Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Zkrivaren - 16 maj 2008 15:44

Folk säger åt mig ta på hjälm när jag cyklar, men det är bortkastad energi. Jag är okrönt mästare att tappa bort sådana, och inte rik nog att köpa nya hela tiden. Dessutom klarar jag de situationerna bra. Värre var det på ICA idag när toarullarna skulle inhandlas. Plötsligt fick jag återuppleva min olycka i mars 2007, då jag bröt handled samt arm/axel i en halkvurpa. Samma sak hände nästan i ICA idag. Plötsligt försvann högerspiran upp i luften, korgen i näven flög iväg över en hylla och missade folk, själv lyckades jag ofattbart stå kvar på ett ben. Jag tror ICA vill att kunderna stannar längre...men var?

Den empatilöse grannen under har fått en laddning med stora paketbilen från posten idag. Vi här är lite oense om det är en trummaskin eller ett mer manuellt trumset fast det hörs för jävligt! De började lagom efter lunch och lär sluta...när då?


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 16 maj 2008 12:08

Lärarinnan:
- Nämn några mänskliga organ som vi har två av.
- Ögon, öron, lungor, svarar barnen.
Men Holger svarar:
- Snoppen, när han får frågan.
- Men Holger, det har ni pojkar inte två av, säger fröken.
- Jo, min pappa har det, svarar Holger stolt. En liten som han pinkar med, och en stor, som han borstar mammas tänder med!

Av Zkrivaren - 16 maj 2008 11:17

Det blev i säng i tid och (för) lång god sömn idag. Nu slits det för att hinna med allt, och det skall gå, t o m hunden är ute, inte med mig, men ute ändå. Hon har träffat sin kille i flera dagar nu och busar upp killen, som blir vettskrämd. Hon beter sig som en 2-åring numer, fast hon fyllde 12 för några dagar sedan. Kanske tappade hon bort ettan framför?


Idag har Ronald och Ronny namnsdag. Grattis killar! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards