Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Zkrivaren - 14 juni 2008 23:01

Lördagen tar sitt sista timmeslånga andetag, sedan är denna unika dag över. Söndagen tar vid med spännande saker, kanske otäcka saker, eller rent av ljuva?

Vad det än blir så hoppas jag att du liksom jag skall klara av detta också, kanske få vara lite glada. Kanske vi får se solen också?

Dagens ICA, får jag inte glömma, en ny kassörska var det, snygg, sexig och charmig. Vilket leende, tror hon kan konkurrera med de damer jag har kontakt med, vinna över många. Kommer ihåg en låt från Gotland... 


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 14 juni 2008 20:54

Efter en hektisk dag, fortsatte jag ut ur lyan, kom faktiskt 1 decimeter ut, innan jag stoppades av grannen. Hon har funderat åt mig. Jädrar vilka grannar man har. Hon sa åt mig åka bort i midsommar, inte sitta hemma ensam. Det hon inte nämnde var, vart jag ska ta vägen. Men koppla av det skulle jag göra...närgånget. Vad hon nu menade med...Ja jädrar...nu kom tusingen ner. Med vem?


Efter lite om och män och flera damer, så kom jag iväg. Tog mig en promenad av längre modell, hamnade hos flera damer på...ICA. Måste ha fikabröd hemma...i fall. Ok jag vet att risken för att någon kommer idag eller imorgon, är liten, så jag får väl äta själv.

Jag hann även med att skåda lite av det avslutade första etappen att rensa bäcken. De har hunnit kanske 20 procent. Mycket jobb kvar.


Även under eftermiddagen har ett telefonsamtal av modell trevligt...mycket trevligt, avverkats och fler blir det. För nu går berg-o-dalbanan uppåt igen, och inte tack vare "vänner" utan tack vare riktiga vänner!
Av Zkrivaren - 14 juni 2008 20:37

Midsommar är en tid som jag bara inte gillar, dels sitta ensam och se snygg ut, dels alla olyckor, och som vanligt är beredskapen för blod mycket dålig. Idag behövs det minst 100 blodgivare innan midsommar för att täcka det befarade behovet.

Du som är frisk och får lämna blod, kanske redan gör det, skynda iväg och lämna mer blod för det behövs! Kanske du hjälper dig själv, om olyckan är framme.
Av Zkrivaren - 14 juni 2008 12:43

Om du arbetar för mycket, har du aldrig tid för henne.

Om du arbetar för lite, är du en oduglig nolla.

Om hon har ett tråkigt och enformigt jobb så är det exploatering.

Om du har ett tråkigt och enformigt jobb, ska du få arslet ur vagnen och hitta något bättre.

Om du har ett bättre jobb än vad hon har är det favorisering.

Om hon har ett bättre jobb än vad du har är det jämlikhet mellan könen. Om du säger att hon är snygg, är det sexuellt trakasseri.

Om du inte säger något är det manlig likgiltighet.

Om du gråter är du en mes. Om du inte gråter är du en okänslig liten !#$%. Om du slår henne är det hustrumisshandel.

Om hon slår dig är det självförsvar. Om du fattar ett beslut utan att höra med henne är du en chauvinist.

Om hon fattar ett beslut utan att höra med dig är hon en frigjord kvinna. Om du ber henne göra något som hon inte tycker om styr du henne.

Om hon ber dig, är det en tjänst. Om du tycker att en kvinna ska raka sina ben och hålla sig i form är du sexistisk.

Om du inte tycker det är du oromantisk. Om du försöker hålla dig själv i form är du fåfäng.

Om du inte försöker det är du en luns. Om du köper blommor till henne är du ute efter något.

Om du inte köper blommor till henne är du inte omtänksam.

Om du är stolt över vad du har åstadkommit är du självcentrerad. Om du inte är det är du inte ambitiös.

Om hon har huvudvärk är hon trött.

Om du har huvudvärk älskar du inte henne mer.

Av Zkrivaren - 14 juni 2008 12:40

Efter en natt av god sömn, regnar det ute och håller ner humöret, jag vill ha sol o värme, regn på natten, men får inte det.


Idag har Håkan och Hakon namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards