Alla inlägg den 19 juli 2008

Av Zkrivaren - 19 juli 2008 22:56

Klockan går som bekant när man har det trevligt och det har jag haft. Bara varit social med folk överallt. Vädret har varit på sitt bättre humör och jag följer samma väg.

Det som smolkar ner humöret är att folk som skulle komma på besök, aldrig gjorde det. Men såna detaljer tar inte ner mitt humör idag. Bara en mysig dam kan ta ner...mig.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 19 juli 2008 18:45

"Livet har lärt oss att kärlek inte består av att stirra på varandra utan att titta i samma riktning."


(Antoine de Saint-Exupéry)

Av Zkrivaren - 19 juli 2008 17:38

Lördagen blir allt bättre, solen är här och vädret är kanon, ingen vill vara inne, utom jag. Jag kanske får besök och måste göra en del föreberedelser för detta, inte bara städa. Men lite ute hinner jag med också. Har även givit cykeln lite mer underhåll och mer blir det imorgon.


Dagen centrumbesök gav i hand att många inte var där, inte heller inne på ICA, där bara godingen var. Kassörskan alltså, hon så får mig att svälja tungan, hjärtat slår som...var är det nu? Bara det gör pengaslöseriet till ett...nöje. Bara se henne, vilket ansikte, ögon, kropp... Hela hon är perfekt. Det är jag också...i drömmen.

Av Zkrivaren - 19 juli 2008 12:43

Två medlemmar av ledighetskommittén går ströget fram.
Framför dem går en fin dam med sin lilla dotter.
När modern och flickan passerar en överförfriskad ölgubbe, som tror sig avlida i urinförgiftning om han inte genast uträttar sitt behov, pekar dottern på farbroderns kisspinne och säger:
- Mamma, mamma, vad är det där?
- Tyst. Det är ingenting att tala om, väser modern.
De bakomvarande från ledighetskommittén ser på varandra.
Den ene säger:
- Du, vikka jäkla pretentioner!

Av Zkrivaren - 19 juli 2008 11:46

Idag är det inte billigt att ha bil, den dyraste resan är till bensinstationen, där man slösar bort massor av pengar. Inte till macken, utan till staten. Inte för att pengarna skall gå tillbaka till bilisterna i trafikens tecken, utan att ta till massa annat, som skattesänkningar, för en del.


Snacket blir som när man är ute med hunden.

-Nu tar vi och drar med vår lilla Fiat

-Där kommer en med Volvo, den är dyr i drift.

-Mercedes är fin och skön, men kostar för mycket i underhåll.


Idag har Sara namnsdag. Grattis Sara, till dig ägnas låten med samma namn, skriven och framförd av Mauro Scocco.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards