Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Zkrivaren - 12 maj 2008 22:56

På en av turerna kom vi att gå i skogen, när Hacke Hackspett hördes...nära. Jag smet iväg, tyst som en svartfotsindian, och lokaliserade trädet. Tyvärr fanns en spejare ute, en som jag missade och innan jag hann ta bilden, smet Hacke...den här gången.

Idag är det förresten en stor djurdag, för jycken fyller 12 år idag! Hon leve...


Och det gör jag också...lever, trots rejäl kall vind som gick igenom allt, och lä var fanns det? Tur man har vinterkläderna, även om jag tror att vår och sommar snart kommer för att stanna hos oss en tid.



Lev väl!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 12 maj 2008 19:03

Idag fick första känningen av hösten. Årets sommar var extremt kort i år, bara en vecka lång. Jag hoppas att alla hann med att ta årets första och sista dopp, samt få en otroligt långlivad solbränna.

Själv lyckades jag dricka mycket och njuta något av värmen, nu är det dags för vinterkollektionen...brrrr.


//Zkrivaren. 

Av Zkrivaren - 12 maj 2008 13:47

Du vet att du har varit för länge i Sverige när...

1. du associerar Torsdag med ärtsoppa.

2. det första du gör när du går in på post/bank är att du tittar efter maskinen med kölappar.

3. du accepterar att du måste köa för att få en kölapp.

4. du associerar fredag eftermiddag med en tur till systembolaget.

5. du reagerar inte när du blir tvungen att betala 400 kronor för en flaska ’billig’ sprit.

6. dit språk är helskumt, du säger saker som "eat medicine" och "hire videos".

7. du tycker Leif ’Loket’ Olsson är underhållande.

8. det är helt ok att käka lunch kl. 11.00

9. du har en halv skoaffär innanför dörren.

10. När en främling ler mot dig antar du att:
a. han är full.
b. han är galen.
c. han är amerikan.
d. han är en kombination av ovanstående.

11. du stannat hemma en lördag för att se bingolotto.

12. tystnaden är härlig.

13. du inte tycker det är konstigt att pröjsa 1500:- på krogen på en kväll.

14. du tycker inte längre det är konstigt att v och w står ihop i telefonkatalogen.

15. du bryr dig om vem som vinner melodifestivalen.

16. du inte längre kommer för sent utan alltid är i tid.

17. du förknippar religös helgdag med pubkväll.

18. du är inte längre rädd för volvo och deras förare.

19. du har ett eget innebandylag.

20. du tycker om surströmming.

21. "mmmm" har blivit ett av de mest använda orden i ditt ordförråd.

22. du tycker +9 Celsius är milt väder.

23. du har strumpor och sandaler ihop.

Av Zkrivaren - 12 maj 2008 13:45

"Man kan mycket väl hålla sig till nostalgi så länge man inte lever i det förflutna."


(Lionel Bart) 

Av Zkrivaren - 12 maj 2008 07:39

Idag är det en typisk måndagmorgon, när den är som värst och jag skulle kuinna skriva en mardömsliknande sak här och nu, men av hänsyn till alla läsare gör jag inte det...än.


Idag har Charlotta och Lotta namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards