Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Zkrivaren - 17 mars 2008 23:34

När midnatt närmar sig och det är dags att smeka huvudkudden mjukt i tron att det är en kvinnlig kropp, när man ensam kryper ner, då är det dags att sova. Det tänker jag göra nu, och komma igen imorgon med nya fräscha inlägg och i påsk kommer en liten novell i tre delar, baserad delvis på verkliga händelser, just för dig!


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 17 mars 2008 22:12

Aldrig har sol och värme varit så långt borta som nu, i synnmerhet när vi vant oss vid en varm vinter. Aldrig har humöret sjunkit så snabbt på människan som idag, inga glada miner längre.

Inte ens på mig för jag har oro i kroppen, inte bara beroende på vädret, utan på att flera vänner har allvarliga hälsoproblem, som inte är ofarliga. Det gnager bra på mig eftersom jag bara är en människa.


Så att få till en glad och rolig blogg som är kul att läsa, är svårt i skrivande stund, något jag hoppas du har överseende med idag.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 17 mars 2008 18:06

Nu börjar det likna något i affärerna, nu sänks priset för lösviktsgodis, som ger allt annat än lös vikt på mig. Två riksdaler mindre per hekto är inte fel och precis nyladdat.

Visste personalen om att jag var på väg?

Skvallrade någon listig räv att nu kommer han...fyll på...

Nåja, jag klagar inte...Jo, det gör jag. Var är alla riktiga påsar?

Dessa är ju så små så får man i tre hekto är det bra.

Det är precis som när man ska köpa kondomer, det är ingen idé att gå till kassan och be om ett paket XL. De bara rodnar djupt, ser ut som ett trafikljus i rött läge, när man får något pytte i handen. Och replikerar att det här är small size, drar iväg och kommer tillbaka med svarta sopsäckar, då är det rätt storlek!

Hallå?...FINNS DET LÄKARE HÄR? Kassörskan svimmade visst.


Eftersom vädret var i sin hotfulla stämning med allsång hos vår herre med anledning av Irlands nationaldag, passade jag på att ta ut hunden när jag kom hem, fast det blev mer tvärtom. Hunden tog ut mig.

Hon var nödig som få...trodde jag.

Ute på gården ställde hon sig och bara väntade....på vem? ...Mig?

Efter att ha fått lite styv fart i henne hann vi en liten bit så gjorde molnen allvar av sitt hot och det haglade plötsligt rejält och sedan kom snön. Från fri sikt till någon met...AJ...som fan!...Stenjä....

Det blev att stanna upp i ovädret som drog över marken på några minuter, sedan tog jag min vita schäfer och gick vidare, funderande på vart min svarta jacka jag hade på mig, tagit vägen. Den jag nu bar var vit.


Nu har ordningen återställts, jag är inomhus, så också hunden och jag har anmält en försvunnen och en upphittad schäfer...ända tills jag upptäckte att min plötsligt var hemma och den vita inte var här längre. Undrar om hunden kan byta färg på pälsen...eller byter den blixtsnabbt päls?


//Zkrivaren som ätit lösviktsgodis

Av Zkrivaren - 17 mars 2008 13:31

Ut med hunden under hot från elaka mörka moln om nederbörd, gick jag ut med hunden.

Styrkte modet med envishet och hann halvägs då det började hagla, och så fortsatte det i omgångar tills vi mötte en annan hundägare, som försynt undrade om jag hade bytt hund?

Jag tittade på jycken och undrade samma sak själv, för hon hade gått lös hela tiden och bakom mig. Här stod jag med en knallvit hund, jag som gick ut med en svartbrun!

Då ruskade hon på sig och färgen återställdes. Vilken tur att jag hade rätt hund fortfarande. Väl hemma i trappuppgången fick hon bli avtorkad och fin igen.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 17 mars 2008 12:42

- Jag blev hemförlovad från lumpen.
- Varför det?
- För att jag gillar att sova för öppet fönster, men det gjorde inte mina lumparkompisar.
- Varför det?
- Vi var på en ubåt.

Av Zkrivaren - 17 mars 2008 10:29

En fin morgon hotas av snöfall. Ja, du läste rätt, snöfall upp till dryga decimetern på vissa håll, väntas under måndagen. Till detta kyla som tycks kulminera på torsdagen med 6-9 minusgrader mitt på dagen!

Fram med långkalsonger och pälsmössa, för någon släppte ut kung Bore igen. Och det på Irlands national dag. Men där är det runt 4 plusgrader och halvklart, så firandet lär pågå både inne och ute.


Och jag skall inte vara sämre än att jag bjuder dig på

SHARON SHANNON - TRAFALGAR SQ ST. PATRICK'S DAY FEST.18.03


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 17 mars 2008 00:31

...bloggare!


Klockan är inte mycket och jag lägger mig nu, fast jag måste ändå skriva ett kort inlägg avseende dagens namnsdagsbärare vilken är Gertrud. Grattis alla som heter Gertrud!



Tony MacMahon & Noel Hill-Traditional Irish Music


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 17 mars 2008 00:10

Idag är det festligt värre i Irland och i vissa delar av Sverige och andra länder också. På många platser firas idag S:t Patricks Day, Irlands nationaldag.


Saint Patrick's Day är Irlands nationaldag som firas den 17 mars. Dagen firas till minne av landets skyddshelgon St. Patrick. I bland annat USA, Storbritannien och Irland så är det tradition att ha gröna kläder på sig. St Patrick är även känd som den person som tog kristendomen till Irland. (Wikipedia)


Den irländska musiken kom till Sverige på 1960-talet genom Dibblers och Sten-Erik "Pyret" Moberg. På hans hemsida, nås via länk i menyn, finns några låtar i sin helhet, värda att lyssna på.


Pyret var en av medlemmarna i Diddlers (1966-1970) som introducerade irländsk musik i Sverige. Detta ledde till att han och resterande gruppmedlemmar fick spela i två TV-kanaler i Belfast, precis innan "Aktuellt", sex dagar irad. Han deltog också tillsammans med gruppen Diddlers den 17 mars 1969 på St Patricks Day, i ett minnesprograqm i TV i Dublin, Irland, till av frigörelsen från England 1919.


Som en annan introduktion till denna gröna ö och dess musik bjuds du på Gael Inn-Traditional Irish Music.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards