Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Zkrivaren - 18 maj 2008 23:48

Äntligen är söndagen snart slut, idag kallad "helvetes förrum" av mig. Snart går jag in i finrummet, dörren stängs bakom mig och det krävs mycket att öppna den.

Scenariot är delvis verklighet redan, jag kan inte påstå att denna dag varit bra, eller slutar bra? Mardrömmar, och problem har avlöst varandra. Måndagen är ännu värre, då lämnar hunden mig...för alltid. Gråter

Jag fick per telefon veta varför jag aldrig får träffa fru Blund, John är nämligen singel, kanske medlem här? Snacka om brustna illussioner! Bara att ligga kvar väntandes på ...8...9...10!

Av Zkrivaren - 18 maj 2008 12:39

Detta är citat från verkliga patientjournaler. Hur människor överlevt dessa journalrapporter är dock fortfarande ett mysterium...

  • Sedan patienten slutade röka har hans lukt kommit tillbaka.
  • Söker på grund av att ha slagit i vänster stortå som nästan helt har lossnat. Personalen får dock ej dra loss den då det gör ont.
  • Har huvudvärk i huvudet.
  • Har mått relativt bra i gipset.
  • Fick dock besked om att hjärtat var bra, men att hon skulle återkomma om hon blev medvetslös.
  • Patienten har mandolinstor prostata.
  • Detta var de patienter som blev liggande på mitt skrivbord.
  • Smärtan i ryggen kommer när patienten ligger raklång med båda benen på rygg.
  • Patienten går med något sånär levande stöd.
  • Patienten är gravid i 19:e månaden.
  • Ont i vänster växellåda.
  • Patienten har tidigare haft öron men dessa har ramlat bort.
  • Patienten tycker att höger stortå hänger ned något jämfört med de andra fingrarna.
  • Blöder ibland ifrån vänster näsa.
  • Avföringen har samma färg som dörrarna på avdelning 19.
  • Lider av besvedande svära.
  • Ibland mår patienten bättre, ibland sämre. Ibland mår hon inte alls.
  • När hon känner sig trött kan ansiktet vridas åt höger och där stå och smårycka en stund.
  • Tidigare full frisk man.
  • Kräkningarna försvann på eftermiddagen, likaså maken.
  • Av Zkrivaren - 18 maj 2008 09:50

    Det blev en jädrans TV-kväll igår, var det inte det ena var det  nåt annat och fjärrkontrollen kokar så varm blev den och är den fortfarande. Stora brännmärken i bordet. Får nog sälja det också, precis som med soffan. Och som vanligt när det blir sena nätter blir det också dålig sömn. Mardrömmarna avlöste varandra. Jag kommer ihåg delar av dem, och när jag vaknade drämde jag skallen i väggen så jag så "Stora Björn". Nu sitter jag med huvudvärk också. Mår dessutom illa.


    Idag har Erik namnsdag. Grattis! 

    Presentation

    Omröstning

    TV-avgift skall betalas...
     ...via en avgift som nu
     ....reklam
     ...skatt
     ...skatt och reklam

    Fråga mig

    4 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31
    <<< Maj 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Skapa flashcards