Alla inlägg under mars 2008

Av Zkrivaren - 27 mars 2008 08:56

Igår var det orons tårar.

Idag är det glädjens som sprutar ut.

Zaga, är på väg tillbaka! Det går inte att beskriva vad som känns i min kropp just nu, men du Zaga, vet det säkert.

Du vet de där sakerna som är spända lagom, som plötsligt börjar tvinna ihop sig i sin iver att komma loss, samtidigt som nått bultar på i allt snabbare takt och känslan att lyfta i ett känsligt rus, drabbar mig.


Men Zaga, den där omröstningen...Zacke Zkrivare eller Zaga Zkriverska räcker väl...eller...

Och tack för bilden, men den är inget jämfört med dig...din kropp, men framförallt ditt ljuvliga rena inre bakom ett bultande ljuvligt hjärta.


//Zkrivare - i det blå på väg uppåt

Av Zkrivaren - 27 mars 2008 08:50

hahahaha...jag visste att du skulle rösta på dig själv....

Sluta med det å...städa i stället..

Du får en morgon-bild av mig..så kanske städningen går bättre:-)

Puss puss...

//Zaga-tävlingsinriktad

Av Zkrivaren - 27 mars 2008 08:31

Efter en rejält kall tidig morgon med -12 grader, stiger temperaturen ganska snabbt och ligger på -3 i skrivande stund.


Blev väckt strax efter 07, någon stod och skrek som bara den

- Vakna! Det är dags att kliva upp. Dammsug å greja lite idag nu INNAN jag kommer...

Jag slog upp ögonen och såg vad klockan visade.

En annan del av mig var vaken redan, pigg och alert.

Själv var och är jag lite instabil, men det går nog åt rätt håll om allt annat och gör det.

Jag har en pressad dag idag städning med dammsugning, tvättstuga, redigering, uppdateringar, och mycket annat, och inte minst bloggen, men tankarna är hos en enda person.


Idag har Rudolf och Ralf namnsdag. Grattis!


//Zkrivaren - skönt tilltusad

Av Zkrivaren - 27 mars 2008 07:35

  • "A word to the wise ain't necessary -- it's the stupid ones that need the advice."     Bill Cosby

  • "Giving birth is like taking your lower lip and forcing it over your head."

        Carol Burnett


//Zaga-tänker

Av Zkrivaren - 27 mars 2008 07:13

Solen skiner från sin bästa sida...alltså den som är mot lilla moi:-)

Zacke-Znacke...trötter...nån skulle sno täcket för dig nu..så du kommer upp nån gång..hihi..menar hela dig - upp!!!

Dammsug å greja lite idag nu INNAN jag kommer...annars kanske inte du kommer.....ajajaj...då kan huvudvärken dyka upp igen:-)

Zacke...wake up!!!


Just de ni andra...hur är det?


Skiner solen på er - eller är ni på skuggsidan i livet?


Det kan va den där tjocka grannen som står för solen...kolla det hörrni..

i så fall är det bra att knuffa i väg grannen..så får ni lika fint väder som jag har:-)

Jag skulle behöva en blogg-pause tänkte jag skriva men det är väl precis vad

jag haft...ihop med "KvastHilda"...


Nej..nu är det koffein som gäller...kikar in igen...antingen ni vill eller inte..


//Zaga-is-Back-On-Track

Av Zkrivaren - 27 mars 2008 00:26

Hej Zacke...

Du ska inte vara orolig..du ska inte vara så dramatisk heller:-)

Jag kommer när allt klaffar..ibland blir det inte bra...

Saknar dig..längtar efter dig...


Ni andra har jag saknat också....lite

Nu ska jag sova..å se hur det blir i morrn med hemfärd...


Nattis till er alla.

Nattkram tll dig Zacke.

//Zaga-zom-zvamlar

Av Zkrivaren - 26 mars 2008 23:48

Men snart är jag i den, grubblande och orolig.

Mobilen är oroväckande tyst, mejlen också osv.

Tårar rinner...av lycka...av oro...för en person...som inte ligger ännu.


Jag ligger och är ledsen.


Lev väl!


Zaga - saknar och oroar mig 

Av Zkrivaren - 26 mars 2008 22:14

Äntligen har Zaga hittats, sittandes på en parkbänk.

Hon hade missat bussen till tåget hem till mig. Snyft...jag är så rörd att jag knappt kan skriva.

Och hon mår lite bättre.

Bara...snyft...goda nyheter.


//Zkrivaren - rörd i tårar 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards