Alla inlägg den 9 april 2008

Av Zkrivaren - 9 april 2008 22:55

Äntligen är denna tunga dag slut, fast nu  lades en ny sten av personlig art på mina axlar och jag kanske kantrar. eller är det ett bergras? Liknelserna är olika hos olika personer.


Jag är ensam, trött och ledsen...vill vara glad igen. Inte ensam.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 9 april 2008 20:11

En gift kvinna låg i sängen med sin älskare då de hörde att ytterdörren öppnades.
- Det är lugnt, sa kvinnan, det är bara min man som kommer hem och han är så stupfull att han inte kommer att märka att du ligger i sängen.
Som sagt, mannen kröp ner i sängen, men tyckte att han i dimman såg sex fötter sticka ut under täcket. Han vände sig mot hustrun och sluddrade:
- Du, jag ser sex fötter här, det borde bara vara fyra. Vad betyder det?
- Nonsens, svarade hustrun, du bara yrar. Stig upp ur sängen och räkna en gång till så får du se. Mannen kravlade sig mödosamt upp från sängen och började räkna
- En, två, tre, fyra. Du har rätt, det är bara fyra!

Av Zkrivaren - 9 april 2008 19:06

Allmänt och kort

Dagen började som den slutade i väggen till ett trevåningshus. Står med det på axlarna, och nån jävla unge hoppar hopprep så det skakar...i axlarna.

Jag fick lite hjälp på msn, sedan kom det fina varma meddelanden från olika håll, dessa värme mig och dagen kändes genast lättare. Samtidigt ser jag vilka som är de falska människorna som påstår sig bry sig.


ICA

Tog mig till ICA, inte så bra. Hittade min favveost och gick vidare i egna tankar, där stod en toppentjej i manuella disken, lika glad som vanligt...och jag nästan en del av en frys. Måste de placera frysen så jag inte kan gå samtidigt som jag tittar... Nähä.

Skulle ha fralla hem tänkte jag, men där pågick barnförbjudna saker. Oj det var par och grupp, funderade länge innan jag tog en och fick två. Släppte tillbax dem, det måste ju finnas färska frallor imorgon också. Jag nöjde mig med två singlar.

I kassan satt ICA:s enda trevliga kille, tyvärr avbytt av "citronen". Kanske var hon trött efter att ha läst min blogg, MEN FÖR FAN jag är stammis! Fick knappt växeln tillbaka.

Hon måste ha varit trött, inte undra på, kaffehyllan var full...av kaffeförpackningar.


Hemfärden

Lastad på cykeln och skulle kliva på henne den, då hon kom med läcker kropp som påminte mig om Zagolika saker

Naturligtvis hade man lagt en stenkant och planerat buskar där jag kom cyklandes och tittandes...en stund.

En stund senare träffade jag Björn Dåre, han gillar att köra rally med bilen på gångbanor. Han försökte skrämmas, men drog det korta strået...igen.


Hund på tur

Hundturerna har varit tråkiga, det är vädrets fel, kallt, blåsigt och allmänt jobbigt, men plötsligt kommer en snygging i bil som passerar och hon vinkar med ett leende som så när hade givit mig en rymling av liten stor modell. Vem denna glada kvinna var vet jag inte, kanske en läsare, i så fall tack för den, men stanna till nästa gång för dig vill jag lära känna.


Senare kommer jag att lägga upp lite fler inlägg...hoppas jag.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 9 april 2008 18:19

...för alla uppmundrande or jag fått efter att ha blivit en del av en husvägg...tungt för axlarna kan jag meddela.

Tack till er alla som bryr er...ingen nämnd - ingen glömd!

  


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 9 april 2008 09:42

Efter en natt med halvdan sömn kom jag upp ensam ur den tråkiga sängen trött och bedrövlig. Sliten och deppad. Orolig i kroppen.

Ingenting fungerar, ser allt i svart. Hjälpen finns inte. 

Tänkte inte skriva någon blogg idag, men då hade jag begått fel mot alla er besökare som troget tittar in och läser.


Just nu är det lugna gatan, orkar inte ta tag i saker och ting, något jag troligen får betala för sen, sådant är dagens råa kalla samhälle.


Idag har Otto och Ottilia namnsdag. Grattis!


Zkrivaren - snart utan udd 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards