henne, hon är toppenböna.


Själv har jag varit ute på en lång promenad och träffat andra människor med samma tanke. Lite prat här och var. Sedan slank jag in på Coop, för en almanacka, något ICA missade i år. Men inte fanns det nån för mig. 

-Zimpelz, tog du mig sista exemplaret?

Någon annan tog mig ialla fall...nästan. En skön smekning och ett leende fick jag vid kyldisken av en grann dam. Året börjar bra.


Varsego nästa...Zimpelz


//Zkrivaren, kuvad o klar

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards