Alla inlägg den 28 juni 2008

Av Zkrivaren - 28 juni 2008 20:54

Den här lördagen blir en stilla lördag med mycket att göra. Hur det går ihop? Jo, telefonen ringer och det blir långt trevligt samtal, under tiden brakar det loss i inkorgen och på msn, vissa med kryptiska meddelanden så jag får nog slå i en kodbok från CIA, FBI eller KGB, för att fatta. Om dambesöken var lika många, skulle jag inte ha tid med annat än...damer.


Efter regn kommer solen, och så även idag. Varmt o gott. Efter ljuva stunder i telefonen, framför datorn och inte minst vid matbordet med god mat, var det dags för det stora provet...minnet! Skulle jag komma ihåg toalettpapper hela vägen ner till ICA?

Jag hann utanför dörren, då sprang jag ihop med grannen och vi pratade data, vädrer, mat & dryck och massa annat, innan jag kom iväg. Tog en längre väg och njöt av vackra damer vädret innan jag hälsade på i ICA, idag blev det ett kort besök, som det skall vara. Sedan lagom fart hem igen för att tömma kassen på...toalettrullar! Äntligen klarade jag det!


Av Zkrivaren - 28 juni 2008 20:50

Sussie hade nyligen fått körkort. Redan första dagen tog hon bilen till jobbet. Det gick skapligt nästan hela vägen, men till slut körde hon in mot enkelriktat. Hon stoppades av en polis:
- Hörde ni inte polisen i korsningen där borta när han visslade på er när ni körde fel?
- Snälla konstapeln, sa Sussie, om jag skulle stanna för alla karlar som visslade åt mig, skulle jag aldrig komma fram till jobbet!

Av Zkrivaren - 28 juni 2008 11:05

Efter en natt av djup sömn väcktes jag av klockan...på dörren. Grannen är pigg, inte jag. Jag var i en annan värld, en mysigt god och härlig värld...mmmmmmmmm. När jag brutalt väcktes. Men vaknade ändå på rätt sida...ensam. Hade varit braq konstigt om någon villig dam legat där eftersom jag lade mig ensam. Men det är ju klart...om mam går i sömnen...Men icke, går gör jag i vaket tillstånd.


Idag har Leo namnsdag. Grattis!


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards