Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Zkrivaren - 15 mars 2008 23:44

Zaga säger att jag är i ofas....ligt dålig takt i sam...arbetet, men jag tycker jag pumpar på arbetar rytmiskt i lagom tempo.

Och som sängen har sett ut idag, har den inte sett ut på länge. Täcket på golvet liksom kuddarna.

Inte kan det bero på intensiv kroppsvärme? Nä, det måste vara arbetet i med sängen. Den brakade sönder idag. Ett ben som gav upp. Vi var inte så våldsamma, vad jag minns, bara upphetsade över vad vi kan utföra tillsammans... eller nåt sånt.


ZAGA...sätt dig här i...oops pluggat o klart. Låt bli....penn...inte den! Åhh... återkommer....


Lev v'äl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 15 mars 2008 22:06

När folket röstar tiger juryn, så kanske man kan sammanfatta kvällens spännande omröstning inför folkets röst.


Den tidigare segertippade Charlotte Perrelli, stod pall för trycket och lade beslag på, förutom plats numero ett, även på Europa . Hon fick kämpa hårt mot Sanna Nielsen som kom på andra plats, endast 18 röster efter.

Lite långt efter kom på tredje plats BWO, med 158 poäng.


Så till frågan varför ha en tävling när vinnaren finns innan?

Svaret måste nog bli...spänningen, allt godis i form av chips, popcorn, choklad, kaffe, the osv. som förbrukats under två timmar. Men nu är det över för i år. Om ett år gör några av oss om det igen, men innan dess är det Eurovision Contest Festival 2008, och då måste man hålla tummarna för Charlotte Perreli.


Grattis Charlotte!


//Zkrivaren


P.S Och låten som vann, "Hero" finns redan på Youtube, varifrån den länkas. 

Av Zkrivaren - 15 mars 2008 19:13

Dagens hundturer har inte varit några höjdare precis, ur hundens synpunkt. Visserligen kom en av killarna och ville hälsa, precis när trycket var som störst i magen. Så en snabb hälsning och iväg som en pil och lägga en två högar avföring.


Vad som däremot visade sig i eftermiddags var att bergandsparet i våra "pöl" har utökats från två till tre stycken. En liten har nedkommit, samtidigt som ytterligare ett par bergsänder har synts till i samma vatten.

Antalet gräsänder och kanadagäss har däremot blivit färre, kanske de var på en flygande semester, till skillnad mot häxor och människor så har de vingar, för att flyga överallt.


De lite äldre kanadagässen träffade jag och fick komma relativt nära med kamera och hund. De var uppe och promenerade vinge i vinge och glodde nyfiket på tomter, hus, staket och annat som kunde vara intressant ur deras synvinkel.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 15 mars 2008 18:03

Frågan om att slå ihop Skåne, Halland och Blekinge till ett län i målet att bara ha nio län i landet, är ännu inte som bekant, klar. Personligen tycker jag det är bättre om Blekinge deporterades till Danmark, för Sveriges skull.
Nu rasar ju alla muslimer över allt vad Danmark är och har och röster hörs högljutt, våldsamheter och bränder tillkommer. Då är det bra om Blekingarna plötsligt tillhör Danmark, precis som de gjort tidigare. Dessa tysta och toleranta människor blir just raka motsatsen till vad det är i Danmark idag. Så får man med broderlig kärlek lite jämvikt mellan aggression och dess motsats.

Visste du förresten att Vägverket hatar alla villaägare? Jodå, så är det! Som den gången efter snöfallet, jag skulle ut, gåendes. Först fick jag nästan ta fönstervägen ut på grund av allt snö på altanen utanför dörren. Var annars? Efter att ha forslat bort det fortsatte jag mot grinden, skottandes och svärandes. Ja man måste hålla hela kroppen varm. Men en meter innan grinden exploderade jag. En av Vägverkets entreprenörers förb… fordon hade åter igen pressat in skitig dj… snö en meter innanför grinden. Och på båda sidor om grinden var det likadant och nästan två meter högt. Efter en halvtimme hade jag kommit ut till vägen, drypande i svett och med ett ilsket rött ansikte vars nedre del (även kallad mun) yttrade mycket fula saker. Vad har villaägarna gjort Vägverket? Men en sak är säker, nu vet jag varför det heter Vägverket. Man får en jäklig ”verk” i kroppen av att gräva sig ut till vägen! För det kan ju inte bero på att jag är ovan?!

Efter all snöskottning återstod hunden, som lyssnat på svordomarna och liggandes tittat på. Ut kom man ju och det gick att gå på trottoaren. Annars brukar de vara snabba på att antingen hälla all snö på trottoaren eller ploga så det blir blankis, varvid man efter vissa gymnastiska övningar under ljudliga eder, hamnar i backen, och kanske får åka ambulans till sjukhuset, där man vackert får vänta i dygn på sin tur. För läkarna har så många patienter. Och det kan man förstå när det är dåligt väglag. Svårare är att förstå varför läkare ibland arbetar dels på akuten, dels på någon avdelning/mottagning samtidigt. Inte konstigt att de har feta löner och ilskna patienter. +

Sedan kom det ännu mera snö, som bittert kom in i grindhålet hårt pressat av en plogbil. Ungefär en kubik satt fint där som en isbit. Men groggen saknades.

Apropå groggen, jag bodde i ett hus som är rejält kyligt vintertid så jag funderar på att kassera det nya kylskåpet. Det räcker att lägga kylvarorna på golvet så håller de sig frysta till dess man skall laga till något.
Och på toaletten funderar jag på att bygga in en bar för där är det så kallt att varje gång jag lättar på trycket kommer det isbitar! Och då är det ju praktiskt att ha glaset fyllt med alkoholen och bara sätta fram och så trycks isbitarna ut rätt ner i glaset. På så sätt belönar jag ju mig själv varje gång jag besöker toaletten, och ofta lär det ju bli.
Med ett glas för varje gång så lär jag få problem och hitta tangenterna på tangentbordet, men vad gör det tecknen lär synas, frågan är om det går att läsa?

En och annan fördel finns med groggarnas tid, man blir glad. I mitt fall ”pladdrig”, om man nu skall tro dem jag lär ha ”trakasserat”. Jag kallar det vänligt besök klockan 03 på lördagsmorgonen. Ovänligt att låta mig stå och trycka på dörrklockan i fem minuter. Blir ju stressad.
”Pladdrig”? Jag som bara snackade oavbrutet i trettio minuter? Och de hade mage att inte förstå ett ord jag sa.
Jag säger bara att det är inte lätt att vara full och glad.

//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 15 mars 2008 14:36

Grannen och jag stod och pratade blommor igår och idag, ja en av dem. Vi är tre blomälskande på våningsplanet för mogna hyresgäster. Och jag sa att jag skulle titta in till ICA idag för att se om de hade billiga, eller åtminstone bra, priser på pelargoner. Det hade dom.


Min vana trogen parkerade jag mitt enkla människodrivna fordon på vanliga platsen, så att kunderna svär över migh efter att ha antingen snubblat över cykeln, eller fastnat med kassen i den när de inte ser var de går och gör.


Jag hann precis in före en ung mamma, inte helt olik Zaga, med barnvagn. Precis innanför dörren greppar jag korgen i farten och tvärnitar. För bakom står det tre pelargoner, snygga och ropar i kör:

- Ta mig!

Ta? Jag är väl ingen fikus heller! 

Då smäller det till i mina knäveck bakifrån, jag nästan faller baklänges. Det är den trevliga mamman som lyckades missa min tvärnit och körde in barnvagnen bakifrån i mina knäveck. Nytt sätt att stöta på karlar?

När jag sedan böjer mig för att ta upp en blomma kommer en korg farandes mot mitt huvud. Mamman vill visst ha uppmärksamhet då hon tog korgen från 2 metersstapeln.


Finns det en doktor på ICA?


//Zkrivaren som är skakad och levande....än 

Av Zkrivaren - 15 mars 2008 13:02

Carola är saknad i melodifestivalen i år, och det av inte mindre än kritikern Alexander Bard, som kan ryta i bästa Zaga-stil.

Till Expressen säger han att han saknar Carola.

- Jamen det har varit så otroligt mesigt den här veckan, jag saknar Carola ärligt talat, när hon är med hettar det till. Jag är spytrött på artister som bloggar och tar med journalister när de handlar mat, det är urfånigt, säger Alexander Bard.


Alexander Bard, det missförstådda geniet enligt honom själv, föredrar att skriva elaka nyhetsbrev, helst om andra. Blogg är inte hans favoritintresse. Något som däremot intresserar karln är att vinna kvällens final, den som alla anser vara vunnen av Charlotte Perrelli.


Charlotte själv, tar det lungt och tar inte ut någon seger i förskott. Och visst är även jag vis av erfarenhet. Ibland slår ödet till och någon helt annan vinner, men låt det inte bli en repris av förra årets skämt.


Någon som är snudd på överladdad, är Linda Bengtzing, och hon börjar kännas som den som floppar rejält i omröstningen. Något som kommer att slå fruktansvärt hårt på henne om det blir så.


Av de jag har pratat med idag, som ska se evenmanget, är alla överens med merparten av bl a media, om vinnaren. Nu återstår att se om omröstningen ger samma resultat. Ikväll vet du och jag det.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 15 mars 2008 12:50

Det var en gång en kvinna som skulle gifta sig.
Hon var hos sömmerskan för att prova sin klänning inför bröllopet och berättar där att det var fjärde gången hon skulle gifta sig.
Sömmerskan utbrister då att hon inte kan gifta sig i vit klänning!
- Varför inte? undrar kvinnan.
- Det förstår du väl? Du är ju inte oskuld! svarar sömmerskan.
- Det är jag visst det! uvarar kvinnan.
- Och hur kan du var det efter att ha varit gift tre gånger? undrar sömmerskan.
- Jo, första gången var jag gift med en gynekolog, och han ville bara se! Andra gången gifte jag mig med en psykolog och han ville bara prata om den! Och tredje gången var jag gift med en frimärkssamlare och tror du jag saknar honom eller?

Av Zkrivaren - 15 mars 2008 12:29

ska jag väl orka med...Kan jag bara ta en minut av eran lördag så är jag glad...

Har bestämt mig för att samla på andras "bloggtid"...ska ge det till Zacke-Znacke..för han verkar ha kommit i ofas...

Han slösar tid som om det finns hur mycket som helst.

Så..den tiden ni kikar in här..kommer jag att lägga beslag på...är det ok??

Till Zacke...SLUTA Å SPRING RUNT!!!!!!

Om du ska göra nåt vettigt så SÄTT DIG NER...eller....hallå..kan du komma tillbaka hit till sängen lite....bara en stund, hihihi..

Hörrni...vi kan höras senare va??

Har nåt jag måste ta hand om just nu...

Ha en bra lördag å ge min många minuter, tack på förhand!!


//Zaga-ska-ryta-znart


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards