Alla inlägg den 20 april 2008

Av Zkrivaren - 20 april 2008 18:32

Vilket väder och jag sitter inne...inte i Kumla utan Kalmar eller Kristianstad? Alla på K. Fast jag har frigång dygnet runt utan bevakning. Resurserna ni vet...finns inte. Så jag övervakar mig själv. En bra karl reder sig själv.


Jag har haft ett rejält blodbad här och har fått ta hand om en hel del blod, polisen struntade jag i och sjukvården klarade jag själv.

Nej, jag sprang inte in i toalettdörren eller fick familjelyckan stångad. Det var kloklippning och en klo sprack och pulpan skadades. Hundägare vet att det blöder mycket då, min är inget undantag, men hon är go o fin.

En foxterrier blev hennes senaste kap på killar, om man själv var sån...ska inte säga för mycket kanske.


Orkar inte mycket, inte pga värmen utan hög arbetsbelastning dygnet runt i tio dagar. Dags att resa bort.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 20 april 2008 12:18

- Vet du att Norsk Rikskringkasting har ett program som liknar vårt - Ring så spelar vi?
- Nej?
- Jovisst! Och nu ligger det 3000 skivor i potten!

Av Zkrivaren - 20 april 2008 10:58

Solen skiner sedan länge från en blå himmel och temperaturen stiger hela tiden. Så här ska det bli en tid framöver, och det är precis vad vi behöver.

Nu är det kul att gå ut, även till jobbet, kanske gå några minuter tidigare bara för att njuta av det vackra vädret?

Själv tar jag med hunden och njuter, för att återkomma hit senare idag.


//Zkrivarn

Av Zkrivaren - 20 april 2008 01:26

...alla morgonpigga, själv är jag trött.

Tiden flyger iväg och kontrollen har jag mist över densamma. 

Speciellt när man är dum mot mina vänner...som även vissa här är ibland. Sedan finns det dem som inte heller har förstånd till annat.

Men den som ger sig på en vän till mig, ger sig också på mig! Och det är lättare att flytta på en åsna och göra bot, än att komma undan min vrede.


Idag har Amalia och Amelie namnsdag. Grattis!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 20 april 2008 01:05

Nu har det hänt igen. Och det kommer att hända många gånger igen och igen. Män som spanar in damer i alla åldrar och sedan börjar flirta. Får trevligt svar, och försvinner!

Många har hört av sig till mig om alla former av dejting och raggning. Och det har varit många trista fula saker jag fått höra företrädesvis män, göra sig skyldiga till. 

Varför över huvudtaget börja flirta, att kanske inge en förhoppning i en ensam kvinnas liv? Har ni inget annat för er, kan ni lämna dem i fred och dra nåt över er, gärna nåt som stinker.

Det är inte bara på ett ställe detta händer, inte heller är det bara blygsamhet o dyl, många gånger är det tyvärr ren elakhet bakom. Men oavsett orsaken, ge tusan i att behandla människor så. och detta gäller naturligtvis tvärtom också, kvinnor som flirtar och drar. Eller som jag har fått mycket av: Ska vi chatta på msn. Sedan blir det inget mer.

Inte minst kan även kvinnor vara elaka, det har man ju fått erfarenhet här om inte annat. Men majoriteten av befolkningen oavsett kön är trevliga...och vissa har humor också.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 20 april 2008 00:43

Jag tänkte skriva om de tvåbenta svinen, männen, som kommit via msn och telefon från olika håll, men greps av en kommentar i föregående inlägg, något som gjorde mig intresserad, senare djupt berörd. Det handlar om förlamade personer, och att skriva något hurtigt efteråt, känns inte rätt.


Men jag vet att även förlamade personer, lätt eller svårt, har humor, och jag tänkte delge en story ur verkligheten idag den 20 april 2008.


- Nu är det en som vill dejta min hund?!
Har inte bestämt mig för om det är en förolämpning mot mig eller en komplimang till hunden.... förresten sa jag att hon var upptagen, så det så.

- Vad säger du?????

- För det första vill han dejta min hund, för det andra söker han kvinnor över 60.... så jag sa att hon inte hade åldern inne.... hon är bara 49! (1 hundår=7 människoår)


Får nog vara glad att jag är Skytt, hälften människa, hälften djur.

Och att jag just prata med Zaga...olalalala...


Lev väl!


//Zkrivaren 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards