Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Zkrivaren - 2 maj 2008 18:19

Jag tog mig en vända till järnvägskiosken idag. Jag hade klantat mig med mitt kontankort i mobilen, så jag måste tanka om. Han som äger den är ny och en jäkel på att skämta, när han är på det humöret.Själv är jag trött och lite disträ...ingen ovanligt. Kommer in till honom och säger:

- Nu tänker jag vara snäll och ge dig nåt.

- Jaha, hur mycket pengar får jag då?

- Hrmmm...jag vill ha nåt tillbaka...

- Jaså, svarar han och höjer på ögonbrynen

- En påfyllning av mitt kontantkort.

Och så här fortsatte vi under några minuter, ett tagande och givande.

Av Zkrivaren - 2 maj 2008 14:25

- Min man och jag har kommit överens om att aldrig gå och lägga oss osams, sa fru Karlsson till sin väninna.
- Håller ni fast vid regeln?
- Jadå, ibland går vi inte och lägger oss på flera veckor...

Av Zkrivaren - 2 maj 2008 11:28

Regnig natt och morgon, mulen förmiddag, kan det bli värre? Ja, säkert, men vad skriver jag inte. Storstädning varje gång hunden kommer in är bara en liten del just nu. Morgonen har annars varit gudomlig, med en telefon med sms, och med en del mejl. Nu väntar lite fotojobb, så snart det slutar att regna.

Av Zkrivaren - 2 maj 2008 00:01

Idag...igår snarare slungades jag för en stund tillbaka i 60-talets härliga tid och atmosfär med raggarstråk och Cheva Impala m fl fordon. Men nu i  en ny modern version av en halv Volvo PV 1958, i form av en EPA-traktor, hasandes vägen fram i 10 km/tim. Med en ung kille slöt sittandes vid ratten och med 2-3 damer i samma ålder fnittrande i bilen.

Med det minnet går jag och lägger mig.


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards