Alla inlägg under mars 2008

Av Zkrivaren - 30 mars 2008 23:52

Inatt sov jag för en gångs skull bra, drog antagligen timmerstockar för fullt. Då passade någon på att stjäla en hel timme av min dyrbara sömn!

Så det blev ju lite mer än lite längre sovmorgon, och det med täcket på mig...mmmm.


Snart en ny vecka och nya händelser, nya inlägg på gott och ont.

Till dig besökare önskar jag allt gott, och slit inte ihjäl dig på arbetet, det får du inget extra i kuvertet för, bara en familj som saknar dig.


Lev väl!



//Zkrivaren 

Urk

Av Zkrivaren - 30 mars 2008 21:29

Jag mår uselt, magen är i uppror, Förstår inte varför tjugosju bärs på en natt, chips, ostbågar och lite snabbmat ska väl kistan klara?!
Tur jag inte spydde...så mycket som sist. Men sist var det vin.
Öl är lättare att tvätta bort.
Vinfläckar försvinner också...efter 15 år.
Men nu lär det inte finnas sådana här

Men humöret har jag skickat till källaren, jag tror det trivs bättre där än i bloggen.
Här ska besökaren känna sig välkommen, inte känna sig nedslagen.
Om det inte är i en stol, med bärsen i näven och väl kyld sådan.

Helgen då? Den glömmer jag helst!
Sammanfattar jag den i människoform....ensam...ledsen...deppigt...


//Zkrivaren inte längre onykter men ledsen 

Av Zkrivaren - 30 mars 2008 16:41

I förrgår när jag promenerade med hunden utmed det vanliga stråket och sjön, var det fortfarande en hel del snö på den allt jämnt oplogade parkvägen. Två kanadagäss såg oss och följde oss med blicken. När vi kom utom synhåll lyfte de och på ett antal meters höjd flög de i cirklar ovanför oss och följde med oss runt sjön.


Igår blev det en sen runda och mörkret ahade lagt sig. Vi tog en delvis annan väg, som börjar i Kajornas näste där ett 50-tal satt och samtalade högljutt mad varandra. 

När vi passerade lyfte de och precis som med gässen flög de i samlad tropp ovanför våra huvuden i vid cirkel under några minuter.


Undrar vad jag går ut till idag, hunden är alltid med, men sen?


//Zkrivaren - en sann djurvän 

Av Zkrivaren - 30 mars 2008 16:23

Visst är sex härligt och skönt, när man väl får det och att det fungerar för båda parter.

Zaga klagar aldrig...inte jag heller...utom när hon inte är hos mig, min goa raring.

Vad jag saknar att öppna hennes blus...se vad hon döljer för dig, men inte mig...eller har hon visat upp dem i helgen???

ZAGA...är det så? Har du bedragit mig???

Jag som tillfredställt dig på dina erotiska punkter varje gång.

Nu går jag nog och grubblar en stund.


//Zkrivaren som är ledsen o bakis

Av Zkrivaren - 30 mars 2008 16:01

"Min favoritdikt är den som börjar "Trettio dagar har november" eftersom den verkligen säger någonting"


(Groucho Marx)

Av Zkrivaren - 30 mars 2008 15:50

Så har jag äntligen gjort som media meddelat, ställt tillbaka klockorna...i mitt fall in i garderoben. Och i september är det dags att ställa fram klockorna igen. Undrar vad det är för mening att inte ha en klocka sommartid? Tur att man har i datorn och i mobilen.

Söndagens morgon försvann som vanligt när någon stal en dyrbar timme, utan att betala för sig Men lampan i himlen också kallad sol, lyser med sin närvaro, men damerna, var är dom?

Inte ens Zaga syns ännu. Snyft.

Jag vill ha tröst...nuuuu.


Jag hade väldigt kul igår, klockan blev full och stendöd.

Konstigt att en väggklocka inte tål en bärs eller två?

Jag som faktiskt av misstag slängde en oöppnad på den, sedan kom ölen.

Halva väggen fick också öl.


Gissa vad jag har gjort idag? Städat, inte svårt att gissa.

Men saknaden efter Zaga, svartsjuka, längtan, känslorna...allt är i mig, och en stor besvikelse.

Så städningen kanske inte är till alla delar lyckad, men jag hoppas Zaga inte ska in i skåpet för vinterförvaringen av kläder. Jag proppade in alla ölburkar där. Orkar inte gå till ICA eller Coop idag, gå får det göra i nån istället...om hon bara kommer.


Jag ska ta tillfället i akt att tacka alla besökare, ingen nämnd och ingen glömd för besöken på denna blogg, som uppskattas av oss båda, och det är med och utan kommentarer. Men glöm inte bort att rösta på Zagas omröstning...alternativet är ju klart, eller hur? Och du är anonym!


Lite senare återkommer jag i djurens värld, om två fågelhändelser nära mig.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 30 mars 2008 12:12

Så var det blondinen som gick till doktorn och fick beskedet att hon var med barn.
- Och ni vet inte vem som är fadern, frågade doktorn.
- Nix pix, blev svaret, men doktorn skall veta att jag kanske är LÖSAKTIG men nyfiken har jag aldrig varit.

Av Zkrivaren - 30 mars 2008 11:44

Åhhh....mittt huvud.

Det värker...som fan.

Någon som har en Panodil, Ipren..?

Eller massor av alkohol?


Är inte ett dugg glad idag...bara huvudvärk så jag vet att jag har ett huvud åtminstone.

Ska titta ner senare om det andra är vaket och kvar.

Undrar vad jag gjrde igår....drack öl ser jag...fullt med burk..?

Och inte lite...måste städa ifall Zaga kommer tidigt fast det var ju just därför jag satt ensam och drack...Nä jag går ut nu.


Idag har Holger och Holmfrid namnsdag. Grattis!


//Zkrivaren 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards