Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Zkrivaren - 17 juli 2008 22:46

Idag har jag umgåtts med grannfolket, vi har diskuterat ytlighet och personkemi. Vilka ämnen, men de är en röd tråd i samhället idag. Vem vill satsa på djuphet idag när karriärer och festande står högre?

Och personkemin som blir så viktig i förhållande.

Tänk er bara ett arbetsförhållande där den arbetssökande måste få personkemin att stämma med personalchefen, om det lyckas måste denne senar träffa alla andra anställda för att se om personkemin stämmer, för att arbetsförhållandet skall bli det rätta. Det är inte konstigt att vi har arbetslöshet i Sverige, det beror på personkemin, inget annat!


Lev väl!

Av Zkrivaren - 17 juli 2008 13:09

...sjunger Lisa Nilsson, jag har den ovanför mig, omväxlande sol och regn. Nu förstår jag bättre hur än blöt hund känner sig, jag är en blöt människa.

Av Zkrivaren - 17 juli 2008 11:19

Det var en gång en polis som jävlades med en skurk i finkan.
- Jag ställer dig en gåta, sa polisen. Klarar du den släpper jag dig fri. Förstått?
- Mmm...
- Vad är det som har 4 hjul och rullar?
- Lätt! Det är en bil, svarade skurken.
- Jo, men du svarade inte rätt, för du sa inte om det var en Audi eller Volvo. Vi tar en till. Vad är det som har 2 hjul och rullar?
- En motorcykel?
- Njaaaa.... Du sa aldrig om det var en Yamaha eller Honda.
- Men shit, suckade skurken, okej, här har du en gåta av mig. Vad är det som går runt på gatan och säljer sig?
- Hehe lätt! skrattade polisen. Det är en hora.
- Jo, men du sa aldrig om det var din mamma eller din syster.

Av Zkrivaren - 17 juli 2008 10:56

Ordningen är återställd, regnet öser ner, cykeln är genomblöt och jag gillar...inte det.

Varför har vi inte stabilare varmare och skönare väder i den globala uppvärmningens spår som vissa antyder vi har? Nej, nu heter det att så här blir det på grund av samma sak.

Kärt barn har många namn.


Idag har Bruno namnsdag. Grattis!


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards