Alla inlägg den 23 mars 2008

Av Zkrivaren - 23 mars 2008 23:21

Frågan är till vems ända för jag vill då inte ha en påskdag eller ägg i min ända. Räcker med allt skit som passerar den vägen ändå. Om det inte är grannen som gör det, men han är skit också, så det är samma klass.


Sjukdomar, allvarliga sådana, härjar ibland flera av mina vänner, något som oroar mig allt mer. Och inte blir det bättre i dagens Sverige med läkare som inte träffar patienterna, men ändå vet bäst. Skrämmande fakta i Sverige idag 2008. Jag får säkert anledning att återkomma i ärendet.


Men nu väntar en tom säng, kall, på  att värmas upp av mig, om jag nu lägger mig i tid vill säga. Det är inte alltid jag lyder mig själv. Kanske ställer mig på balkongen och tittar på stjärnorna i längtan efter någon.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 23 mars 2008 19:53

Igår blev jag inbjuden till en tråkig fest. Eftersom jag visste att den skulle sluta med bråk, gick jag inte. Men vart tog de vägen idag?

Jag har inte sett någon av grannarna sedan 21:30 igår, ligger de båda i sängen med kopparslagare som arbetar hårt?


Tur att jag inte gick, jag hade så mycket trevligare igår.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 23 mars 2008 19:24

Man brukar säga att det finns vårkänslor, och känslor vet jag vad det är, men vår, vad är det. Med snö ute och sträng...nej inte Gunnar...kyla nattetid, kan man undra var våren är. Dock har opålitliga källor meddelat att våren kan göra ett försök till besök kommande helg.


När jag var ute med hunden på sin eftermiddagspromenad, träffade jag en äldre "krutgumma" som alltid cyklar oavsett väder och årstid.

Hon stannade mig och frågade försynt:

- Är du svensk?

- Madre mia...Jaw...yes...jag menar javisst är jag svensk, fick jag ur mig efter några överraskande misslyckande försök. Sedan kom vi att prata i tio minuter om mycket, bl a snön som vräkt ner. Det hade kommit nära 5 dm, enligt denna kloka dam!


Jag fick ett mejl idag som jag publicerar här, efter att ha givit lite blomsterråd till en person så kom detta, det första i en brevväxling....med växter!


Kära okände man.

Ett stort TACK "ädle riddare" för din insats.

Du har med dina enkla - men ack så viktiga ord - fått vår ägare
att komma till insikt om att vi inte allena kan leva ett gott liv på endast
småprat och uppmärksamhet.

Vi är så glada och tacksamma ty idag har vi fått rikligt med vatten
och dessutom blivit lovade ny jord samt fortsatt vattning innehållande
god näring.


Vänliga hälsningar

Yuccapalmen, Trädkrassulan, Fredskallan och Rumsasken


Tänk vad våra växter kan numera.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 23 mars 2008 13:32

-Okay nu går vi på ett led bakom mig, först alla snyggingar, sedan mindre snygga, kor och sist kalvar. Gödsla ordentligt när ni vandrar så ni orkar äta av alla läckerheter vi kommer att hitta.
Man måste trots allt se till att raringarna, åtminstone de snyggaste, förstår och hänger med, lite kul vill jag ju ha när jag är ute.
Det är fantastiskt vad mycket mat det finns, bara man kommer utanför hagen. Bara några hundra meter bort finns mat för en tjur och hans kossor och kalvar för en halv dag. Men inget vatten så här stannar vi inte, vi måste ha vatten. Hmmu… där borta är en trädgård, kanske det finns vatten där..? Vi tog oss dit törstiga och hittade en tunna fylld med smaskigt vatten som jag fyllde mig med. Kossorna var lite sura att jag tog mest, men vaddå jag är tjur!
Vi fortsatte vår vandring under kvällen och kom fram till en sjö där alla fick dricka hur mycket som helst. Här övernattade vi tätt tillsammans efter att jag hade gjort mitt som tjur. En liten belöning ska man väl ha för sitt ledarskap?!

Tidigt morgonen efter var vi i rörelse igen. Mätta och otörstiga gick vi med mig i ledningen. Kossorna var förföriskt glada och kalvarna lekfulla, vad kan en tjur som jag mer begära? Efter att ha gått en mil kom vi fram till ett ställe där det låg avlånga metallbitar fästade i marken. På andra sidan lockade en orörd äng med en stor vattenpöl. Kossorna mina blev som tokiga och kalvarna stack iväg innan jag hann säga mu. Det är inte hyfs på kalvar nu för tiden, inte ens de med mina gener. Vi vuxna tog oss över dessa metallbitar och precis när vi hade passerat började metallbitarna att vibrera. Plötsligt tjöt och dånade det och vi alla sprang åt alla håll. Rosa, hon drog rakt igenom en trädgård där man hängt upp tyg, vilket Rosa fick med sig på hornen när hon livrädd skenade vidare, nu iklädd människotyg på horn, huvud och svans.
Lisa, sprang över något som människorna kallar väg och skapade uppståndelse. Bilar krockade och människorna blev till sig av att se henne? Kan inte vara lätt och vara människa. Själv sprang jag mot en skogsdunge, före mig hade jag Mias läckra bak, en mjuk och fin sak.

Inne i skogsdunge kände jag mig tryggare, detsamma gjorde Mia, som kom fram och gosade. Jo, man tackar, men ska vi inte ta och fullfölja råmade jag till henne. Vad hon svarade lämpar sig inte att skriva här, men motion av det angenäma slaget blev det…länge.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 23 mars 2008 12:25

Finns det något värre en taskiga grannar och grymma gnälliga kärringar?

Grannarna har jag, kärringen har Zaga, som inte kommer ifrån henne.

Men Zaga, nu är det varmt...nåja soligt och fint, sätt käringen på kvasten jag skickade över, spänn fast henne och ställ in autopiloten. Tryck på den blå lilla knappen, så sköter kvasten resten....och du kan komma hem till mig.

Jag som har stående problem i mina händer....behöver hjälp att lösa ut det av dig.

Blir knäpp...knäppare annars

Men ta det försiktigt här på gården...det är blankis.

Kärringen i grannuppgången gjorde det inte...hon fick besök av reparationsbilen, som stabilisrade tanten. Transportfordonet körde henne till verkstaden, där blir hon kvar...länge, säger de fina herrarna i vita rockar.

Bättre gick det för hennes granne...du vet den där bruttan jag var så het på innan du kom in i mitt liv, hon satte sig i en snödriva....med kortkort...olalala. Naturligtvis erbjöd jag mig att tafsa hjälpa henne upp, vilket gav i hand att jag fick upp henne, men innan jag hann släppa taget halkade jag i nästa driva...och fick henne ovanpå. Nu skvallras det för fullt vad vi gjorde eller hade gjort, men det som gjorts hade inte vi gjort utan det hade grannen gjort. Det vi gjorde, gjorde vi inte, för det vill jag få gjort med dig, Zaga!


Vägbanorna är snustorra...bara att lägga in en prilla och må som man förtjänar. Solen skiner med sin närvaro, den liksom jag, väntar på en Zagalik dam ska komma med sin ypperliga kropp, med sitt gudomliga inre för att motta det hon förtjänar...och det är mycket...men jag kan bara ge allt jag har inkl liv, till denna underbara kvinna.


Jag har bytt ut lite möbler igen...köksbordet är numer runda bordet. Sist jag hade ett sådant gick det sönder, det höllt bara i fem minuter med två människor, utsvultna på varann ovanpå. Sedan kom jag långt in...

Soffgruppen är flyttad och jag har ljudisolerat till grannen vars kärring gastar så förbannat. Varken hennes man eller jag förstår varför, hon passar perfekt i hålet i väggen, men hon gormar nåt om förstoppning med spackel och färg i häcken. Men inte fan har jag någon häck på väggen.

Nåja, nyinköpta mattor, bara för Zagas skull...min stinkande godsak hamnade på soptippen, men bara i en minut, sedan fick jag den tillbaka, det luktade miljöfarligt avfall, sa de.

Vaddå miljö...? Har de inte hört talas om surströmming utspätt med hundskit dito dregel? Omrört med geggamoja från jordbruk?

Fick ta hem matthelvetet, men Zaga har förbjudit mig att ta in den så jag tryckte ner den i grannens brevlåda...har ingen förståelse för hans hostanfall, kräkningar som följdes av att han sprang hemifrån. Bara skönt att han gjorde det!

Men nu får jag sluta...det står några fordon utanför och massa människor...alla maskerade i gasmasker och overraller...Anti...nånting och nåt om faligt avfall. Tja, alltid händer det nåt, men det bästa som kan hända är att Zaga kommer hem.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 23 mars 2008 12:15

- Nu har jag tryckt ut ägg efter ägg i ett löpande band under lång tid, och inte blir det någon vila nu till påsken heller. Under senaste tiden har jag till och med börjat få moderskänslor. Men tur att jag slipper se dem, jag har hört att ungar kan vara näbbiga! Jag ser dem ändå som värdefulla, trots att många av mina foster endast säljs för 3 kr styck och kanske blir till äggtoddy. Vem vill bli äggtoddy? Är det någon slags välgörenhets organisation vi har blivit tvungna att födas upp i och arbeta för? Barn har rättigheter! Gäller det inte mina barn för att de råkar ha en höna till mor?

Min man, tuppen i hönsgården, är också ordförande för FRI: Fåglarnas Rätt I samhället! Och jag har startat upp en liten politisk grupp FI: ge Fan I mina bröst! Budskapet är riktat mot framför allt människor och tuppar. Om mina barn inte ska få några rättigheter till ett värdigt liv, vill jag att införa obligatorisk utdelning av p-piller eller möjlighet till tidig abort för alla hönor. Vem sjutton vill födas upp till en höna i detta samhälle?

Som slut ord vill jag uttrycka min tacksamhet för att jag när som helst får säga upp mig som värphöna, lämna mitt hem och ge mig ut i friheten. För att leva ett farligt, men ett riktigt och stimulerande liv. Naturligtvis var det ett tidigt aprilskämt! Jag är fast anställd utan lön. Och då betonar jag fast. Jag är tvungen och leva med de här andra galna hönorna tills jag dör! Och det är inget skämt!

Av Zkrivaren - 23 mars 2008 10:06

Hej till en ny dag...

I dag har jag fått bevis på att: Avsaknad av SEX förstör hjärncellerna!!!!

Min elaka mamma..gaggade på för fullt såklart..redan tidigt på morgonen.

De ord som jag registrerade var: Jag vill, du går, sex, kön, lång, Stå, ta, snabbt, in å ut..???


Det tog en stund innan det klarna:

- Jag vill att du går till affären före sex, innan kön blir för lång. Stå inte bra å titta på de andra, ta det som vi ska ha snabbt. Skynda dig in å ut från affären!!


Jävla kärring å prata så.......

Zacke-Znacke....jag längtar ännu mer nu......snyft

Ska dansa soldans..så det blir varmt å sol..så jag får åka hem...


//Zaga-som-zurar

Av Zkrivaren - 23 mars 2008 09:13

Är det godmorgon med -5,4 grader ute?

För mina grannar är det inte godmorgon, det festades till åtminstone 02:35.

Hur jag vet det? Lyhördhet när man inte sover! Hade en otroligt vacker och gullig dam i mina tankar så det tog sin stund innan John Blund, lyckades söva mig. Bara 36 lastbilar fyllda med sand. Då kanske du förstår att det var en hel del grus i sängen när jag vaknade. Och jag kan meddela att det är inte gott att få i munnen heller, det smakar....sand.


Idag har Gerd och Gerda namnsdag! Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards