Alla inlägg den 7 april 2008

Av Zkrivaren - 7 april 2008 23:10

Vad mysigt det är när det först jag ser är en önskan om en trevlig vecka, från en trevlig person. Nu kommer jag att sova gott, tro mig.

Någon biljett med flyget till Luleå blev det inte, fick i mig att det finns för många damer där...som är intresserade av...mig.

Tydligen har de läst bloggen...där också.

Mmm...ser nog fram mot en tur....som det ser ut nu kan den bli av.

Alla jag trivs med är ju där...nästan.

Sedan skriker ett utlandsbesök...med lagliga problem...om min hjälp.

Kan ingen dam vilja ha lite mer...trevlig hjälp?


Nu lägger jag mig.


Lev väl!


Av Zkrivaren - 7 april 2008 17:51

Sitter och tänker tillbaka till dagen då jag mötte Zaga.

Det var på en bio, jag hade precis köpt popcorn och dricka, när jag fick en knuff baifrån och föll framför...Zaga.

Hon tittade på...mig med stora fina vackra ögon.

hon ville ta...och hjälpa mig upp.

T-a-a-a-a-a-c-k, stammade jag...hon var ju så vacker.

Hon såg att jag hade fått läsk på mig och föreslog...toabesök...diskret.

Jag gick dit och började spola i kranen när hon kom in.

Hon ville...hjälpa till, sa hon.

Tror jag det, fläcken satt ju på låret. Men hon gav sig inte.

Med varlig hand och toapapper blev det blött...på flera håll.

Någon hade missuppfattat...villigt som alltid.

Det såg Zaga, hon...log.

Jag tittade på henne...det var kört.

Hjärtat dunkade och slog, skulle kroppen klara detta?

Hjärtat slår ännu...för Zaga.

Det räcker att hon ringer, sms:ar, mejlar eller skriver här...vad gott det är.


Fick ett mejl idag från denna otroliga kvinna. Hon mår verkligen dåligt, jättesjuk, och jag funderar på att släppa det jag har och åka upp till Norrbotten, till Luleå, kanske får kvarta hos en annan trevlig dam och bloggerska?

Det gör ont i mig...ingen trevlig smärta.

Saknaden är stor, och jag hoppas hon kryar på sig.

Hon blev nog sjuk för hon tassar ju alltid naken oavsett temperatur inomhus, kan inte vara bra, utöver i min närhet.


Nä, nu ska jag kolla om en resa till Lule.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 7 april 2008 15:55

Lilla Katrin hade fått följa med till kyrkan för att se på ett bröllop. När vigseln är över viskar hon till sin mor:
- Ska de få barn nu?
- Det kanske de får, viskar mamman tillbaka.
- Åh...säger Katrin, då stannar vi och ser på det också.


**********


Två nunnor, Systrarna Matematik och Logik, var ute och gick. Då fick Syster Logik syn på en man som såg ut att förfölja dem. Efter noggrant tittande på mannen tyckte Syster Logik att det såg ut som att mannen ville våldta de, så hon sa:
- Jag tror den där mannen vill våldta oss.
- Med det här avståndet hinner han ikapp oss på 15 minuter! sa Syster Matematik.
Så nunnorna snabbade på sina steg, men mannen följde efter. Syster Logik tänkte och sa:
- Om vi delar på oss så kan han inte ta oss båda.
- Vi delar på oss här framme.
När systrarna kom fram till korsningen gick de åt varsitt håll. Mannen följde nu efter Syster Logik. Efter en stund kom Syster Matematik fram till klostret, det tog en stund innan hon fick syn på Syster Logik. När Syster Logik kommer fram frågar Syster Matematik:
- Vad hände när han följde efter dig?
- Det enda logiska! Jag började springa.
- Vad hände sedan då?
- Det enda logiska! Han kom i fatt mig.
- Vad hände då?
- Det enda logiska! Jag stannade.
- Vad hände sedan då?
- Det enda logiska! Jag drar upp kjolen.
- Vad hände sedan då?
- Det enda logiska! Han drar ner byxorna.
- Vad hände sedan då?
- Det enda logiska! Jag börjar att springa, för en nunna springer ju fortare med kjolen uppe än en man med byxorna nere!

Av Zkrivaren - 7 april 2008 15:19

Mulen morgon ger klar dag, stämde även idag. Det märkte jag på väg hem på cykeln. Jag tog en högerkurva lite för tvärt och pedalen slog i asfalten, risken för en sidoskruvad projktil i vänsterskruv var överhängande på cykeln. Jag lyckades dock räta upp den.


Lite senare är jag på "min" gata, den elva meter breda lugna gatan utan trafik, trodde jag. Plötsligt glider en för mig välkänd bil förbi, körandes av mannen(!) jag tidigare sökt förgäves. Min områdeschef. Undrar om han fortfarande är ovetandes om vad jag vet, eller har någon skvallrat om sopberget?


//Zkrivaren - i trafiken lite på tvären 

Av Zkrivaren - 7 april 2008 12:52

Finn felet, skulle kanske inlägget heta, men då det är ett enkelt fel är det ingen som har några problem att se den enbente gåsen.

Detta fick mig att dels plåta, men dels även stå och titta och fundera på vad som hänt. Plötsligt tittade gåsen på mig, och innan jag visste ordet av kom det andra benet fram någonstans inifrån under vingen...och tillbaka igen. Jag gick mycket lugnad därifrån.


//Zkrivaren - ute hos djuren 

Av Zkrivaren - 7 april 2008 10:50

Håkan besökte en spågumma efter en väl genomfestad natt. Han slog sig ned och utbrast:
- Jag vill inte veta ett dugg om framtiden, jag vill bara få reda på vad jag gjorde igår.


***


Det är stängningsdags på Stadshotellet och en glad herre ropar bort till portieren:
- Hissen fungerar ju inte!
- Jo, det gör den visst, men det är telefonhytten min herre befinner sig i!

Av Zkrivaren - 7 april 2008 00:26

Eftersom jag blir lite stressad imorgon så kan jag inleda dygnet redan nu här i bloggen, senare blir det massor av inlägg hoppas jag. Inklusive det som för första gången på länge, saknades, nämligen en bra historia. Ska gallra och snoka och leta i allt jag kommer åt och även det jag inte kommer åt.


Vad får man om man parar en hund med en leksaksbil?

????

En hundkoja!


Idag har Irma och Irmelin namnsdag. Grattis!


//Zkrivaren - trött och lite sorgsen i ensamheten 

Av Zkrivaren - 7 april 2008 00:16

Lite nattmusik för den som vill lyssna, tillägnad Ali, vars blogg rekommenderas!

Every Little Thing - Carlene Carter

//Zkrivaren - som fick nya tankar

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards