Direktlänk till inlägg 17 mars 2008

Påsk

Av Zkrivaren - 17 mars 2008 18:06

Nu börjar det likna något i affärerna, nu sänks priset för lösviktsgodis, som ger allt annat än lös vikt på mig. Två riksdaler mindre per hekto är inte fel och precis nyladdat.

Visste personalen om att jag var på väg?

Skvallrade någon listig räv att nu kommer han...fyll på...

Nåja, jag klagar inte...Jo, det gör jag. Var är alla riktiga påsar?

Dessa är ju så små så får man i tre hekto är det bra.

Det är precis som när man ska köpa kondomer, det är ingen idé att gå till kassan och be om ett paket XL. De bara rodnar djupt, ser ut som ett trafikljus i rött läge, när man får något pytte i handen. Och replikerar att det här är small size, drar iväg och kommer tillbaka med svarta sopsäckar, då är det rätt storlek!

Hallå?...FINNS DET LÄKARE HÄR? Kassörskan svimmade visst.


Eftersom vädret var i sin hotfulla stämning med allsång hos vår herre med anledning av Irlands nationaldag, passade jag på att ta ut hunden när jag kom hem, fast det blev mer tvärtom. Hunden tog ut mig.

Hon var nödig som få...trodde jag.

Ute på gården ställde hon sig och bara väntade....på vem? ...Mig?

Efter att ha fått lite styv fart i henne hann vi en liten bit så gjorde molnen allvar av sitt hot och det haglade plötsligt rejält och sedan kom snön. Från fri sikt till någon met...AJ...som fan!...Stenjä....

Det blev att stanna upp i ovädret som drog över marken på några minuter, sedan tog jag min vita schäfer och gick vidare, funderande på vart min svarta jacka jag hade på mig, tagit vägen. Den jag nu bar var vit.


Nu har ordningen återställts, jag är inomhus, så också hunden och jag har anmält en försvunnen och en upphittad schäfer...ända tills jag upptäckte att min plötsligt var hemma och den vita inte var här längre. Undrar om hunden kan byta färg på pälsen...eller byter den blixtsnabbt päls?


//Zkrivaren som ätit lösviktsgodis

 
 
Ingen bild

Linda

17 mars 2008 20:18

Ja till och med jag har syndat o ätit lite lösgodis, vilket resulterade i illamående, så för mig kan det likabra kosta 1 kr för jag kommer inte att köpa det ngt mera haha.
Du får klämma i dig några godisar åt mig med

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards