Alla inlägg den 4 april 2008

Av Zkrivaren - 4 april 2008 23:59

När jag äntligen får loss fingranra från datorn och föregående inlägg, var det för sent. Idioten under var redan där...på festen.

Fan ta honom om han ska ha imorgon!!

Han som har så mycket mellan öronen...en hel klump.

Hoppas han inte röker...sågspån är lättantändligt.

Jag är...lättsövd.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 4 april 2008 23:21

Bättre dåligt minne än dåliga minnen

(Lady Hawk)

Av Zkrivaren - 4 april 2008 23:01

Zaga har bara börjat, kanske kommer hon hem till helgen, det är bara tre stenkast från Norrbotten. Kanske hem till partyt i grannuppgången.

På lekplatsen, i rutschkanan dånar det...mycket.

Det dånar dunk dunk...rytmiskt.

En tjej skriker till...av förtjusning också.

Vad gör jag här?


//Zkrivaren på väg ut 

Av Zkrivaren - 4 april 2008 22:14

Att sitta och korrespondera, alltså mejla, blogga, chatta osv, via datorn kan ge sina nyckfulla händelser som ikväll när jag råkade uttrycka mig om att jag har faktiskt också humör, även om det sällan syns.

"Hur gör du då. På mig syns det direkt om jag är arg, sur eller annat?"

Sen kom det ytterligare kommentarer som inte var rumrsena, varvid jag föll i golvet och fick skicka upp "periskopet" innan jag återhämtade mig och gav svar på tal.

Bara att konstatera, det finns underbara människor också, och många läser denna blogg.


//Zkrivaren - åter på stolen

Av Zkrivaren - 4 april 2008 21:09

Men först får någon komma hit med en intensivvårdsavdelning med söta sköterskor och kvinnliga läkare, kanske från Norrbotten, för jädrar i min själ vilken ansamling kommentarer som mötte mig, och vissa låååååångväga, väl avkylda, men ändå så värmande.

Chocken och glädjen visar inga gränser...det gör ekonomin.

Men när glädjen står högt i tak...kommer man igenom.

Och nu skulle jag kunna skriva en roman på 48967 sidor...förblad.


I USA är det vanligt att seriemördare går igång. De börjar med en som de skjuter, stryper, hugger eller vad som nu kan passa en sådan person. Och för att få lite spänning i livet sticker man över delstatsgränsen, då kommer FBI, men innan de hinner göra mycket dör många.

Nu härjar en likadan person i Sverige! Med vissa skillnader, vi har t.e.x inte FBI, vilket inte är någon förlust. Vi har inte heller några delstatsgränser. Och vi har massor av seriemördare som härjat i flera år, som idag ännu går fria. Och de kommer att fortsätta, tro mig för jag är en av dem!!!

För idag var jag sugen på att mörda igen, dammråttorna hade inte en chans, de sögs in i hålet...mmmm...

Njutningen var fulländad...in iminsta detalj...

Och jag går fri...som vanligt...

Städning är ju inget brott...om man inte snubblar på slangen och bryter armen.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 4 april 2008 17:37

-Goddag på dig, zkrivaren.

Orden kom från en ung tös idag, tydligen är det inte bara vuxna som läser vad jag ställer till med, även barn gör det så nu får jag skärpa till mig.

Ska bland annat byta cykel. Det höllt på att bli en incident idag med på väg hem från matbutiken ICA, där personalen sliter hårt och ändå hinner vara med på ett strålande humör. Oss emellan...förbjudet för ICA:s och Coops personal att läsa! ICA leder vänligheten och servicen klart nu, de som för ett halvår sedan låg långt efter. Det är så trevligt att man vill inte gå ut, bara genom kassan och in igen...sablar att man inte är von Anka.

Och till ICA:s ledning, se nu till att belöna denna perfekta personal!

Och för all del, mig också.


Hundturen på eftermiddagen gav många möten, men få stunder av lycka för jycken, liksom jag, är magsjuk.

Jag kan dock äta lite, hon vill inte äta.

Jag kan banta, det kan inte hon.


Det blev dock en hel del foton idag, 42 bilder på djur i huvudsak fåglar, varav två stycken blev extra intressanta efter att jag med hund (vem annars?) gått och letat efter en saknad gås, och utan förvarning på cirka 1,5 meters höjd kommer en fågel som jag först trodde var den saknade gåsen, flygandes. Ner över vattenytan och med några centimetrar till godo över hela sjön till en position, dit jag snart skulle komma och se vad jag skulle få se.

För där satt den, nu mer likt en bergsand, tillsammans med en för mig oidentifierad fågel av större modell, något som fick mig att ta ett antal bilder. Nu skall dessa analyseras.


Coolast var kråkan, min ständiga övervakare...andra har männskor.

Jycken skyndar till sin plats, eller toalett, och sätter sig under fågelns protest. Denne sitter på en gren ovanför och vill överleva, inte dö i gasattack.

Dessa två är vänliga mot varann, eller som vi människor säger: "Tonen är rå, men hjärtlig." Så är det mellan kråkan och hunden också.


Nu är det bara den bärbara datorn som jag längtar efter, sen jädrar annama... skulle man haft en glass också.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 4 april 2008 15:05

Efter mycket om och men så fick jag ett halv om halvt slutgiltligt meddelande per mejl angående mitt utlandsbesök innevarande månad och en månad framåt räknat från mitten av månaden.

Det var inget positivt meddelande. Besöket är tills vidare, kanske för alltid inställt.

Så nu blir det inte färre och personligare inlägg...bara intimare?


//Zkrivaren som åter hört av Zaga 

Av Zkrivaren - 4 april 2008 13:27

"Om backen finns åker jag nedåt även när jag är på väg uppåt, för det är halt."

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards