Alla inlägg den 24 april 2008

Av Zkrivaren - 24 april 2008 23:52

....jag är inte klar än. Jag har så mycket kvar under torsdagen.

Men jag har inte tidskontrollen, bara oväsen underifrån som får hunden att må jättedåligt. Nu måste jag se om hon kan lämnas bort...för alltid.

Bävar för helgen och vet inte vad jag ska göra...just nu.

Kanske övernattar på ICA?...om jag får.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 24 april 2008 16:42

Idag kunde jag inte låta bli cykeln, tog en längre tur i lungt tempo, och se på den, magen höllt sig lugn, snart kan man nog anses vara frisk och tokig igen. Upptäckte att jag hade slut på bomullspinnar, även kallat Topz. In till ICA, där jag snart få be om en karta och kompass. Det flytta om rejält av den nya ägaren, och det är bra idéer han kommer med. Naturligtvis var jag tvungen att fråga honom om Topz. De var dessvärre slut, men den information och service jag fick, kan jag bara ge absolut högsta möjliga betyg. Vilken förändring ICA har genomgått, hela personalen är toppen, och jag hittar bara en enda liten stor nackdel...jag jobbar inte där. Kunde vara kul i en sådan trevlig atmosfär.

I kassan stod gammelmormor(?) för äldre dam var det och henns kundvagn tömdes långsamt. Och inte hann hon undan innan jag hade betalt mina varor varvid jag försynt frågade om jag fick komma förbi.

Hon sken upp i ett leende och sa:

- Bara skrik till så flyttar jag mig.

- Inte skall det behövas, det räcker väl att prata, svarade jag.

- Jovisst, gör det, sa hon leende.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 24 april 2008 13:44

När Göran Persson blev statsminister fick han en egen chaufför, en ung kille från Helsingfors som precis flyttat till Stockholm. När de är ute och kör på en valresa kommer de in i ett litet bondesamhälle och råkar köra över en gris som ligger och rullar sig på vägen. Göran Persson blir alldeles ifrån sig, så han säger åt sin chaufför:
- Gå hem till bonden och berätta vad som har hänt, och självklart så betalar jag alla skador.
- Visst tjefen! Jag fixat, säger finnen.
Han knallar iväg och är borta i en och en halv timme och när han kommer tillbaka så är Göran Persson utom sig av oro:
- Var har du varit någonstans??
- Jag har vart på bonden!
- Men ska det ta så lång tid att berätta vad som har hänt?
- Jamen det var snella mennskor, de bjöd på middag! Det var förrätt, varmrätt, kaffe och konjak och gräddtårta med jortgubbar!
- Okej, det går väl bra, men sa du som det var?
- Jamen visst, jag knacka’ på dörr’n, de kom och oppna och jag sa goderafton, jag är Göran Perssons privata chaufför och jag har kört ihjäl den grisen!

Av Zkrivaren - 24 april 2008 12:21

På dagens långa tur med hunden mötte vi en annan normalt lugn och trevlig hundägare, idag i djup diskussion i mobilen och stressad, när han passerade oss. Hundarna förstod inte varför de inte kunde prata lite, jag tyckte det såg komiskt ut. Tills jag kom på att jag själv ibland gör samma sak.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 24 april 2008 10:05

Värmen ångar på och snaert ä det dags att grilla, fast det är de som redan har tjuvstartat grillningen redan. Jga såg några portar bort hur de grillade och på ett annat ställe spåren efter en urspårad grillning. Nu väntar mer jobb på mig och jag återkommer lite senare.


Idag har Vega namndsga. Grattis! 

Av Zkrivaren - 24 april 2008 00:20

Av Zkrivaren - 24 april 2008 00:01

Nu är det dags att kasta sig över...kudden.

Kallt, kyligt...och tråkigt.

Zaknar någon att...krama.

Lite ledsen är jag...allt.

Orsaken finns ju...här.

eller ska jag skriva...där?


Lev väl!


//Zkrivaren 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards