Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Zkrivaren - 2 juni 2008 13:56

Mitt mellan två saker passade jag på att smita in till secondhand, när jag ändå inte var så långt ifrån. Hann bara in så blev det hejande, det är som att komma hem igen. Och jag hittade några prylar jag behövde, tog dem och gick till den just då obemannade kasssan. Efter kom en karl med bl a en fiskehåv. Några minuter senare kom kassörskan. Hon ber om ursäkt och jag får ur mig att den som väntar på något gott.... Och hon tackade så mycket, men karln bakom, han höllt på att smälla av. Tur att jag inte föreslog att jag skulle provsmaka henne också. Mums!

Av Zkrivaren - 2 juni 2008 12:08

August hade varit på marknad och köpt en ko. Kon var så fantastiskt grann och mjölkade så bra att han gärna ville ha en kalv efter henne. Sagt och gjort, tjuren beställdes. Men så fort kossan fick se tjuren satte hon sig på ändan. En vecka senare upprepades proceduren med samma resultat, kossan satte sig tvärt på ändan så fort hon fick se tjuren. Grannen Petter, som var på besök frågade:
- Har du köpt den där kon i Värnamo?
- Ja, hur visste du det? undrade August.
- Jo, min kärring är därifrån.

Av Zkrivaren - 2 juni 2008 10:00

Den första måndagen i juni detta år, bjuder på hetta och sol från klarblå himmel hos mig, utomhus för den som har möjlighet, övriga får längta.


Idag har Rutger och Roger namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards