Alla inlägg den 15 juni 2008

Av Zkrivaren - 15 juni 2008 22:19

Mörker och mer mörker även ute Inne består det i krånglande dator och folk jag skall träffa som inte kommer, eller svar i telefonen...låter bekant på något sätt.

Dagens utmaning om att få trevligt sällskap i midsommar vann jag utan att behöva vara det minsta orolig, inte en enda nappade. Vad enkelt det kan vara att ha rätt. Undrar vad jag får i pris?

Dagens roliga, tillägnar jag en liten kille 8-9 år som kom på en korsande cykelbana. Hans två systrar var före och mamma långt efter när han och jag kom i kollissionskurs. Kisen insåg det och fick panik. Jag såg det och bromsade in. Han for förbi tittandes med ett stort frågetecken i sitt ansikte innan han försvann bort. Det tar en tid att glömma. Man har ju själv varit liten pilt.

Nu ska jag vända mig mot sängen, den tysta vännen, som alltid längtar efter just mig, och jag längtar efter...nä det är inte rättvist, men vem har sagt att livet är det? Jag vet att det ännu inte är det för mig!

Lev väl (och sov gott) !

Av Zkrivaren - 15 juni 2008 19:55

Han beställde kondomer på postorder, 1000 stycken. Han löste ut och räknade, fann att det bara var 999. Så han skrev ett reklamationsbrev i hårda ordalag till firman.
Tre dagar senare fick han svar med vidlagt gummi:
’Hoppas att vi inte förstörde helgen för herrn!’

Av Zkrivaren - 15 juni 2008 19:49

Jag vaknade med en enorm ångest på morgonen efter tre timmar sömn. Upp till datorn, som bråkade, jag hade nåt vajkalle i nätverket och gick på en annans oskyddade verk. Inte kul. Surfade snabbt igenom det nödvändigaste och gick ur.

Sedan påbörjades en fyra timmar lång under sökning, och plötsligt gick det bra igen.


Jag gick ut och hämtade luft genom en stärkande promenad och kom tillbaka till en dator som ånyo strejar. Nu sitter jag med en gammal reserv, och är allt annat än glad.

Människor, som lovar, gör det gärna, men hålla löften är svårare. Jag sitter fortfarande och väntar på tel.samtal som skulle ha kommit igår. Att jag inte ringer upp beror på att jag har ringt många gånger redan, nu är det deras tur.


Om det vill sig återkommer jag med att natta bloggen också, kanske en historia med. 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards