Alla inlägg den 11 april 2008

Av Zkrivaren - 11 april 2008 20:58

Fredag morgon

Upp med forsande näsblod, jag, golvet och dörrar blev lite mer röda än normalt. Det kunde stoppas efter tio minuter. Jag har haft det förr, så jag visste vad det var. Jobbigt och rinnande...forsande.

Sedan till datorn och sitta och skriva samt besvara mejl, och över till mer officiella sammanhang som bloggen.


Förmiddagen

Fortsatt skrivande, min bok skall ha fem nya kapitel och samtidigt dras planeringen för den jättestora bloggträffen igång. Intresse finns verkligen.

Ut med hunden och ströra i fikasnacket mellan matterna, lite hundhälsningar osv. innan vi fortsatte vidare.

In och äta för oss båda...inte i samma skål eller mat!

Hunden fick sin goda mat och jag gjorde iordning åt mig.


Eftermiddagen

Ett högre tempo, bloggträffen, hemsidesbeställning och annat kom in, mer mejl och en viss konsultering i olika frågor. Innan jag visste ordet av var kl 15 och jag skyndade mig iväg till ICA, måste köpa rakhyvel och skosnören. Kom hem med allt annat. Måste sluta tänka på en dam.

Hon som nu får hjälp av en vän till mig, skönt med sådana, men måste alla bo i Luleå? Det är ju klart en fin stad.

Hunden rastades och tillbaka in framför datorn igen, nu med skavsår i sittdynan...motsatta änden är som ny om någon undrar.


Kvällen

Blir denna blogg, få iordning två olika hemsidor, fortsätta planeringen för bloggträffen, dela ut arbetsuppgifter, vara social på msn, inte glömma er alla besökare av denna blogg, för ni är jättesnälla som tittar in och läser, även när jag och/eller Zaga mår dåligt. Jag önskar jag kunde ge något tillbaka . En snabb rundvandring ibland bloggar blir det, men tyvärr hinner jag inte skriva i alla ikväll.


Var rädda om er därute vid datorerna!


//Zkrivaren som summerar 

Av Zkrivaren - 11 april 2008 12:40

...dansar råttorna på bordet. Undrar vad det är för en dans, råttans tango? Vals med råtta?


Ute med hunden har jag varit och kom och störde kafferepet för damerna, två hundar och två mattar...inte mattor...fast vissa vill ju bli piskade...

Vi kom att prata djur, hundar och fåglar, samt det då vackra vädret. Solen vilar sig lite just nu efter en jobbig morgon med stark belysning, själv vaknade jag med forsande näsblod...någon påstod sig ha väckt mig? Och det var inte Zaga. Får nog låsa ytterdörren nattetid.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 11 april 2008 12:08

Det var två äldre farbröder ute och promenerade. När de passerade stora torget upptäckte de två hundar under en kärleksakt. Då sade den ene till den andre:
- Ska vi gå hem och pröva detta på våra gummor? Sagt och gjort. Efter några dagar stötte de på varandra igen, och naturligtvis frågade de hur det hade gått.
- Ja, sa den ene farbrorn, jag tyckte det var väldigt svårt att få upp min gumma på alla fyra!
- Jaså, sa den andre, jag tyckte det var mycket svårare att få ut min gumma på torget!

Av Zkrivaren - 11 april 2008 08:48

Solen lyser och jag gör...inte det.

Jag är väldigt trött och har kraftigt näsblod, varför inlägget borde bli rödfärgat idag.


Natten blev kall och och det kändes...inne!

Nu värms huset upp av solen, inte element.


Idag har Ulf ch Ylva namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards