Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Zkrivaren - 16 juli 2008 23:18

En lång dag efter lite sömn föregående natt, är på väg att ta slut, något jag är sedan timmar tillbaka. Har just övergått till reservdriften och stängt ner onödiga  funktioner som pilskhet, öppna ögon och röra sig mellan olika platser. således skyller jag alla fel på att den onödiga fuktionerna som är nere, och det är snart jag också, i sängen...ensam.


Laga och laga...cykeln och maten, käka ventilgummi och dricka luft mat, laga slang, i med ventilen, på med slangen och pumpa, och pumpa upp musklerna däcket. Precis som de senaste gångerna ser det jättebra ut, så jag får i bonus höra grannen...spela musik! Han är säkert drogad eller allvarligt sjuk. Det har pågått i fyra timmar under kontrollerade former i ljud o bas.

Passade på att göra lite datajobb, innan jag stängde ner och gick till cykeln för att känna på det tomma däcket. Och ta mig i veven, det höllt. Efter lite glädjefnatt då jag likt en studsboll hoppade upp i hallens hatthylla och rev ner diverse saker inkl hyllan, och fick en bula i skallen, var det dag sför premiärturen.



Jag hann ut, sätta mig upp och trampa iväg, innan jag insåg att jag kanske skulle tagit med mig saker på cykeln. Strunt samma, några kilometrar senare var jag i databutiken och snackade bort några minuter och handlade hälften av vad jag skulle ha. Mer minne vore inte fel...till mig. Efter ytterligare några kilometrar, tog jag mig hemåt och gjorde lite nytta innan jag ånyo drog mig ut på cykeln.



Efter att ha motionerat cykeln stannade jag till vid ICA, där det kom en långtradare på tjugo vagnar, framförda av en av dem anligt anställda, nyligen återkommen från semester. *Efter några ord där möttes jag av en kvinnlig anställd och bytte några ord, innan färden långsamt gick vidare med ordbyten då och då.


När jag sedan stod och packade inträffade ett synnerligen rått överfall. Inför vittnen dessutom, tur i oturen stod ambulans med personal 25 meter bort. Med fem kompisar överföll han en ensam stackare som kommit fel. Denna slogs ner av antagonisten vars vänner hejade på ivrigt. Inför vittnen, där jag blev ett, blev misshandeln grov och dödsfallet blev ett faktum. Vännerna jublade, vittnena chockades och antagonisten hyllades, då kom en fiskmås och tog den nyligen dödade gråsparven ur munnen på en stolt kråka. Inför dem alla och människorna lyfte den vidare mot okända mål. Allt detta var över på cirka en minut.


Lev väl!


Av Zkrivaren - 16 juli 2008 15:51

Så är äntligen cykeln klar, den som stått trasig länge, punktering på punktering, men nu är det helt och reservslang på väg att fixas. Och nypremiären på några kilometrar kändes bra. Bara nu regnet inte kommer också, för grannen under måste hålla igång, för en gångs skull med mindre bas, lägre ljud och MUSIK! Undrets tid är ännu ej förbi.

Av Zkrivaren - 16 juli 2008 11:09

Hos en man som hade en bondgård fanns det en stor tjur, som hade problem med att kissa. Han tillkallade veterinären som direkt såg att tjuren hade problem. Veterinären smög försiktigt upp bakom tjuren och vidare upp till örat, där han skrek till så mycket han orkade. Tjuren hoppade då till och helt plötsligt så fungerade det att kissa igen. Bonden undrade hur det kunde gå så lätt att bota tjuren. Ja, svarade veterinären, det kan bli så ibland att det låser sig och då fungerar det bra om man skrämmer, så att man får annat att tänka på. Va bra och enkelt. Det skall jag komma ihåg, tänkte bonden, detta kan jag ju göra själv. En tid senare, när bonden var i Uddevalla vid torget, där det fanns en offentlig toalett, blev han kissenödig. När bonden klev in på toaletten, såg han att det fanns en person till där inne. Den personen verkade ha svårt att kissa och då kom bonden ihåg hur veterinären gjorde med hans tjur. Bonden närmade sig personen, som förmodligen hade prostata, och skrek i hans öra, så han hoppade till. Mannen blev då väldigt arg och fräste ur sig alla svordomar man kan tänka sig, men bonden lugnade honom med att berätta händelsen med tjuren och att han enbart ville hjälpa honom med att komma igång med att kissa igen. Mannen lugnade då ner sig och sa, att det måste blivit fel öra, för jag sket ner mej!!!!!!!!!

Av Zkrivaren - 16 juli 2008 08:07

Idag är det som det ska vara...för jävligt trött.

Efter en milt uttryckt musikalisk afton för 25 kvarter, har jag landat, men sömn har det varit sparsamt med. Och nu ska man vara uppe med! 

Solen skiner och jag är trött som fan! Ingen bra start.

Av Zkrivaren - 16 juli 2008 00:19

Så kom kvällen och grannen, mitt över den här gången, spelade upp till dans med dansbandsmusik som ekade ut genom den öppna balkongdörren, och skrämde halva tätorten från vettet. Själv fick jag det i stereo. Via min balkong och via min ytterdörr, av tunn modell. Tjo vad det var livat i holken ikväll, men b'ättre än basmuller i stötar.


Lev väl!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards