Alla inlägg den 1 april 2008

Av Zkrivaren - 1 april 2008 23:27

Dagen började uselt och fortsatte uselt...ett tag.

Men tack vare kända och okända...människor är jag kvar.

Tack för mejl och annat via datan...och tack för samtal i verkligheten.

Tackar gör jag...inte idioten under till granne.

Inte för basljudet som fick golvet att vibrera under större delen av dygnet.

Hunden mår dåligt...men sånt fattar inte en idiot.

Störande idioter flyttas...på ett eller annat sätt. Vilket skiter jag i.


Zaga är inte längre hos mig...saknar henne så myyyyyyyycket.

Hon har fått ge sig ut på tjänsteresor...stressigt skönt utan mig.

Hon lämnade i lördags...hon och en till...sotis är jag nog.

De kanske höllt igång hela natten...med jobb...eller...

Hon kanske skulle kladda...här i bloggen om hon fick tid...från vad?


Apropå göra...vad gör personalen på ICA? 

Varor att handla fanns...det inte mycket av, det som fanns hade blivit ännu dyrare.

Om man fick betala i natrura skulle höjda priser vara kul.

Nu är det inte kul...personalen föredrar pengar konstigt nog. 


Nu väntar sängen på mig...jag väntar på Zaga.

Ska se om jag ser några stjärnor...titta på dem och tänka på henne.

Sova ska jag göra...nån gång efteråt.


Tack för i afton...tack för att just du tittade in 1 april.Jag klarade nmig från att bli lurad, gjorde du?


//Zkrivaren ödmjuk i afton 

Av Zkrivaren - 1 april 2008 19:07

Tack vare några få personer som korrekturläst mitt bokmanus, blir det ingen utgivning som tänkt. Först skulle den komma ut till jul, men jag hann inte klart, januari skulle den ut, då fick jag inte korrekturläsningens godkännande utan fick nedslag och en viss korrigering gjordes, inte en gång utan två gånger, och nu har flera förslag kommit att lägga till ett antal kapitel och ändra inriktningen lite.

Jag antar den utmaningen och redan i kommande kapitel kommer läsaren att få vara med om otäcka saker och flera av de tidigare aktörerna lämnarboken på ett eller annat sätt.

Material finns det gott om, även om medförfattare har hoppat av, och ny planerad utgivningdatum är i höst.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 1 april 2008 18:34

Som jag nämnde för några inlägg...dagar sedan är jag en kändis.

Många läser bloggen ochb ännu fler hör talas om den...och mig.

Siffrorna på sidan ljuger...det är betydligt fler som läser detta inlägg.

Många i mitt närområde, de jag känner och de jag ännu inte känner.

Som damen i city idag...en goding!

Men idioten under är...bara en idiot.

Halva dagen har han kört sitt basintro...hunden mår skit.

Nu är det dags att flytta...på den störande!

Till dig besökare och alla läsare vill jag framföra mitt varmaste och största TACK!

Det ger goda minnen från radiotiden när jag inte kunde gå ut alls.

Måste tänka på högerhanden...inte slita ut den...på handskakningar.


Förresten hörde jag att vi skall få ett nytt stort postvärk. Det är stort så det...just det värker. Det svenska och danska postverken, ska slås ihop och få drygt 50.000 anställda. SEKO, är försiktigt positiva. Effektivare maskiner skall effektivisera jobbet i de båda länderna. En unik sammanslagning, som väntas få efterföljare.


//Zkrivaren


Av Zkrivaren - 1 april 2008 14:33

Det var nyårsfest på byggdegården och Tom hade just funnit sin nya kärlek. Under dansen kände Tom att han omedelbart måste lätta på trycket och sa till Cecilia:
- Jag är snart tillbaka, men jag måste ta en god vän i hand.
- Jaså? Vem då?
- Jag hoppas kunna presentera honom för er senare ikväll!

Av Zkrivaren - 1 april 2008 10:07

Tänk dig...

...att du är någon.

...att du har torterats till ett livsfarligt läge för hälsan.

...att döden är det du ser fram emot, som snart tar emot.

...att någon räddar dig framför den öppna porten till helvetet.

...att någon gör det omöjliga möjligt.

...att någon ger dig hopp om livet, hopp att leva, hopp att orka.

...att någon bryr sig.

...att någon sen försvinner. Gör dig besviken.

...att någon brutalt överger dig.

...att tårarna forsar ut. 

...att hoppet försvinner och helvetes portar öppnas igen. 

...att döden är befriaren.

...att någon slutligen lyckats krossa dig för alltid.


//Zkrivaren 


Av Zkrivaren - 1 april 2008 09:31

...är här och jag tror jag har förlorat någon. Åtminstone är jag besviken och ledsen över hur någon lovar och struntar i att hålla löftet, men visst, glöm mig bara, men konsekvenserna finns där...alltid!

Smärtan finns också...länge!

Tårarna flödar!


Idag har Harald och Hervor namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 1 april 2008 00:05

Nu ska jag lägga mig...ensam igen...snyft.

Varför?

Vet inte!

Ledsen...nattinatti.


Lev väl! 

Zkrivaren - som gråter sig till sömns över brutna löften

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards