Alla inlägg den 5 maj 2008

Av Zkrivaren - 5 maj 2008 22:05

Nu har en strålande dag blivit natt och det är dags att natta kudden, något som mitt besök redan gjort, så jag skriver kort och tyst idag och en tid framåt.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 5 maj 2008 19:12

Nu har jag fått besök och det är av den som kommer att ta hunden här ifrån inom kort, förutsatt att allt fungerar. Dagens korta tester ahr givit i hand ett gott resultat och jag känner en oro sprider sig i kroppen. Jag vet inte hur det kommer att fungera efter att tvingas pga en granne, att lämna bort sin livskamrat sedan 7,5 år. En viss deprimerande känsla finns redan, vart det slutar vet jag inom en snar framtid. En sak är säker, tomrummet blir stort och det blir fruktansvärt att kliva in i lägenheten, som är tom på djur, även om jag vet att hon kommer att få det jättebra.

Av Zkrivaren - 5 maj 2008 13:13

En liten pojke och hans pappa är på apoteket och går förbi stället med kondomer. Pojken frågar pappan vem som behöver just ett 3-pack.
- Det är för högstadieeleverna: en för fredagen, en för lördagen och en för söndagen.
- Men vem behöver det där 6-packet?
- Det är för gymnasieeleverna: två för fredagen, två för lördagen och två för söndagen.
Pojken tittar vidare i stället och hans ögon spärras upp när han får se 12-packet.
- Men vem ska ha 12 kondomer?
- Det där paketet är för gifta män: en för januari, en för februari...

Av Zkrivaren - 5 maj 2008 09:48

Ny vecka, men samma sol, nya uppgfiter och ny måndag.

Nu sliter vi en vecka och innan vi vet ordet av är det midsommar och semester, resten glömmer vi en tid till...i garderoben.


Idag har Gotthard och Erhard namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 5 maj 2008 00:49

Vem ljuger jag för? Jag är jättetrött, men står upp...nu ljög jag igen för jag sitter på en knarrig stol och skriver blogg. Städningen gick åt fanders, städhjälpen kom inte. Ville bara ha vita pengar. -Visst, sa jag, och stoppade händerna i mjölpåsen. Så städa fick jag göra vitt, själv. Och inte är jag klar, fick ett trevligt tel.samtal, som dessvärre gick ut över msn. Mitt eget fel, ingen annans och inte den som jag pratade med heller! Det är så att mina kvällar som singel är pressade av mycket på kort tid. I tvåsamheten är det helt annorlunda. Men nu har jag besök...igen...av John Blund...frun hade inte tid. Nattinatti!


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards