Alla inlägg den 16 september 2008

Av Zkrivaren - 16 september 2008 23:09

Kunder tillika användare av senaste IE 8, blir övervakade av Microsoft, som samlar in massor av data som ip-nummer, surfvanor etc. Det har vi fått veta i media. Vad media inte förmedlat är att samma sak sker i uppdateringen servicepack 3 för XP!

Som XP-användare och användare av microsoftprodukter blir jag mycket irriterad över deras maffialiknande övervakningsmetoder av oss användare. Jag är inte beredd att visa vad jag använder min dator till, oavsett om det är spel, porr, musik, bloggande etc. allt inom lagens råmärken. Det ser jag som ett övergrepp av min personliga intergritet! Microsoft är duktiga på det de gör avseende produkter som windows, men detta ger dem inte rätt att leka världspolis inom datorområdet! Det är dags för användarna att ställa sig upp och högljutt protestera, och om det inte hjälper, bojkotta microsoft tills dess att övervakningen av oss användare och våra vanor, ip-nummer m.m inte längre används av microsoft i syfte att se hur datorn används och till vad.


Lev väl!


http://www.kbhs.se/bloggarkivet/zkrivaren.html

Av Zkrivaren - 16 september 2008 17:32

Jag trivs inte när jag bor på nedre botten, vilket jag gjort en gång, anledningen syns bra på fotot.

Av Zkrivaren - 16 september 2008 17:02

Meddelas härmed att jag är delvis åter och kommer att skriva en o annan blogg här, samtidigt som jag skriver mer på annat håll varav en länkas beslkaren till i varje inlägg här.


Det ger mig mer att skriva, men det finns ju kopieringsmöjlighet också :-)


En del förändringar och annat sker dock i denna blogg, arkivet kommer delvis att försvinna och även kategorier. För den nyfikna, intresserade och uppmärksamma besökaren, vållar detta inga problem.


På återhörande!


http://www.kbhs.se/bloggarkivet/zkrivaren.html

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards