Alla inlägg den 25 april 2008

Av Zkrivaren - 25 april 2008 23:47

Nu är sängen obäddad och kudden kall...som jag.

På återhörande imorgon.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 25 april 2008 18:02

Ta det lungt med cykeln! Det hör jag ofta, fast det gör ju jag, fråga räddningstjänsten som jag hängde med cyklandes på en utryckning. Idag gick jag istället, lite nedstämd, lite tänkande, ner till affären för att få mitt efterlängtade headset. Idag slet jag ut den tredje personen i affären, för headsetet tycks ha tagit en omväg...runt abisko eller så, för det skulle ha varit där för flera dagar sedan. Imorgon ska jag få veta mera.

På väg därifrån hamnade jag, helt självförvållat i situationen att smita före över gatans ena hälft för att tvärnita då en bil kom farande från höger. Med häcken...bakdelen alltså, framför fordonet från vänster väntade jag otåligt in den från höger. Jag såg hur den lilla jäveln i föraren petade upp hornen och tryckte extra på gasen. Så jag tjyvstartade och lyckades nästan stå för årets olycka...gå in i farande bils vänstra sida.

Hundens eftermiddagstur slutade med att ett mindre antal ägare anses vara mindre kloka än min hund...av mig. När de med bevisligen snälla hundar, som bara vill hälsa, drar iväg med dem så de nästan kvävs, då undrar min jycke vad som är fel, och det är inte lätt att förklara människors beteende för en klok gammal dam. Enkast är att säga att det är inte hennes fel att hon är klokare än hundägarna, mig och några andra undantagna.

Av Zkrivaren - 25 april 2008 13:49

Fröken till Nils på teckningslektionen.
- Varför ritar du inget?
- Jag har ritat en ko som äter gräs...
Fröken kollar noga.
- Vart är gräset då?
Frågar hon.
- Det åt kon upp.
Fröken kollar nogranare.
- Men vart är kon då?
- Han tyckte inte det var någon ide att vara kvar då gräset ändå var slut.

Av Zkrivaren - 25 april 2008 12:13

Hundar är ju människans bästa vän och det känns extra skönt när hundägare tillika förälder kan ta hand om hund och småbarn samtidigt på lekplatsen, där hunden får leka, och utföra sina behov. Således kan barnet även få del av detta.

Träffade även min festande granne idag, som berättade att han varit hos sin dotter och klippt gräset med fin gräsklippare och uppsamlare av lite större format. Han fick åtta kärror mossa!  Just nu går gräsklipparna varma, och varm är maten.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 25 april 2008 08:16

Fredagen är här igen och slutet är nära, ett ord som innebär att det är just slut. Kallt och oåterligkallande...slut på veckan.


Idag har Markus namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards