Alla inlägg den 5 juli 2008

Av Zkrivaren - 5 juli 2008 23:11

Nu har det regnat klart, och luftfuktigheten är hög, åskan har mullrat några mil bort, kanske på sin väg hit, så jag stänger för kvällen, kort och gott!


Lev väl!

Av Zkrivaren - 5 juli 2008 17:45

Jag drog mig till ICA i syfte att handla jord till blommorna, lite dricka och nåt till magen. Men jorden var slut så det blev allt annat till priser som går upp för varje gång jag köper det.

I kassan stod en riktig pingla, som får mig att tänka fel. Före mig i kön stod en blivande mamma...tror jag. Magen var i vädret och 7:e månaden är inte så dålig gissning. Bredvid stod vad jag först trodde den blivande stolta pappan, tills jag såg att han hade en bilbarnstol med sig, med en inte ens en månad gammal baby.

Undrar om mamman glömde kläma ut den andre?

Eller finns det ett annat svar?

Här lär svaren inte komma!

Av Zkrivaren - 5 juli 2008 16:53

Det ringer på hos familjen Bergström och lilla Lotta öppnar:
- Hej! Jag kommer från elverket! Är din mamma hemma?
- Mamma! Farbrorn från elverket är här. Har du pengar eller ska jag gå ut och leka ett slag..?

Av Zkrivaren - 5 juli 2008 10:51

Idaghäöllt jag på att glömma blogga, kanske inte gör så mycket under semestertider, men de besökare som ändå tittar in skall få något att läsa.

Efter en kväll med den nya sjukförsäkringslagen, blev det en natt med god sömn, och dagens väder är härligt, för sista gången...på några dagar. Många ute i landet svär över skitvädret, där har fronten med kyla regn o rusk redan dragit fram.


Idag har Laila och Ritva namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards