Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Zkrivaren - 1 maj 2008 13:17

Min far var en hängiven första maj-demonstrant. Han arbetade i arbetsgruppen och gick i täten i Stockholm, ner till Norra Bantorget även kallat Norra Banantorget.

Många år senare, 1992, kom jag och min dåvarande sambo, att korsa ett demonstrationståg som jag skulle fotografera av medialt intresse. Vi kom att följa med och sitta på första klass bänk och lyssna på fina tal. Kylan fanns i det vackra vädret och där solens ljus kom fram, blev det lite varmare, även där vi satt. Plötsligt kommer en mycket stor humla, yrvaken och på fel kurs? och landar på mitt lår, där den kryper ihop och somnar. Den äldre damen till höger om mig fick panik och tänkte slå ihjäl den sovande humlan på mitt lår, med sin handväska. Och med tanke på vad som kan finnas i en kvinnas handväska och humlan, stoppade jag henne. Efter ett visst tumult som fick talaren att komma av sig, tog jag humlan försiktigt i min hand och gick bort till naturen med den där den placerades, fortfarande sovandes. När jag sedan satte mig fick jag applåder. Och ett minne för livet.

Av Zkrivaren - 1 maj 2008 12:26

Mamman kom hem med en buckla på bilen. Pappan frågar:
- Varför har du en buckla på bilden för?
Mamman svara:
- Det var inte jag! Det var inte jag! Det var lyktstolpen som flyttade på sig.

Av Zkrivaren - 1 maj 2008 12:19

Igår var det arga fiskmåsar idag kom slagsmålet att vara mellan två svalor och en kråka, som kommit lite för närgånget mot svalornas bostad. Inte hjälpte det att fly heller, svalorna låg i häcken på kråkan, som säkert miste en och annan stjärtfjäder.


På marken tog familjen Gås det lungt. De låg i gräset och njöt av varandras sällskap, som ett par kan göra 

Av Zkrivaren - 1 maj 2008 01:06

Det är en ny dam månad...Maj. Hon är firad, hon som bär namnet som har namnsdag idag, Valborg. Grattis!


En ny dag gryr, en röd dag...nej inte sådan röd vecka dag, utan en dag av ledighet. Vila, slappa, ha det mysigt med någon, och bara må gott.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards