Alla inlägg den 28 juli 2008

Av Zkrivaren - 28 juli 2008 22:43

En kanonfin start på måndagen med sol och ljuv värme. Det är bra för min odling av persilja och sallad. Efter dryga tolv timmar sömn varav en del i en fåtölj som orsakade svår smärta, var jag lite piggare igen.

I strålande sosken och värme tog jag cykeln på en tur till Konsum, och fann en fin Murgröna . Slog till direkt och personalen segnade ner och ställde den i korgen. Ute vid cykeln var det bara att hålla i handtaget med höger hand och påsen i vänster, och trampa som bara den. Ut på parkeringen, då kommer en bil in med en kvinna bakom ratten, en förstående kvinna.  Hon stannar bilen för att släppa fram mig, våra ögon möts, jag formar munnen till ett tack, får ett munformat "varsågod" tillbaka, samt ett leende. Det är samförstånd av högsta klass!

Jag fick vara hemma i 30 minuter innan grannen ringde på dörren och frågade om jag ville hänga med till "trädgården", områdets framodlade med diverse grönsaker. Och fler kom dit. Det blev rätt trevligt, och jag passade på att ta lite röda vinbär, sticka mig på taggiga buskar och snubbla.

Dessutom har jag nu fått det bekräftat att jag visst är söt, av de som vågar ta ett smakprov, som en getingunge gjorde.

Sedan kom vi i en ganske het diskussion, grannen och jag, som mynnade ut i höggljuddhet och irritation, samtidigt som jag skulle in på toaletten, därefter till databutiken. Toaletten gick bra, men butiken gick inte.

Istället kom väderguden Tor på besök, han var som vanligt väldigt högljudd, och frågade efter en blondin...hmmmm. När jag inte svarade tillräckligt snabbt, och ingen annan heller, kom ösregnet och jag fick ingen chans att torr ta mig till centrum. Men skam den som ger sig, jag väntade ut regnet, tog cykeln och trampade på. När jag kom ut regnade det igen, då kom grannbyns A-lag, och de var mer snacksaliga än hemmalaget i A-serien, åtminstone med mig. Vi pratade lite innan det slutade regna och jag med ännu en blomma i kassen, tog mig hemåt. 

Nu väntar en kväll framför datorn och i telefonen, det är inte fel.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 28 juli 2008 15:47

Det var en gång Bellman, en tysk och en ryss.
De skulle tävla om vem som kan ligga nedgrävd mest under jorden, när de skulle stiga upp så skulle de ringa varandra med telefon.
Tysken klarade 2 dagar, ryssen 3 dagar. Bellman låg nedgrävd en hel vecka när dom bestämde sig att gräva upp honom.
De frågade honom varför han inte ringde så att de kunde gräva upp honom.Bellman svarade:
- Jag glömde telefonnumret.

Av Zkrivaren - 28 juli 2008 11:59

Nu har jag äntligen lyckas hämta sömnen,...från nånstans, kanske John Blund.

Nu ska det arbetas som...io hettan. Golvet brinner, jag svettas och tangenterna är blöta. Det blir en varm dag.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards