Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Zkrivaren - 9 juni 2008 23:57

Det var då själva hin håle, nu har jag skrivit denna blogg sju gånger, vilken låååång en det blir, lika lång som...nåt annat. Som min berg-odalbana, som jag nu är i...på väg upp igen. Undrar hur lång backen upp är och om jag kan hoppa av och stanna där? Läs vidare i kommande avsnitt av bloggen...i vilket allt skrivs...som ni alla skall få dela av...det andra behåller jag själv;-)

Lev väl!

Av Zkrivaren - 9 juni 2008 17:37

Nu börjar äntligen inspirationen komma...att skriva igen. Den går i vågor och många faktorer påverkar. Allt skall stämma och det gör det nu. Inte på debutboken utan på en annan, som kan räknas som uppföljare, höjd över mycket annat av proffs...redan, och det både glädjer och skrämmer. Kraven är så stora, så höga att jag undrar hur lång stegen skall vara. Idén kom tack vare en person, som i hettan gav mig idén till den fortsättning som nu skall skrivas och som delar av bokens handling kommer att kretsa runt. Boken i sig handlar om en person, som läsaren följer både i arbetslivet och i verkligheten, med verklighetsbakgrund. Personen kommer även i kontakt med bloggsajter liknande denna, med människor som finns på dessa sajter, möten med tragiska slut, arbete som går fel. Händelser för livet, och mycket mera.


Ica och skon

Inne på ICA var det svalt och skönt, och personalen, otroligt trevlig, som vanligt numer, kan jag inte få anställning nu??? Känner mig snart som en där, och jag skulle trivas, undrar om man har en chans?


Efteråt gick jag hemåt och träffade på antingen en osynlig person, eller enbent, för jag såg bara dojan, inget mer.

Av Zkrivaren - 9 juni 2008 12:22

En far gick förbi sin sons rum och förvånades över att se att det var så fint städat och att sängen var bäddad. Så fick han syn på ett kuvert som låg på kudden, adresserat till ’Far’. Med onda aningar och nervösa händer öppnade han kuvertet och läste
brevet från sin ende son:

Kära Far!

Det är med stor sorg jag måste skriva till dig. Jag var tvungen att sticka med min flickvän, för jag ville undgå en scen med mor och dig. Jag vet att du och mor fortfarande tar mig för ett barn, men far, jag är alltså 17 år gammal och jag vet hur jag ska ta vara på mig själv.

Jag har funnit äkta kärlek tillsammans med Susanne, och hon är bara så söt. Men jag vet att du aldrig skulle vilja ha henne med på familjekort på grund av piercingarna, tatueringarna och hennes inte så smakfulla kläder och för att hon är så mycket äldre än mig. Också för att hon har fem barn, varav hennes yngsta dotter är i min ålder.

Men det är inte bara förälskelse. Far, hon är gravid med tvillingar! Du ska få barnbarn!

Susanne bor i en campingvagn ute i skogen, och hon har tillräckligt med ved för att hålla oss varma över vintern. Vi delar så många drömmar om framtiden. Far, hon säger att hon ska köpa massa dataspel till mig. Susanne älskar barn.

Alla hennens ungar har olika pappor, men hon säger att med mig är det annorlunda. Jag vet att vi kommer att vara tillsammans. För alltid.
Susanne säger att jag är mycket mera man än de äldre killarna hon har varit tillsammans med. Är inte det sött?

Hon har också öppnat mina ögon för att hasch faktiskt inte är skadligt. Hon är en businesskvinna eftersom hon odlar sin egen hampa och säljer det för att försörja sin familj. Susanne är duktig med pengar; hon byter lite av sitt hasch till kokain och ecstasy med grannarna. De andra som bor i skogen är också företagsfolk.

Under tiden kommer vi att be om att vetenskapen finner en kur mot AIDS, så att Susanne kan få det bättre.

Du skall inte vara bekymrad för mig, Far. Jag är väldigt lycklig! En vacker dag är jag säker på att vi kommer och besöker er, så ni kan få se era barnbarn och mina styvbarn.

Med vänliga hälsningar,
Er son Jonas.

P. S.
Farsan, inte något av det ovanför är sant. Jag är hos Thomas. Jag ville bara berätta för dig att det finns värre saker i livet än betygsboken som ligger i skrivbordslådan.
Ring mig när det är säkert för mig att komma hem.

Av Zkrivaren - 9 juni 2008 11:01

Efter stormen kommer lugnet heter det, och det stämmer. Efter en vecka av relativt lugn, stormade det igår. Då ville alla ha tag i mig överallt, inom och utom e-k, mejl, telefon osv. och idag är det lugnt igen. Märkligt det kan vara. Samtidigt som rusningen varade, fick jag några falska människor på halsen, sådana jag rekommenderar försvinna ner under nån sten under någon soptipp, och stanna där!


Idag har Börje och Birger nmansdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards