Alla inlägg den 14 april 2008

Av Zkrivaren - 14 april 2008 19:34

- Du, är det där din kille sedan ett par år? Frågan ställdes av en tonårig tjej till en annan med kille i sällskap.

- Ja, det är det.

- Förlåt, jag jag var bara tvungen att fråga.

Så är det i ungdomarnas värld idag.


I ICA var det full fart och varor fylldes på eller togs bort...innan de går bort själva...dyrt med begravningen, tror jag. I kassan var det en kund som matade automaten med pengar, runt 50 kr i småmynt. En söt, men trött kassörska, råkade slå in betalningen som klar när han även fiskade fram en tjuga. Den kom att spela roll för mig, som stod bakom...och sov.

Ett leende från henne...ett hej, smattrande tangenter och jag var fattigare. Och växeln tillbaka blev bl a den tidigare överlämnade tjugan. 


Själv gick jag hem och käkade pizza och vill sova...nuuuuu.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 14 april 2008 16:24

Tänk på att om du någon gång skulle sno en hastighetskamera från motorvägen, så låt för guds skull bli att ställa den i sovrummet, den tar nämligen kort när det går för fort.

Av Zkrivaren - 14 april 2008 12:09

Sex ska man vara...pigg...inte jag.

Åtta ännu piggare...inte jag.

Hundfight, dä ska man...vara med.


Dagens tredje match i kampen om störst-vackrast-bäst-titeln, påbörjades  Schäfer-Grand Danois.

Ingör sex...åskådare tog matchen sin början, hälsning följd av en prövade jabb. Schäfern duckade och backade undan. GD attackerade bakifrån på ett regelvidrigt sätt och varnades.

I rond två duckar schäfern snygg för en swing...it magistern...var det inte.

Då slår GD till med en tung vänster...regelvidrigt igen...varning 2/3.

I rond 3 försöker GD få till det, men varnas istället för sexuellt ofredande.

Schäfern tilldömdes segern.


I dagens första match mellan GD och en Arriendals terrier, vann terriern mcket enkelt. Matchen var över trettio sekunder. Teknisk knockout.


//Zkrivaren - uträknad i sängen...väntande på sömn


Av Zkrivaren - 14 april 2008 06:37

Idag är det måndag, ny vecka, och jag är trött och sliten. Men tiidigt ute.

Jag vill...sova. 

Ingen...Zaga...snyft.


Idag har Tibertius namnsdag. Grattis!


//Z 


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards