Alla inlägg den 21 juli 2008

Av Zkrivaren - 21 juli 2008 21:41

Jag sitter på kvällskvisten och funderar på vad man har vänner till. Har man dem för att utnyttja dem efter eget beho och sedan slänga ut dem i kylan för alltid?

Eller har man dem för att finnas vid någons sida oavsett vad som händer? 

Kanske kan man kalla sig vän, även om man egentligen inte bryr sig om någon alls?


Med dessa tankar lämnar jag bloggen ifred för sömn.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 21 juli 2008 16:22

ICA blev ingen höjdare. Kalaspinglan stängde kassan när jag kom. Ingen växel, och jag hann inte säga att jag hade pungen full. Säkert 15 spänn i enkronor och 50-öringar, men de dög inte åt henne, när hon med vickande bak drog. I nästa kassa var det tvärstopp. En återlämnad ost som inte var okay, orsakade tekniska problem i kassan och sedlar osv. Innan jag kom fram, hade bossen irriterat klagat på att en kassörska fattades och hoppade in i ledig kassa. När jag kom fram, var den försvunna kassörskan tillbaka. Det var nog så att hon ville inte att jag skulle dregla på kassan igen.

Och som det inte var nog, återlämnade kunden framför mig frysta kycklingklubbor i trasig förpackning. Så hade det varit hela dagen, fick jag veta, av en yttterst vänlig kassörska. Som trots motgångarna även kostade på sig ett leende...till mig!
Av Zkrivaren - 21 juli 2008 16:06

Barnmorskan ringen för femtonde gången till byns taxichaufför.
Han utbrister:
- Jag tror kärringarna är tokiga i år!
Barnmorskan svarar rappt:
- Jo, och i fjol var det karlarna!

Av Zkrivaren - 21 juli 2008 12:00

När jag satt igång dagens lunch, gick jag till fönstret i köket för att se hur vädret var. Då såg jag hyresvärdens fastighetsskötares bil vid tvättstugan, han själv gick lite vid sidan av tvättstugan, upp i gräset vid några träd, där han stannade...och lättade på trycket. Just innan lunch. Det måste ha varit ett våldsamt tryck som inte kunde vänta fem minuter till för då hade han nått en toalett

Av Zkrivaren - 21 juli 2008 09:58

Efter regn kommer solsken sägs det, och idag stämmer det...ännu.

Solen har varit framme under förmiddagen och visat sig en hel del. Om vädergubbarna har rätt mkmmer vi att sluippa regn här idag, sedan ska det bara bli bättre, och fredag är bäst...30 grader och solsken!


Idag har Johanna nmnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards