Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Zkrivaren - 20 maj 2008 13:27

En predikant blev inbjuden att äta middag hos en vänlig bondmora utanför Skövde. Väl inkommen förstod predikanten att här var det inte fråga om att äta nån mat inte. Där var, som man säger i Västergötland, så gränsalöst sketigt!
Här gällde det att plocka fram alla tillåtna argument för avhållsamheten, så predikanten körde med att han nog höll igen, och han egentligen nog var inne i en fasteperiod. Men han kunde ju sitta ned en stund ändå, förstås.
- Han kan la sätta sej in i finrummet och få en kopp kaffe i alla fall, sa kvinnan.
Jovisst, det kunde väl gå bra. Inne i finrummet fick predikanten syn på nånting i en stor skål. Det såg ut som små nötter av något slag. Han kunde väl smaka en... Och en till gjorde väl inget. Och så gick det som det lätt går. Om en stund var nötskålen tömd till hälften. Nu kom kvinnan in. Predikanten kände sig besvärad när han erkände sitt intresse för det goda i skålen.
- Ja, jag skulle ju inte äta, men det gick ju inte att låta bli detta. Jag tog några stycken, och det blev fler och fler. Så tant får förlåta mig...
Kvinnan log vänligt och svarade glatt:
- Det gör inte ett färn, för jag har så dåliga tänder, så jag har bara söget å choklan...

Av Zkrivaren - 20 maj 2008 13:22

Efter en rysligt dålig natts sömn på några timmar blev det en stressig förmiddag. Många många mejl, meddelanden, sms och telefonsamtal låg och väntade på mig. Bloggen har därför kommit långt efter, vilket jag är mycket ledsen för.


Tyvärr är jag själv inte i det skick att jag kan skriva mycket eller vara särskilt munter i mina inlägg efter att ha "blivit av med hunden". Och det på grun av en granne, som inte ska bo i ett flerfamiljshus, nmär man inte kan följa de bestämmelser som där finns. Eventuellt blir det rättsliga följder och stora skadeståndskrav, något som ska tittas på inom kort.


Idag har Karolina och (alla vår) Carola namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards