Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Zkrivaren - 14 mars 2008 23:34

För dig som regelbundet tittar in på denna blogg, vet att Zaga som ryter, brukar kladda ner bloggen runt midnatt, och att hon fyllde år igår. Festligheterna blev väldigt blöta trevliga och drinkarna många var gratulanterna, åtminstone, tror jag det var så, för varje gång de sa att herr Persson med fru kom, så kom det nytt folk till festen. Jag undrar egentligen hur de visste att herr Persson kom i frun just då, och var fanns dom? På slutet var det bäst, när jag skulle upp och slänga mina groggar lurviga på dansgolvet med damerna. Varje gång var det minst tre damer. Det kallas gruppdans. Men varför svarade alltid på tilltal samtidigt?


Nåja, tillbaka till Zaga, den underbara....Ja, hon är naken under kläderna! Hon är lite instabil idag på grund av övertidsarbete hos ivriga arbetare denna dag, vilket har givit vissa smärre värksamma egenheter som påverkar ögonen, som inte riktigt är öppna. Så tyvärr ser det ut som hon inte skriver ikväll, så vi kräver väl mångdubbelt under lördagen?


//Zkrivaren - standin för Zaga Zkriverskan som inte ryter nu 

Av Zkrivaren - 14 mars 2008 23:08

Nu är det hett, inte varmt inte jättevarmt, inte ens glödande varmt. Det är glödande jättehett. Nu är det nedräkning för den svenska melodifestivalen 2008, och det är starka sångare, sångerskor och grupp, som är i finalen i Globen, Stockholm, i år. Spekulationerna pågår för fullt, liksom vadslagning, munhuggeri och fula trix.


De starkaste, som kommer att ta sig vidare ibland de bästa tror jag är Bengzing, Perrelli, BWO och Nordman. Utmanad av Amy Diamond.

Ska man tro vadslagningar och vissa medier är Carlotte Perrelli, redan årets svenska segrarinna, så varför ha en final?

Jo, för att vi ska ha det kul, slå vad och förlora pengar. Kul, tycker de som vinner pengarna.

Sedan tilkommer tittarnas favoritdel. Nej, det är inte att Perrelli tappar toppen, eller Nordman fjärtar, det är omröstningen, när telefonerna slås ut, tekniken fallerar och kaoset uppstår. Alla får inte rösta och röster räknas fel och ändå vinner rätt låt?


Fan vet hur det går till brukar man säga, men denna gång är det nog SVT, som vet hur det går till, men vet de vem som är den riktiga vinnaren om ovanstående och tidigare förvarnade telekaoset uppstår? Och är tävlingen korrekt och ärligt genomförd OM fel låt vinner?


Det finns inget lätt svar på frågan i sig, därför, sluta med telefonomröstningen och ha jurygrupper ute i landet istället, blandade proffs och TV-tittare.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 14 mars 2008 21:32

En ny räkning från elbolaget, som jag redan sponsrat med tusentals kronor, och den här gången var den 54 spänn dyrare än normalt.
Okay, 54 enkronor är inget att käfta om, men den som har begåvats att kunna räkna överslagsräkning (och slagen görs inte med knuten näve) kan räkna ut att det blir en betydligt större summa på ett år, i mitt fall 324 kronor. Jag hade ju kunnat göra en liten utekväll och träffat damerna som vill träffa mig, dricka bärs, köpa en eller flera dvd-filmer, och mycket annat än att ge bort stålarna till ett elbolag. Och sedan säger man att det är lagstadgat! Vad i alla små elstötar??? Lagstadgat? Shocked
När man väl har fått håret att åter lägga sig ner på knoppen (huvudet) och kläderna inte längre brinner och kroppen har slutat att skaka om blodet till en Bloody Mary, då ringer man elsäkerhetsverket och får veta att det finns numer tre nya myndigheter, som vi elförbrukare måste sponsra. Allt för att de stackars dirrarna (vd) ska kunna få ut en fet lön för att ha nött på stolen.

Jag kommer ihåg dekalen ”Född fri – skattad till döds”, vilken fullträff det är. Skatterna läggs på det vi behöver, inkomsten (a-kassa, lön, pension etc.) bilbränslet, bilen, huset, el, sopor osv. och allt är lagstadgat, för vore det inte lagstadgat, vem skulle då betala. Titta bara på TV-licensen, den höjs efter tycke och smak, men så hade de ju Jutterström i ledningen och hon är inte billig, bara ivägen. Sedan all förbannad sport!!!
Ooops ursäkta den uppriktiga sura svenskan, men visst i hel… är det för mycket sport i TV, och sedan när det går ut över annat utbud, då blir man förbannad. OS; VM, bandy, hockey, friidrott, Kajsa Bergqvist, löpning… Hmmm.. Kajsa Bergqvist är det ju inget fel på, henne löper jag gärna efter... Fast nu är skorna på hyllan. Undrar var hon är?

// Zkrivaren som funderar högt...igen

Av Zkrivaren - 14 mars 2008 18:20

Nu när våren är här är snart festligheterna på plats, som musikfestivaler.
Och då kan ju roliga saker hända, som när jag drog iväg, för att trycka lite grann. Och då var det inte sedlar jag tänkte på. Verkmästaren i magen (inte Härenstam) påtalade att det var fullt i tarmen, så jag drog iväg till bajamajorna en bit bort vid en kulle. När den välformade saken (för att vara korv) var utskickad till en oviss framtid, gick jag tillbaka och träffade polarna, varvid denna ungefärliga dialog inträffade:.
- Var har du varit, frågade man mig.
- Vid korvproduktionen, sa jag utan att tänka mig för.
- Var då?
- Borta vid kullen.
Och innan jag visste ordet av var de på väg mot kullen.
En stund senare träffades vi igen och då var det inte den trevliga tonen i frågan:
- Vart i helv… fanns korvmurren?
- Jag sa inte korvmurren, jag sa korvproduktionen.
- Det är väl för helv… samma sak. Det enda vi kom till var bajamajorna.
- Det är dom som är korvproduktionen. Jag hade varit och skitit.
- Skulle det där vara roligt?
- Nja, varför inte, det är ju en skitsak!

Det var det sista jag såg av dom grabbarna, men har de skit i öronen och i hjärnkontoret så får det stå för dem. Trots allt, det finns människor med humor, även om de är få.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 14 mars 2008 15:18

... i djurens värld också.

På dagens skogspromenad kom vi, jycken och jag, att träffa på en grupp numer sällsynta talgoxar. Hunden som är mer intresserad av andra dofter noterade dem knappt, men de noterade henne. Plötsligt sätter sig en ovanför henne och tittar ner, precis som den tänkte flyga ner och sätta sig på hundens rygg.

Kanske skvallret om hur snäll hunden är mot fåglar har spritt sig?


Men igår kväll var det tvärtom. Då jag noterade vad jag tror var en liten hackspett, som jag tänkte fånga på bild  Jag gjorde kameran klar och sa åt hunden vara stilla, något som avbröts av att en kråka satte sig på en gren och kastade ner gren bitar på oss. En svordom senare och hackspetten var borta, men inte kråkan, eller var det en utklädd ondskefull varelse?


//Zkrivaren  

Av Zkrivaren - 14 mars 2008 10:38

Telefonen ringer och en liten pojke lyfter på luren.
- Hej, min son. Hur har ni det där hemma?
- Bra, svarar pojken.
- Var är mamma då?
- I sovrummet med en farbror, och de stönar väldigt mycket.
- Vad säger du? Gå in i mitt arbetsrum och hämta revolvern i den översta byrålådan. Ta den och gå in i sovrummet och skjut de båda.
Pojken lägger ifrån sej luren och snart hörs två kraftiga smällar på den andra sidan tråden. När pojken lyfter luren igen säger mannen:
- Nu tar du spaden i garaget och gräver en stor grop i trädgården.
- Men pappa, vi har ju ingen trädgård!?
- Ursäkta, är det inte hos Larssons?

Av Zkrivaren - 14 mars 2008 10:22

Fredagen den 14 mars har vi kommit till och snart är det påsk. För skolungdomarna innebär det att det är lov hela nästa vecka, åtminstone i skolan jag har tätt inpå mig. Då blir det tyst, nästan för tyst. För även om man tycker om lugn och ro, så blir tystnaden nästan påträngande när man är van vid lite tjo o tjim från skolan. Nu blir det en vecka av tystnad. Sedan när alla kommer tillbaka blir det en chockartad ljudupplevelse.


Påskhelgen är helgen då alla resor är bokade och slutsålda. Då far många iväg till solen, är det "solresor"? Trots regn och moln så har även vi en sol, bakom allt elände.

Själv blir det att vara hemma och ta hand om sig själv, som det heter. Se när man far o flyger runt som skållade troll innan avfärden, sedan kommer tomheten när folk har lämnat sina bostäder. Då kommer tjuvarna istället. De tackar researrangörerna för alla fina lockande resmål, som får folk att resa och lämna sina bostäder tomma och inbjudande.


Åker du iväg i påsk, se till att någon tar hand om post eventuell tidning under veckan, vattnar blommor och ha några timers på som tänder och släcker ljus, slår på och av en radio. Fäll inte ner persienner om du inte normalt har det. Bor du i villa, se till att det ligger lite saker på tomten, att det är svårt att se in utan onaturliga saker sker, be grannen parkera sin bil på uppfarten och tömma brevlådan.

Det är några tips att hålla tjuven borta.


Idag har Matilda och Maud namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards