Alla inlägg den 10 april 2008

Av Zkrivaren - 10 april 2008 23:47

Torsdagen, denna unika dag är snart slut och jag har mycket mera kvar. Dags att ta batteriet ur klockan, och arbeta natten igenom, sedan in i väggen och ut på andra sidan in i nästa hus osv.

Känns allt annat än roligt, så jag låter bli.


Men knappt har jag blivit av med huset på axlarna förrän jag fått ett nytt jättelikt projekt att ro i hamn, en enorm bloggträff i sommar, är tanken, vad det blir vete fan. Men som vanligt kastar jag mig dörädd in ibland kvinnor och män, för att dra stora lasset. Sitter redan och planerar och har fått frivilliga som vill hjälpa till, och tro mig det behövs. Vill det sig växer det ännu större.

Att jag redan är hårt bokad är inga problem, kista ska jag inte ha, bara spridas efter sommarens svåra slit.


Zkrivaren som alltid är redo 

Av Zkrivaren - 10 april 2008 18:20

...får man ha...i benen.


Kommer hem och på att jag hade ju glömt TV-tidningen igår.

Ok, cykeln ner i hyfsad fart, får undvika några fotgängare utanför...kan vara kunder.

Tar mig in och fastnar vid blommorna innanför, växter alltså! Böjer mig ner för att titta på en när en röst säger:

-Hej! Och det baikifrån.

Jag reser mig upp och tittar förvirrat ibland alla som just då fanns i närheten. Lokaliserar rösten, och hans sällskap såg lika dum ut som...jag gjorde.

Längre in springer jag på, vad som visat sig efteråt, ny ICA-personal. En alldeles förtjusande bakdel med förtjusande ägarinna, och en kille till. Hmm konkurrens på ICA?

Och ett glatt hej från båda! Konstigt nog lyckades jag svara och inte riva ner brödhyllan med såväl kaffebröd som matbröd. Det ser inte bra ut inför ögonen på nya ägaren.

I kassan satt en strålande glad kassörska, hon upptäckte att mjölken inte höllt tätt...Vem kan det när hon sitter söt där? Men jag kraxade fram att istället för att byta får jag cykla extra fort

Och det gjorde. Iskolan blev det nästan en strike...sorry, jag skulle inte ha kommit så fort...men mjölken...

Väl inne kom jag på att jag glömt det viktigaste frimärket till kuvertet i innerfickan.


På cykeln igen och nu var det bråttom, fort ner till kiosken, ett frimärke full fart till brevlådan i centrum ut på parkeringen där kaos rådde, alla skulle släppa fram alla när alla körde som inte väntade...eller nåt sånt.

Jag trampade på och en glidande bil fick bromsa. Vem som hade rätt är jag osäker på, men jag orkade inte stå still, så för att underlätta gjorde jag mig smal och slank förbi några bilar som tackade och proppen löstes smidigt.

Men bilen som bromsat för mig var lite...sura.

De hängde på mig och jag fick visa hur man körde...för polisen.

Tycker det är bättre om ni haffar buset häromkring istället för att ta körlektion av mig...förresten vart ska fakturan skickas för lektionen?


Dagens sorgligaste nyhet levererades från norrland, Zaga ligger sjuk, nu med feber. Jag tror hon har bränt ut sig, hon som gick kåta in och kåta ut.


//Zkrivaren - på väg åt rätt håll

Av Zkrivaren - 10 april 2008 14:09

Nu skall det bli förbjudet för mobilsamtal i bilen för föraren, om denne inte har ett headset. Men faktum är att det är lika farligt det.


Tänk mannen som sitter och käör på E 20, pratandes med älskarinnan i telefonen, heta saker. Han sköter två växelspakar...olika.

Samtalet blir intimt...känslan i spaken...otrolig...

Bilen framför med hästsläp och häst bromsar hårt...pang.


Föraren flyger genom framrutan, då bältet var avtaget för att kunna växla på fel spak, han hamnar i den stackars hästens bak och samtalets ljudkvalité blir försämrad.

- Älskling...du är...ett...arsle... är allt som hörs ur meningen:

- Älskling, jag hamnade just i ett hästarsle... 


Som sagt, låt mobilen vara när du kör!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 10 april 2008 14:06

Mona Salin var ute och red. Plötsligt kom Göran ridandes.
- Oh Mona sicken ståtlig hingst du har!
- Det är ingen hingst, det är ett sto
- Jomen, det ser du väl att det är en hingst, Mona, du ser väl att den dinglar där nere.
Mona tittar under hästen:
- Jamen... Jag red precis förbi Carl Bildt innan och han sa att han aldrig hade sett en så stor mutta på en häst förr!

Av Zkrivaren - 10 april 2008 10:20

Min dam


Dagens bukett,
får du rätt och slätt.
För du är så fin,
gullig och rar, raringen min.

Copyright Zkrivaren

Av Zkrivaren - 10 april 2008 09:31

Efter ännu en närapå sömnlös natt ska jag försöka klara solens mäktiga lysande i mina trötta ögon.

Tack o lov att det lyser så fint, för inatt var det flera minusgrader och  isgata på gården då det hade regnat innan.

I skrivande stund är det en hel plusgrad ute.

Tyvärr hann jag inte med vår, sommar och nu tycks höste vara här igen.


//Zkrivaren - lite bättre i sinnet 

Av Zkrivaren - 10 april 2008 00:13

...och jag kan inte sova. Oron i kroppen och i väggen spelar roll. Grubblar lite om allt.

Funderar på nya saker att göra. Kanske ut och fota människor eftersom antalet djur, fåglar företrädesvis försvunnit, men damerna är ju kvar...ännu.

Kommer jag med kameran, springer de väl...bort från mig.

Uff...nu kom keligheten över mig...ingen dam...hmmm...kudden...urk.


Idag har föresten någon namnsdag.

Det är Ingvar och Ingvor. Grattis!


//Zkrivaren - trött

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards