Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Zkrivaren - 19 mars 2008 23:01

Jag är egentligen en lyckligt lottad kille.

Nej, jag är inte milardär.

Nej, jag äger inte fastigheter, villor eller lyxbåtar.

Inte heller flygplan.

Och snyggast i världen är jag inte....på utsidan.

Ändå är jag jäkligt lyckligt lottad.

Varför?

Därför att jag har en trippel av triss i damer! Alla lika trevliga som empatiska, hjälpsamma och ärliga. Kan det bli bättre?


Jag pratade med en vän om juridiska tvister som förtal, något jag nyligen råkat ut för med allt runt omkring det kan innebära. Skadeståndskrav är vanliga i dessa ärenden. Något för mig, för det kanske måste till.


Dagens sista hundtur slutade inte som jag eller hunden ville. Efter halva sträckan började det att hagla...rejält. Några minuter senare kom första förrvarningen om det vita helvetets ankomst....snö.

Lagom till påsk då det skall vara vårvärme. Nu blir påsken, som räknas till den trafikfarligaste helgen, just den farligaste.

Kanske du är en av de som inte läser den här bloggen efter påsk, du är nämligen död. Enligt Vägverkets statistik dör åtta personer i påskhelgen och många skadas svårt. Så var rädd om dig i trafiken på våra vägar i helgen, så jag får behålla dig som läsare även efter påskhelgen.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 19 mars 2008 17:03

Usch vad kallt och tråkigt det är ute nu. Människorna kommer och går påpälsade.

Själv blev jag mest irriterad på bilister som inte vet vart de skall.


I Copp idag var det trevligare, i synnerhet Sara i kassan, som alltid har några ord till överst. Ger mig den på att snart är hon chef därinne. Alltid glad. Vilken tjej!

Tänk om ordet glad kunde användas oftare, glad dag, glad kväll, glad middag, fast min favorit är Happy hour!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 19 mars 2008 14:42

Idag, efter några veckors frånvaro träffades de igen, min jycke och hennes kille. Vilken lycka! De fick bara inte nog av varandra utan tvingade hussarna att prata vidare, och det gick bra det också.


Därefter lade sig hundarna ner och ville absolut inte gå någon annanstans, dit respektive husse ville  Det hade ju varann. Det fick mig att tänka på julens "Lady och Lufsen", där de sitter vid matbordet med sin pasta.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 19 mars 2008 13:03

Jag hörde av Zaga idag, och det är under omständigheterna väl med henne. Men kärringen.....mamma kör med henne som hon vore en maskin istället. Gör det och det, fast åk till stan och handla först, men innan..... Jag tycker synd om Zaga och saknar henne så mycket, att jag inte i ord kan beskriva det.

Ensamheten gör att jag går på tå ibland...Nej ingen balettdans utan ett uttryck! Humöret går ner i källaren, och det är ett helvete att hämta det därifrån, för huset har ingen källare, utan det är ett hål i marken som skall grävas och söka rätt på humöret. Och när jag väl hittar det och kommer upp i lyan igen, så har jag tappat nycklarna i hålet....djäv... Ner igen gräva och leta...inte hittar jag nycklarna heller. Då kommer grannen och undrar om det är mina nycklar denne hittat i porten!
Det är då jag ger upp.

//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 19 mars 2008 11:20

Ska jag vara glad som överlevt tre självmordskandidater på en timme på svensk väg?
Jag är det inte! Först kom en farbror sovandes på fel sida, i tionde timmen vaknade han och kom tillbaka på rätt sida, en kilometer senare var det dags för nästa bil. Sedan dröjde det femton minuter innan tredje försöket ägde rum. Man skulle ju nästa tro att någon vill att jag slutar skriva här...



//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 19 mars 2008 11:18

De båda bilförsäljarna samtalade om begagnade bilar.
- Menar du att du fick 4.000 för den där gamla Saaben som int klarat besiktningen på fyra år?
- Ja visst.
- Hur sjutton då?
Genom ett lotteri - 400 lotter ā 10 kronor st!
Men upptäckte ingen att Saaben var kass?
- Jo, han som vann men han fick sin tia tillbaka!

Av Zkrivaren - 19 mars 2008 09:12

Det är mellandagen i vädret idag, imorgon och fredag skall det bli vinterlikt i landet.

Typiskt när man vill hänga in vinterkläderna så att vårkläderna får lite mer plats framme. Lika typiskt som det är svårt att få tvättstugan innan påsk.


Solo allena i påsk igen, men det tycks ganska många människor vara, kanske vi skulle slå oss samman och göra något minnesvärt denna påskhelg? Och alla tycker det är kul och ingen kommer.


Idag har Josef och Josefina namnsdag. Grattis!



/Zkrivaren 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards